Sv: Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Nå, det er egentligt ikke fordi jeg venter mange svar, men vil lige opdatere hvad angår min Glostrup-thyroid. Måske er der andre, der kan drage nytte af erfaringerne. Samtidig med at jeg startede på den - gik jeg i overgangsalderen. Pudsigt sammenfald - eller? Det virkede som om, thyroid'en udløste overgangsalderen - men det kan jo også bare være et tilfælde. I hvert fald gik jeg til lægen, der påviste at jeg ikke længere producerer østrogen. Hun sagde, at hun havde gode erfaringer med at behandle hedeture og andre overgangs-gener med akupunktur - og understregede, at overgangsalderen jo var en helt naturlig ting i en kvindes liv. Det er det naturligvis også - men hvis man kan genskabe en velfungerende hormon balance - hvorfor så ikke gøre det? Jeg fik hende derfor til at udskrive en recept på østrogen. Jeg tager østrogen og thyroid dagligt - og er endt på 60 mg. thyroid, hvilket er meget mindre end tilsvarende i Thyroid-S. Sammenhængen kan jeg ikke lige gennemskue, men det er sådan, jeg har det bedst - ja, synes faktisk jeg har det fint :-)
Ifgl. lægen er det forsvarligt at tage østrogen i 5 år - så må jeg jo tage fornyet stilling på det tidspunkt.
Mange gode hilsener til alle her :-)
Sv: Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Tak for hilsner hjertflag1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Buskhult
Jeg tager østrogen og thyroid dagligt - og er endt på 60 mg. thyroid, hvilket er meget mindre end tilsvarende i Thyroid-S. Sammenhængen kan jeg ikke lige gennemskue, men det er sådan, jeg har det bedst - ja, synes faktisk jeg har det fint :-)
Det er det vigtigste! Skulle det ændre sig, er der altid plads til regulering.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Buskhult
Ifgl. lægen er det forsvarligt at tage østrogen i 5 år - så må jeg jo tage fornyet stilling på det tidspunkt.
Ja, ja... det bestemmer vores kroppe, synes jeg. Ikke lægen. Jeg har nu selv været "på" Angemin i snart 15 år (Angemin fordi den får ikke barmen til at ømmes, og holder ikke på vand i kroppen). Kender et par ældre damer på henholdsvis 70 og 73, der vælger at fortsætte "til de dør" (siger de standhaftigt). Desuden kan du altid skifte til transdermal naturlig estrogen-gel på et tidspunkt. Det er dit liv, din livskvalitet og dit valg, synes jeg. Pøj, pøj med fremtiden. xx2
Sv: Lavt stofskifte, men lægen syntes, vi skulle ”vente og se”
Tak, Anisa- for altid nyttig og opbyggelig info :-)
Dem, jeg tager, hedder: TriSekvens. Og du har helt ret: Det er mig selv - og ikke lægen - der afgør hvor længe, jeg vil tage østrogener.
Gener fra overgangsalder var - for mig - invaliderende; jeg følte mig zombie-agtig og mentalt "væk". Det var en helvede, som jeg er glad for at slippe for.
Og lige et spørgsmål: Hvor kan man købe den gel, du omtaler?
Mange gode hilsener :-)