Hvis du har langvarig, altså ikke ny hoste kan du ta et homeopatmiddel, for eksempel Drosera D-30. Ta noen sukkerkuler EN gang.
Har hjulpet hos alle jeg har prøvd dem på, tar ofte bare en time, men hos meg tar det alltid to dager.
Hvis du har langvarig, altså ikke ny hoste kan du ta et homeopatmiddel, for eksempel Drosera D-30. Ta noen sukkerkuler EN gang.
Har hjulpet hos alle jeg har prøvd dem på, tar ofte bare en time, men hos meg tar det alltid to dager.
Takk for svar Nora og Anne Ma. Jeg har ingen kjertel, alt er operert bort.
Nora, jeg har forferdelig intens hoste som går over og er borte noen uker - til en drøy mnd på det meste. En uke før jul hadde jeg krafteig forkjølelse med klassiske symptomer men lav feber. Hosten derimot, var forferdelig.
Så ble jeg sakte men sikkert bedre og helt hostefri, og så er det på'an igjen!!! :( Så hosten er ikke kronisk, den kommer og går. Har hatt det slik siden august 2005.
I periodene uten hoste og forkjølelsessymptomer føler jeg meg ganske frisk, legger planer, tenker at jeg skal gjøre ditt og datt... Det er langvarig hoste som kommer og går, kan ikke si annet.
Anne Ma, hva slags allergier? Jeg mener jeg hadde noe pollensjekk men det er lenge siden.
Hos meg er det alergi mot støvmidd og hund som utløser feber og forkjølelses symptomer. Kan bli skikkelig dårlig. Ellers kan det egentlig være hva som helst som gjør at man reagerer ville jeg tro. Jeg har fått mye sterkere allergier etter jeg fikk Hypotyreose og det ser ut som om det fortsatt utvikler seg, desverre.
Hei,
Begge ungene mine hadde kikhoste nå i desember. Den er slik at man blir først syk, med vanlig forkjøleses symptomer som hoste, tett nese osv. og litt feber. Denne forkjølelsen går over og du blir bra, men i løpet av 1-2 uker begynner du å hoste igjen. Du får hostekuler noen ganger i løpet av dagen hvor du nesten spyr. Det er først i denne fasen at noen få skønner at de har kikhoste.
Med mine barn var det enkelt, da vi visste om smittekilden og han hadde allerede fått diagnose.
Kjenner meg igjen!
Det siste halve året spesielt har jeg vært plaget med forkjølelse og hoste. Jeg hoster til jeg kaster opp og når det værste begynner å gå over, mister jeg stemmen - helt !
Nå har jeg i tillegg fått årets influensa kastet over meg og hoster mer enn noen gang :x
Jeg skal til øre, nese, hals spesialist i slutten av mnd og er spent på å se hva som kommer ut av det..
Drosera hjelper på kikhoste spesielt , og på slik langvarig hoste.
Herregud...det er akkurat sånn jeg har hatt det i 18 mnd! Ikke med 1-2 ukers mellomrom, men maks en mnd mellom hostekulene! I påsken i fjor var jeg gravid og kunne ikke bruke hostedempende. Jeg hostet til jeg gispet og brakk meg, lå på siden og tviholt på magen. Men når jeg var til legen så hostet jeg naturligvis ikke så ille. Hvordan påviser en kikhoste? Legen lyttet på lungene, men det var "fint".Sitat:
Opprinnelig skrevet av Shanita
Denne gangen skal jeg ha en skikkelig undersøkelse!
Synd at bilen er stivfrossen, så jeg kommer ikke ut. Vil ikke ta med en småsyk unge ut i minus 19 på bussen. Hvis ikke legen har noe vettugt å si, så får jeg prøve dette. Jeg er litt skeptisk til homeøpati, men da er det ihvertfall ikke placeboeffekt hvis det hjelper meg! :wink:Sitat:
Opprinnelig skrevet av nora
Herregud...det er akkurat sånn jeg har hatt det i 18 mnd! Ikke med 1-2 ukers mellomrom, men maks en mnd mellom hostekulene! I påsken i fjor var jeg gravid og kunne ikke bruke hostedempende. Jeg hostet til jeg gispet og brakk meg, lå på siden og tviholt på magen. Men når jeg var til legen så hostet jeg naturligvis ikke så ille. Hvordan påviser en kikhoste? Legen lyttet på lungene, men det var "fint".Sitat:
Opprinnelig skrevet av Shanita
Denne gangen skal jeg ha en skikkelig undersøkelse!
Synd at bilen er stivfrossen, så jeg kommer ikke ut. Vil ikke ta med en småsyk unge ut i minus 19 på bussen. Hvis ikke legen har noe vettugt å si, så får jeg prøve dette. Jeg er litt skeptisk til homeøpati, men da er det ihvertfall ikke placeboeffekt hvis det hjelper meg! :wink:Sitat:
Opprinnelig skrevet av nora
jeg har bare en ting å si, og hør godt etter:=) : avant garden.
jeg har hatt det akkurat som deg, den ene forkjølelsen avløste den andre....og jeg har kun merket svak rasling i halsen når resten av jobb har ligget med influensa, omgangssyke og forkjølelse:=)
dette naturpreparatet har medhold i forskning ved haukeland sykehus at det faktisk forhindrer forkjølelser med en meget høy prosentandel.