Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Jeg får Restasis øyedråper fra apoteket i morgen. Øyelegen min er ukjent med dem. Og var flau fordi han hadde glemt å sjekke dem ut i fjor da jeg var hos ham og ba om resept. Han er innstilt på å søke om å få dem på blå resept. Så nå skal jeg teste dem ut i et par uker, så skal han søke. Er det noen som vet om jeg må bruke dem lengre enn det før det søkes om blå resept på legemidler på registreringsfritak? Han virket ikke som om han var vant til registreringsfritak heller. Men så lenge han er positiv og imøtekommende, så er alt bra! Jeg er spent på om Restasis kan bedre de ekstremt tørre øynene mine, om drypping av Restasis kan bidra til at jeg bruker mindre av øyedråpene som holder øynene fuktige. Han spurte om jeg hadde Sjøgrens, det vet jeg jo ikke. Jeg tviler jo på det, siden jeg ikke er plaget med munntørrhet. Men jeg har jo Hashimotos. I søknaden bør jeg kanskje legge ved noen gode kilder om at tørre øyne også kan oppstå når man har lavt stoffskifte? Så nå håper jeg på at jeg får Restasis på blå resept etterhvert.