Dette er vel mine erfaringer også.. Men "aldri så galt osv" så er det som Anisa skriver at en finner hvertfall ut hvem som er ens venn i tykt og tynt (ikke direkte sitert). To av mine venner er de som har holdt kontakt, ellers vet jeg at det er et par venninner som er "fornærmet" fordi jeg ikke er der som en støtte for dem som jeg vanligvis er i trange tider.
Skal en tilgi? Jeg føler jeg har opplevd så mye og hatt det så vondt til tider, at jeg kan ikke leve videre med venner som ikke tåler å høre at jeg har vært syk. Samtidig er det som du skriver skogstad, at det ikke er så lett for de som alltid har vært friske å fortå hvordan det er å være syk.
"Man kan ikke snakke om havet med en frosk som sitter i en brønn" er et sitat jeg har hørt en gang, men en kan i hvertfall forvente at GODE venner hvertfall prøver å forstå, eller skal man ikke det?
Akkurat nå orker jeg bare å ha kontakt med de vennene som klarer å snakke om litt annet en "ting og tang som folk har bruk for". Så jeg kommer til å holde meg til de "nære ting" Vigdis.. Jeg her erfaring med at det å være syk lærer en å bli bevisst, og jeg tror også at en på mange måter kan nærme seg sitt "ekte jeg" som et resultat av at en får en slags "oppvåkning" til de verdiene som står ens hjerte nærmest..
Ellers syns jeg Kevlin kom med et utmerket forslag: Hypogjengtur med Lars Monsen:lol:. Det ser jeg levende for meg ja.. :D Fantastisk. :lol:
kys1 til dere alle :)
Mvh Jeanette