Sv: Redusere dosen og måle igjen
Den som leter, den finner sies det. Så jeg har lett og jeg fant :D
µ µ µ µ µ - og svaret på hvor den var, var så enkelt som alt+y.
Nå må jeg bare skrive at jeg tar 30µg d-vit daglig, selv om jeg har sagt det før på mitt vis hehe. Takk for innspill alle sammen :)
Det har gått forbausende bra å redusere dosen. Har likevel ikke redusert så mye som legen ville, men det er mer enn jeg tidligere har gjort. Har ikke merket noe til slappheten. Bare jeg reduserte med 12µ tidligere ble jeg slapp. Rare greier.
Var hos legen i går for å ta nye blodprøver. Tidligere i høst reduserte jeg dosen med ca 31µ etter at ft4 var på 26. Målingene etter denne reduksjonen var på 31!! Ikke rart legen ville redusere mye. Skjønner ikke hvordan ft4 kan stige til 31 når jeg reduserte med 31µ :shock:
Har ikke følt noe til overdosering heller.
Det er en viss tidsforsinkelse i systemet.
Du kan jo ha målt og redusert dosen mens du var på opptur.
Så nå først måler du resultatet av denne oppturen.
En ending av en T4-dose gir ikke endret T3 før om 2-3 uker. Mange kan kjenne endringer før det, men det er andre forhold enn stoffskiftet man da kjenner.
Så er det som kjent vanskelig å spå - især om fremtiden.
Hvordan står det til nå ?
Du kan være på videre tur opp, du kan ha begynt en nedtur, eller det kan være stabilt.
Det er egentlig bare hyppige målinger som kan bekrefte slikt.
Men du føler vel noe til det ?
Ikke alle symptomer gjør vondt eller er vanskelige å ha med å gjøre.
Det er jo mange som bare må ha høyere fT4-tall enn referanseområdet gir grunn for. Du kan være av dem ?
Mange ville fått symptomer på fT4=31. Når ikke du gjør det, kan det være fordi det skal være slik.
Du får se hvordan du liker den nye situasjonen etterhvert og merke deg eventuelle symptomer.
Ser jo nå at det var deler av denne perioden da ft4 steg så mye at jeg tygget Levaxin og lot resten smelte under tungen. Gjør ikke det nå. Merket ikke noe fra eller til etter hvert som ft4 steg for mye. Skal ringe til legekontoret neste uke og høre hvilke verdier jeg hadde etter siste måling, nå før jul
Throid, Armour osv. når virker det?
Det er 1,5 uker siden jeg begynte med Throid og bruker nå 2 grain. Kuttet ut Levaxin før oppstart med Throid. Tar det generelt kortere tid før Thyroid virker enn Levaxin? Merker ingenting ennå.
Skrekker, redsler og bekymringer
Siden jeg fikk påvist lavt stoffkifte for snart fire år siden, har jeg fått ymse skrekker. Mener nå at å få slikt ikke er vanlig i min alder(middelaldrende dame), eller? Har fått tannlegeskrekk og klarer ikke en gang å se bilder av dårlige tenner, eller lese om tannproblemer. Har aldri likt å kjøre bil, men nå tør jeg rett og slett ikke lenger. Har hatt reisefeber siden jeg var i begynnelsen av 20 årene, men nå er det så ille at jeg ikke kan konsentrere meg om noe noen timer før jeg skal reise. Går rundt meg selv :roll: Det hele forsvinner når jeg er på vei til flyplass eller jernbane, heldigvis :)
Disse skrekkene kan sikkert ha andre årsaker enn lavt stoffskifte. Men jeg lurer på om andre har merket noe lignende?
Sv: Throid, Armour osv. når virker det?
Jeg var virkelig elendig før jeg begynte, så det er jo med i mitt bilde. Jeg merka forbedringer med en gang, men også etterhvert.
Er jo litt forskjellig når man merker det.
Nå kjenner endringer i dosen etter 1uke.
Du får gi det litt tid til, for du er jo ikke oppe i stor nok dose enda vel ?
Håper det blir bedre etterhvert Bille :)
Sv: Skrekker, redsler og bekymringer
Sånnt har jeg lest mye om, og opplevd noe av det selv.
Jeg hadde høydeskrekk (om men kan kalle det høyde da)
Tårnet på slottsfjellet i Tønsberg og det i Zoo i København. De er omtrent like høye (les lave) og jeg fikk det skikkelig.
Men er ikke sånn nå i det heletatt.
Ble også skvetten for det minste.
Får håpe Tyroidet kan hjelpe deg også.
Sv: Skrekker, redsler og bekymringer
Min tærskel for alt muligt, man kan blive bekymret eller bange for, blev lavere sammen med stofskiftet. Da jeg fik medicin (Eltroxin) blev det bedre, men ikke meget.
Jeg oplever det sådan, at jeg er blevet ret slidt af at have lavt stofskifte. Ud over, at jeg nemmere bliver nervøs/ bange /forskrækket, bliver jeg også nemmere ked af det, bekymrer mig alt for meget om alt muligt etc.
Mon ikke, man kan sammenligne det med, hvis en almindelig, rask person skal være stresset igennem flere år? Det tror jeg, eftersom et dårligt /dårligt behandlet stofskifte ligesom giver en baggrundsstress, som alt andet skal lægges oveni.
Og så er der vel ikke noget at sige til, hvis stakken føles lidt for høj ...
Jeg håber, det bliver bedre, når jeg kommer i gang med det naturlige stofskiftehormon.