Sv: Doseøkning Thyroid med stive binyrer
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Ja, det var noe bokstavstokking der. Lest det feil en gang så fortsetter feilen i hodet og blir en "sannhet" !
Og takk for tipset.
Har forsøkt å lese litt om dette, men støter på en del vanskelige ord. Hva betyr "med mineralcortikoid virkning " ?
He-he... det er jo fortrøstningsfullt å lese at du også virret litt rundt :)
Dette er det rette stedet å være for å se at også andre måtte krabbe rundt før de kunne opp å gå xx9
Setter veldig pris på at du fremdeles rusler - rettelse: jogger!! - rundt i trådene her hjertflag1
Joda - jeg er sikkert intet unntak tenker jeg.
Jeg fikk jo ingen hjelp jeg heller - ingen vet noe om dette i helsevesenet idag.
De lider av alle slags merkelige forestillinger skapt av markedsføringskrigen på 80-tallet. Tyroidene ble jo avregistrert så sent som i 1990 i Sverige leste jeg.
Jeg mener jo at man gjorde et gedigent feilgrep da man kastet ut tyroidene istedenfor å berike den erfaring og kunnskap man hadde med thyroidene og innlemme det nye syntetiske T4. Altså innlemme det i behandlingen for å se hva det var verd og hvordan pasientene mottok det.
Da hadde man hatt en mulighet til individtilpasse litt bedre, men det muligheten ga man altså avkall på.
Jeg mener jo at man tok en avgjørelse som ikke var deres til å ta. Den var vår !
Og det førte til at alle de pasienter som ikke kan bruke det nye syntetiske T4 overlates til seg selv.
Og her er vi........
"Morsomt" å lese denne tråden her, Finn. Du var jo her akkurat der mange av oss andre er nå, med massiv prøving og feiling.
Setter skikkelig pris på at du fortsatt er på forumet og gir verdifulle råd!
Hva er ditt "hovedtips" når det gjelder doseøkning på tyroid? Ut fra hva du har skrevet i nyere tid, virker det å være at man skal dosere (over tid) til man får hjertebank, og så gå ned til dosen under. Ser i denne tråden at du fikk overdoserings symptomer på rundt 3 grain, men går ut fra at det gikk over?
(Er litt redd jeg øker for fort nå. Men har jo binyrestøtte så kanskje det blir greiere da?)
På Levaxin følte jeg alltid at jeg fikk det bedre noen uker etter doseøkning, men så dabbet det av igjen. Ser at du skriver det samme om armour i denne tråden. Gav det seg- dvs fant du doser der formen var relativt stabil?
Hei Kevlin og Berit.
Takker for utvist forståelse, og det er jo godt å vite at noen kan bruke det som skrives her til å finne sin vei ut av det.
Det er jo helt riktig at det jeg skriver grunner seg på selvopplevde erfaringer. Litt også på hvordan jeg oppfatter de som har dette i mitt miljø, enten de er på Levaxin eller bruker tyroide hormoner.
Og håper jo at det jeg har lest om problemet også avspeiles.
Det er vel også sånn at det er tankene jeg skriver ned - ikke det jeg kommuniserer verbalt i mitt miljø.