Sv: Kjenner det er tid for ny legetime
Neida. Prøven behøver ikke å bety at du har et nyreproblem, ting må sees på i en sammenheng. Albuminet ditt er i øvre referanseområde. Det burde være lavt dersom du lekker væske fra blodbanen og ut i vevet med albumin som årsak. Se heller på tråden til Anisa ang ødem (vedlagt link) GFR prøven din bør du snakke med legen din om. Det er ikke lurt å få utskrift av en masse prøvesvar uten forklaring. Dette er ikke ihht pasientrettigheter. Du bør få deg en time og få han til å forklare deg dette ordentlig. Også du...det er ikke gresk, men latinsk:wink:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8589
Sv: fikk nei til erfa :((
Forstår godt at du er skuffet, lei og sint. Når man føler at medisineringen ikke fungerer og setter sitt håp til å få annen medisin, og det så settes en stopp for forhåpningene, blir det vanskelig. Hva nå? Jeg har vært i samme situasjon, og for meg var løsningen å kontakte en annen lege.
Jeg tolker det du skriver som at du ikke har følt deg overmedisinert til tross for nå "høye" verdier av ft4 og ft3. Har du vært bedre nå enn med dine tidligere lave verdier? Det er jo flere som trives bedre med tall over referanseverdiene.
Håper du kommer deg opp av denne nedturen snart. Toget har ikke gått, vet du. kram1
Sv: fikk nei til erfa :((
ja er noe dritt... og han var på grensa til å gi meg det før han snakka med legen i stavanger. nå har han fått det for seg at det er noe annet som feiler meg...ikke vet jeg..
jeg har ikke kjent noe forskjell på lave eller høye verdier, bortsett fra litt hjerteklapp et par ganger, men alt annet er det samme.
Sv: Jeg er en jente på 28 og lider av lavt stoffskifte
Bare litt språklig : "og han hadde sagt at erfa ikke hadde noe bedre effekt enn levaxin".
Som vel uten særlig velvilje kan tolkes til at de 2, etter hans? mening er like gode ?
Så, hva er da iveien for at du får prøve ERFA ?
Men jeg vet forbannet godt hvordan det er å stå der å lete etter ord - og hvordan de kommer strømmende etterpå.
ja jeg ble ganske paff når han sa det. svarte at det var litt rart at de fleste som hadde prøvd begge merker stor forskjell.
så spurte jeg han om jeg ikke kunne prøve dem da i det minste og fikk svaret: NEI gok1
Mokka, legen min sa også nei først. Da gikk jeg til en privatklinikk og fikk det. Nå skriver fastlegen ut resepter i hytt og gevær, får det jeg ber om. En privatklinikk som en del anbefaler er Heggeli Helhetsmedisin, hos Dag Schødt. Det beste og rimeligste er jo likevel om du klarer å pushe fastlegen din enda mer, eller forsøke en annen lege.
Ut fra det du skriver om at du ikke merker forskjell på høye eller lave blodverdier (tsh, ft4, ft3), høres det ut som om du vil ha god nytte av å bytte til naturlig tyroid. Vær også oppmerksom på at binyrene dine kan være slitne og forkludre behandlingen.
binyrene vil nok bli sjekket av legen snart, da han mener det er noe annet jeg lider av,og jeg nevnte binyrer sist legetime :p
ser klinikken er i oslo, det var litt langt vekke siden jeg bor i rogaland :)
men medisinen skal jeg ha uansett hvor den kommer fra.. får de vel over nettet også? eller?