Tusen takk for gode og utfyllende svar! hjertflag1
Mvh Jeanette
Printable View
Tusen takk for gode og utfyllende svar! hjertflag1
Mvh Jeanette
Kære Atina hjertflag1
"Allodynia" er hverken alvorlig eller ikke-alvorlig. Det er bare en betegnelse på en tilstand af forskellige føleforstyrelser i huden. De kan ytre sig mildt, som hos dig, eller mere generende, men alle har det tilfælles, at det betegnes med ordet "Allodynia".
Takk for forklaringen, Anisa - jeg lærer noe nytt hele tiden! :)Sitat:
"Allodynia" er hverken alvorlig eller ikke-alvorlig. Det er bare en betegnelse på en tilstand af forskellige føleforstyrelser i huden. De kan ytre sig mildt, som hos dig, eller mere generende, men alle har det tilfælles, at det betegnes med ordet "Allodynia".
Heisann,
Jeg har merket dette fenomenet mye, særlig på armene. "En svie under huden".
Underarmene har lett for å klø og bli rødflammete.
Men jeg har ikke noen diagnose, ennå .. :|
Dette med at det er armene som er mest utsatte for disse "brenningene" stemmer veldig for meg også. Dette er min FØRSTE dag som jeg tar en liten dose Thyroid (Trapper ned på levaxin og opp på thyroid), og brenningene som har vært veldig intense den siste tiden har vært nesten helt borte i dag. Jeg kjenner litt i huden på fingrene. Ellers har jeg hatt en "Oppvåknende" følelse i kroppen i dag etter at jeg tok min første thyroiddose. Det føles liksom som om kroppen og hodet har fått briller; alt er mye klarere og jeg har ikke hatt behov for å sove på dagtid i dag. Det er sikkert 6 mnd om ikke lengre tid siden jeg har hatt det slik. HELT UTROLIG.xx6 hjerte1hjerte1hjerte1
Mvh Jeanette
Uff... Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor det skal være så fryktelig skummelt for disse legene å prøve med en liten dose stoffskiftehormoner for å se om du føler deg bedre når du har hyposymptomer...desp1desp2
DET gjør meg forbanna!!!:evil:
Ønsker deg alt godt hjerte1, og bytt fastlege! (eller gå til en privatklinikk, der leser de blodprøvesvarene dine litt mere nyansert enn fastlegene).
kys1
Mvh Jeanette
Takk ! Det gjør meg forbanna, også.. Jeg fikk lov forsøke 25µg lev. i 5 uker en gang. Verdiene steg ørlitte grann, jeg merket hverken virkning eller bivirkning. Fastlegen ville ikke fortsette forsøket. Jeg er henvist videre for sjekk av urytmisk hjerte og lave cortisolverdier. Får se hva som kommer ut av det. ..
Hei Jeanette
Jeg har det helt likt, med sviing/ brenninger under huden. Det blir svært intenst i perioder og er veldig behagelig og intenst, men som regel bare irriterende. Interessant å høre om flere som har det slik, siden dette er noe legene mine ikke kan forklare meg årsaken til : )
..Og så vidunderlig at du føler en slik bedring allerede på naturlig tyroksin! Hurra hurra hurrrraaaaaa... La det vare evig : )
Jeg skal begynne på Erfa på lørdag( lover apoteket), men er fremdeles ikke gelt sikker på hvordan jeg skal gjøre det i overgangen. Det er så store variasjoner på hvordan man gjør overgangene. Hvorfor valgte du å gjøre det slik du gjør det?
Vilje hjerte1
Ser at det er mange tråder med samme tema.. men synes at uttalelsen jeg fikk servert i dag bør premieres med en ny tråd....
Vel, nå er kanskje ikke vi stoffskiftesyke, i en dårlig periode, de man ser spurtende ut fra en klippekant med fallskjerm. Og jeg er ikke så sikker på at det er oppskriften på et godt liv heller. Men er det noe som er sikkert, så er det hvertfall at vi ikke nyter å være syke. Det de fleste av oss stoffskiftesyke driver med, er nettopp å skaffe oss et liv.
Så da undrer jeg meg over hvorfor det er så lett å gå til denne slutningen om at vi er late, liker å gå sykmeldte osv.. Det er ihvertfall tydelig at leger ikke nysgjerrige og vitebegjærlige nok ift. stoffskiftesykdommer.
Hvorfor er det så lett for andre å forhåndsdømme stoffskiftesyke? Jeg tar vel ikke helt feil når jeg påstår at vi lett blir "diagnostisert" som deprimerte, late, utbrente... osv blandt både leger og de som står oss nært og fjernt?
Mange av mine venner blir ofte provoserte fordi jeg er opptatt av "de nære ting" , nettopp fordi jeg som syk har lært meg å sette pris på små ting i livet.
Uttalelsen "skaff deg et liv" var derfor helt naturlig for min venninne å lire ut av seg..
Ønsker alle stoffskiftesyke lykke til med å få tilbake det livet med de verdiene de selv syns er viktige lykke til :) hjerte1 hjerte1
Mvh Jeanette
WOW! Hvem har brug for fjender, med venner som hende? Det er i nøden at man skal kende sine venner og det er i nøden, at man ikke skal spilde sin tid på de falske.
Det har jeg, i hvert fald lært i min lange hypothyreose-karriere. En god ting er dog kommet ud af den slags skuffelser: efter Thyroid og en bedring, spildte jeg ikke mere tid på de mennesker, der i nøden har svigtet. nenex: