Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Kanskje ikke her, men jeg kan ikke dy meg for å fortelle at det finnes mange av dem - på plata i Oslo og andre tilsvarende steder i landet.
C-vitamin brukes for å løse opp Heroin - og det går da rett inn - flere ganger om dagen.
Det er jo sjeldent jeg har sett de folka der syke.......
Men årene kan trekke seg sammen i stikkstedet og ellers.
Men 25Gram C-vitamin ? Virker som minst en null for mye ?
Kanskje jeg burde ta en tur på Plata istedenfor, sikkert billigere enn hva jeg får det for nå:lol:
25.000 mg er riktig tall, Finn. Tilskudd i denne størrelsesordnen gis ikke primært pga stoffskifte men for å få opp formen generelt, og gi næring til binyrene.
Føler meg bedre i dag også jeg, men time will show. Kroppen har føltes "grunnsliten" etter hva den har vært igjennom det siste halvannet året- ubehandlet stoffskifte i ett år med nyfødt baby og nattevåk, svineinfluensa med påfølgende bronkitt og luftveisinfeksjoner på rekke og rad, og utilfredsstillende levaxinbehandling- så jeg tror for min del det kan være bra med noen skikkelige shots for å løfte kroppen litt.
Nei huff, det er nok ikke løsningen, men billigere er det nok antar jeg :shock:
25g høres mye ut - og enda mer om det er intravenøst, men fint med oppdatering på sånnt. Er første gangen jeg hører om det.
Post gjerne mer om det og særlig hvordan du opplever det.
Du har jo virkelig vært gjennom det ser jeg, og lavt stoffskifte klarer slikt dårlig. Håper virkelig du finner deg selv igjen Berit.
Ja, dette var spennende Berit. Håper det gir deg resultater! Jeg har selv faktisk veldig tro på at c vitaminer hjelper, og har nå bestillt meg ren vitamin b5 også. Det skal visst være bra for binyrene.
Spennende åhøre fra deg framover.:) Så neste injeksjon inneholder 50000 mg c vitamin altså?? Hmm, kan visst bare øke doseringen jeg og da.:p
Finn: Jeg har litt vondt av deg og den usikkerheten som ligger rundt at du må gå ned på dosen. Men kanskje det ikke "er noe gæli" som ligger bak; binyrer eller noe som helst, men bare at din egen kjertel har funnet det for godt å bidra litt den og? Slik som Anisa og andre nevner?
Jeg selv er veldig flink, på dårlige dager, til å tolke alle symptomer til det abslutt negative og tenke på alt som kan gå galt.. Tror ikke det er så unormalt, for er en i en sårbar tilstand er det kanskje lettest å ty til de negative tankene enn å bli bli euforisk.. Ja, for å trekke det litt langt da. Men, så er det bare tanker da, det er ikke sikkert det er sant. Så bare vi fortsetter å tenke, men tenker at kanskje ikke alt det en tenker er sant, så tenker hvertfall jeg at man ikke "kjører seg fast i myra".
Og dette tror jeg du gjør Finn! kram1
Neste injeksjon er på 25.000 mg (første var på 12.500), så det er max'en:wink:
Ja, jeg fikk mye belastninger på en gang- også noen som ikke er nevnt her- og det var fullstendig umulig for kroppen å hanskes med det når stoffskiftet var lavt og ubehandlet. Får nesten frysninger når jeg tenker på hvordan ting var i den perioden. Levde helt på autopilot!
Har i alle fall lovet meg selv å videreformidle til mine barn at de bør stoffskifte- sjekke seg ofte når de blir store, og særlig etter fødsel, for å unngå å gå ubehandlet og blir slitnere og slitnere....
Skal oppdatere mht shotsene. Jeg synes det er veldig interessant selv. Merker at det gjør meg mindre "desp" etter hc, dvs kroppen sier ikke like mye fra om at nå er det tid for neste dose hc. Hadde jo vært fint om jeg kunne redusere hc pga shotsene, men det er jo for tidlig å si.
Enig at det er lett å bli negativ, Jeanette. Hos meg varierer innstillingen etter formen. Om formen er bra, er jeg positiv og tenker at dette går bra. Om formen er dårlig, blir det meste ganske kjipt.
Det er jo fryktelig interessant at du kanskje trenger mindre HC da! Post i vei framover!hjertflag1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
25g høres mye ut - og enda mer om det er intravenøst, men fint med oppdatering på sånnt. Er første gangen jeg hører om det.
Vitamin C, terapeutiske doseringer:
- Generelt: 1 til 2 g dagligt;
- hvis man ryger: 2 g eller mere;
- ved akut virus; (forkølelse, influenza og lignende): 1 til 2 g hver vågen time;
- pludselig stress i form af infektion, brandsår, læsioner: 1 til 2 g hver vågen time;
- sindsforvirring på grund af "senilitet": 1 til 2 g dagligt;
- lændesmerter på grund af degenereret diskus; - 0.5 til 5 g dgl;
- luftforurening: smog: 3 g dgl + vitaminerne E og A;
- mildere mentale symptomer (træthed, pessimisme, forpint,): 3 g dagligt;
- noget sværere mentale symptomer (depression, søvnløshed, sindsforvirring, angst): 3 til 10 g dgl.
- ved sengetid: 1 til 5 g for god søvn; 3 til 30 g dgl;
- heroin og andet narkomisbrug: op til 50 g dagligt;
- cancer (MS, bindevævssygdomme m.v.): over 10 g som kosttilskud og fra 25 til 100 g daglig intravenøst (i USA behandles bl.a. cancer med 180 g intravenøst/red.).
Skjoldbruskkirtelhormonet thyroxin beskyttes af askorbinsyre mod angreb fra frie radikaler. Hormonets koncentration i organismen falder med svigtende C-vitamintilførsel. Dette kan medføre lav skjoldbruskkirtelaktivitet og dermed nedsatte stofskiftefunktioner. Lav skjoldbruskkirtelaktivitet behøver således ikke nødvendigvis at være forårsaget af hormonmangel, men kan skyldes simpel vitaminmangel. (fra "C-vitamin, det glemte hormon")
Så vidt jeg husker, består binyrerne (foruden bindevævet og de hormonproducerende celler) af 50% kolesterol og 50%.... C-vitamin! Binyrerne er det organ i kroppen, der indeholder mest "råt" C-vitamin. xx4
Her læge Carsten Vagn Hansen om c-vitamin. Teksten er oprindelig fra dsgnet.dk som jeg med skiftende held forsøger at læse lidt på engang i mellem.
Bl.a. kan man her læse, at "Normalt vil man få diaré, når man tager mere end 5-10 gram dagligt, afhængigt af arten af C-vitamin, men har kroppen et stort behov, kan man indtage op til 40 gram C-vitamin uden at få diaré." http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/C-...20oversigt.asp
vink11 Nielsigne
Veldig interessant! Fint med info. Var litt bekymret for hvordan kroppen ville takle så høye doser men ser at 25 g i uka bør være greit. Neste shots er i morgen, og jeg gleder meg! Etter det blir det en gang i uka.
Nå skal jeg passe meg for å bli over- optimistisk, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg liker virkningen av shotsen bedre enn jeg liker virkningen av hc. Kroppen takker og bukker!
Hurra for C-vitaminxx8
Hei:)
Jeg begynte en relativt drastisk doseøkning for to uker siden. Før det gikk jeg på 1,5-2 grain erfa og 50 mcg levaxin 8 (og ft4 var 8), mens jeg nå er oppe i 3,5 grain erfa, levaxin har jeg kutta ut.
Føler meg bittelitt bedre enn for to uker siden men er fortsatt ganske så sliten og utafor, og tåler ikke mye stress før jeg bare vil legge meg ned og sove zzzz...... Er sykemeldt og selv om det er det eneste riktige nå, synes jeg dagene går saaakte og jeg bare sitter og venter på at formen skal stige.
Jeg er nok altfor utålmodig, og jeg vet jo heller ikke hvor bra jeg kan håpe på at formen "til slutt" blir, men jeg lurer bare på hvor lang tid det tar før man kan begynne å merke endringer?? Er det noen av dere mer erfarne som kan gi noen innspill her? Går også på 20 cortef/dag.