fått svar på prøver i dag
asat 43 alat 37 fritt t4 40,9 fritt t3 12,4 tsh 0,0 dette var når jeg ble lagt inn
sub akutt tyreodittblod prøvene viste negativ tras og anti tpo
hun har derfor sansynligvis en sub akutt destruksjonthyreoiditt den kom litt sent i postpartum
i og med at hun ikke haranttistoffer
er det stor sansynlighet for at hun blir euthyreot på sikt.
blodprøve 3.10.07 f-t4 31,1 tsh 0,011
så dette var gode nyheter, i hvertfall sa legen det
Re: fått svar på prøver i dag
Sitat:
Opprinnelig skrevet av rikke med 2 små
blodprøve 3.10.07 f-t4 31,1 tsh 0,011
så dette var gode nyheter, i hvertfall sa legen det
Ja, det var jo en forbedring, men jeg synes nå at talllene er skyhøye enda jeg...... hvordan er formen nå da?
Hvor ofte skal du ta bl.prøver?
Husker at jeg tok prøver hver tredje uke mens jeg gikk på medisiner.
nå er jeg på vei mot hypo
t4 har på en uke gått fra 31 til 22, så har sluttet på medisinene, men legen sa jeg kom til å bli hypo.
er veldig trøtt og sliten og har nok allerede lagt på meg et par kilo.
håper jeg kommer opp igjen greit av meg selv.
skal ta nye blodprøver i mars
fa tror jeg at jeg hører til her.
ble innlagt på sykehuset med hypertyreose. hadde da født sønnen min for 7 mnd siden.
Hadde hvilepuls på 120.
etter noen uker fant legen ut på blodprøvene at jeg ikke hadde antistoffer, så da var det post partum, dvs at det kom etter fødsel, men det var ikke vanlig at det kommer så lenge etterpå.
så da er det store sjanser for at jeg blir frisk igjen.
men siden jeg brukte propyltioracil så kom jeg til å få lavt stoffskifte en stund.før det ble normalt,og hvis jeg var veldig uheldig ville det forbli lavt.
for en uke siden var stoffskifte prøvene normale, men nå føler jeg meg slapp, trøtt som om jeg kan sove hele døgnet,og litt apatisk.
når jeg gikk med høyt stoffskifte, forsvant hukommelse og konsentrasjon, det er ikke kommet tilbake :? .
kan glemme ord mitt i setninger og sånt, det er tungvindt.
er det noen som har noe erfaringer med postpartum?