Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare! :)
Smgj: Ja, alle prøvene er tatt forskriftsmessig; om morgenen, fastende, og uten å ha tatt levaxinen først.
Og så vil jeg si at jeg hittil ikke har økt dosen utover det jeg har fått "beskjed" om fra legen. (Det har ikke vært samme lege som har godkjent økning).
Jeg kvier meg litt til å gjøre det, siden legen jeg har nå tross alt er såpass samarbeidsvillig. Men jeg skal tenke over det. Må fordøye det litt...
En pussighet: Da jeg tok den prøven i fjor som viste fT4 12,5, gjorde jeg ingenting. Vet ikke hvorfor... jeg var ikke hos legen da, og var litt oppgitt av å ha en hel haug av andre symptomer og problemer. Så jeg ga liksom f...
Da jeg så tok prøven i februar, viste den dette plutselige hoppet. Men da kommer også anti-TPO inn. Nå var det for første gang utenfor referanseområdet. Er det noen som kan forklare hva dette kan skyldes?
Nå har jeg funnet tidligere prøvesvar. Her skyldes noe av svingningene at jeg har økt dosen. I et anfall av optimisme, eksperimenterte jeg først å senke dosen på egenhånd, da jeg syntes at jeg var så mye bedre. Det var ikke vellykket. :oops: Jeg tror dette var høsten 2006.
Det viser seg at den forrige legen min bare tok TSH for den perioden jeg har fått utskrift. Jeg husker at jeg ble fortalt T4-verdier mens jeg var der også, men jeg husker ikke lenger disse. Jeg fikk nemlig høyt kolesterol i 2006, og etter det var kun dette interessant for vedkommende. Det var grunnen til at jeg byttet lege da. (Det var ikke den samme legen som ga meg levaxin i utgangspunktet; jeg fikk dog allernådigst lov til å fortsette på den dosen jeg hadde...) En annen lege i Oslo forhøyet dosen min høsten 2007.
S-TSH (0,2-4,0) 09.05: 1,35, 10.06: 1,3, 01.07: 0,95, 05.07: 1,3, 02.08: 1,6