Da er behandlingen startet
Fikk psykologen min for en tid tilbake til å ta utfyllende blodprøver av meg i et desperat forsøk på å kunne finne ut HVA som feiler meg...
Etter det ble jeg henvist til fastlegen fordi noen av resultatene viste for lavt stoffskifte.
Tok nye blodprøver og ultralyd. (NEI, jeg er ikke gravid!!!) :lol:
Resultatet ble som følger:
TSH 13,45 (0,3-4,5)
T4 11,20 (10-22)
Ble satt på Levoxin 50 mikrogram. 1/2 tablett 1 uke deretter 1 tablett per dag i en prøve på totalt 3 uker. Deretter skal jeg til nye blodprøver og kontroll.
Utover det går jeg på "lykkepille" :D Citalopram 60mg og Polaramin depot (allergimedisin). Innimellom trenger jeg også en dusj Airomir, men det er sjelden...
Store utfordringen nå er trygdekontoret... Har slitt litt en periode nå og har vært dårlig til å følge opp selv.
Litt om mine andre problemer...
Har smerter ved belastning og statisk aktivitet i håndleddene samt et skulderledd som virker som om det skal sprette ut av ledd når som helst.
Har slitt med angst og depresjon i flere år og har vært sykemeldt i lang tid for dette.
Kan sove 10 +++ timer uten å være uthvilt når jeg våkner. Jeg kan sitte å døse av midt på dagen, gjerne når jeg skal være fokusert på noe annet.
Nå er det slik at jeg jobber 50% i en stilling som passer veldig bra for meg. Har ikke hatt sykefravær nå på 3 år, mot normalt 4-5 sykeperioder per år. Dette er også den jobben jeg har fungert lengst i...
Har nå hatt rehabilitering i 4 1/2 år med de 50% rehabilitering de siste 3 årene.
Det er desverre ingen mulighet for fulltidsstilling i den jobben jeg har ettersom den arbeidsoppgaven jeg gjør må dekkes av 2 stk 50% stillinger.
Har veldig liten lyst til å bytte jobb eller presse kroppen/hodet til å gjøre mer enn det jeg takler nå...
Nok om det...
Håper i alle fall at disse medisinene vil hjelpe litt...