Sv: Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Jeg gikk jo rett over fra det ene til det andre.
Så har jeg senere forsøkt å blande i litt Levaxin - og det går ikke.
Etter noen uker merker jeg tendenser til de symptomene jeg syns var verst.
Og det er akkurat frysninger og den influensafølelsen.
Så det er jo en mulighet ?
Ta det den veien, så får du visshet i om det er den lille Levaxinbiten som lager trøbblet ?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
n`Finn
Så har jeg senere forsøkt å blande i litt Levaxin - og det går ikke.
Etter noen uker merker jeg tendenser til de symptomene jeg syns var verst.
Og det er akkurat frysninger og den influensafølelsen.
Så det er jo en mulighet ?
Ta det den veien, så får du visshet i om det er den lille Levaxinbiten som lager trøbblet ?
I dag, da jeg satt hos frisøren, gikk plutselig lyset opp for meg... Jeg har hatt små tendenser, men de siste dagene har jeg blitt værre og værre.. Som jeg nevnte i en annen tråd. I dag, blusset "svineriet" voldsomt opp mens jg satt hos frisøren.. Det svidde enormt under huden, jeg orket nesten ikke sitte oppe, og heldigvis tenkte jeg: "Men dette er da akkurat de samme symptomene som da jeg gikk på levaxin!!".. Så tydelig talte kroppens språk akkurat da, at det overhodet ikke var til å misforstå. Levaxinen ødelegger alt! Jeg tok 30 mg erfa til, for ikke å segne om og for å klare å snakke (!!), og det hjalp meg litt.. Men det var liksom som at levaxinen hadde overtaket, jeg ble mye bedre en kort periode, så samme elendigheten. kednej1 Etterpå var jeg så sliten som jeg ikke har vært på lenge, kun av å sitte oppe. Nå måtte jeg sove en stund, og kjenner for høy puls av erfa, men den eneste muligheten jeg har nå er å se om kroppen venner seg til det. Det er pussig, en skulle nesten tro levaxinen gjorde noe med hjernen/nervesystemet?? Den kveler på en måte erfaen.. Og slik som dette, VET jeg, at jeg ikke hadde selv på 90 mg erfa alene. Det er skremmende..:shock: Levaxin virker ikke sammen med thyroid heller. Så det prosjektet er dødt.
Så, jeg støtter deg 100 % Finn xx4, bort med levaxinen, og full speed med erfa og binyrestøtte. Og kanskje at man øker sakte til man venner seg til erfa? Det er vanskelig å vite om det er hypersymptomer når hjertet raser avsted. :)
Håper folk lærer av å se at vi prøver og feiler. Gleder meg til den dagen jeg kan skrive resymè av hele greia, med "riktige" overskrifter. :wink:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Jeanette78
Det er pussig, en skulle nesten tro levaxinen gjorde noe med hjernen/nervesystemet?? Den kveler på en måte erfaen.. Og slik som dette, VET jeg, at jeg ikke hadde selv på 90 mg erfa alene. Det er skremmende..:shock: Levaxin virker ikke sammen med thyroid heller. Så det prosjektet er dødt.
Så, jeg støtter deg 100 % Finn xx4, bort med levaxinen, og full speed med erfa og binyrestøtte.
Håper folk lærer av å se at vi prøver og feiler. Gleder meg til den dagen jeg kan skrive resymè av hele greia, med "riktige" overskrifter. :wink:
Godt å høre at det er flere som lander på samme konklusjon som n'Finn. Det betyr at jeg for min del skal prøve alt annet før jeg kombinere disse to preparatene. Jeg har liksom tenkt at det kunne være et alternativ hvis T3 blir for høy, men det er lettere når man vet at andre ikke er fornøyd med erfaringene. Tusen takk:)
Jeg er virkelig skremt av den virkningen levaxin har på meg... Det er jo ikke sikkert den virker slik på deg Blondie, men i dag er jeg såpass skremt at jeg bare vil si "ja, hold deg langt unna!".. Jeg tenker på de menneskene som står på levaxin i flere år... det er til å grine av. :cry:
Jeg syns det er interessant, at levaxinen virker så negativt selv om blodprøvene er ok.. Hva er det som gjør det?? Reseptorer som blokkeres?? Og hva er det som gjør at det svir i huden? kednej1
Håper du får fin framgang Blondie! xx4
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
BeritM
Er bare så sinnsykt glad for at internet finnes.... Power to the people:)
Jepp, jeg hadde hvertfall vært totalt lost uten..:wink: Sammen er vi dynamitt.xx9
Ikke for voldsomt Berit.
Jeg mener jo at man skal ta det med ro og tolmod og alt de derre.
Men......
I et tilfelle som ditt merner jeg at man kan forsøke seg frem. Man merker om man får for mye, og du er kunnskapsrik og kjenner tegnene.
Ingen fare mener jeg.
Så påtvinges vi nok tolmodighet ved at systemet er jo så tregt fra naturens side. De regner at det tar minst 5 uker før Levaxinen er ute.......
Da har jeg vært hos fastlegen og introdusert han i den "alternative" stoffskiftebehandlings-verden. Gikk bra det. Jeg konfronterte han med at jeg har binyretretthet og at det t.o.m. står på Levaxinpakken at binyrene anbefales sjekket før oppstart av Levaxin. Han unnskyldte for at han ikke hadde testet binyrer før oppstart av Levaxin og sa at ingen leger dessverre gjorde dette.
Videre syntes han det var "meget interessant" dette med Erfa Thyroid. Han lovte til og med å skumme gjennom STTM- boka, som jeg ga han et eksemplar av:) Cortef hadde han aldri hørt om men var også positiv til dette.
Jeg spurte om han følte seg truet av alt dette han ikke kunne så mye om, men det gjorde han ikke og "innrømmet" med letthet at man ikke kan nok om en del tilstander.
Så jeg puster lettet ut. Da var i alle fall den bøygen i boks! Nå gjenstår det å øke erfadosen sakte men sikkert. Uten at jeg kan si det med sikkerhet allerede nå, regner jeg med at jeg må opp i rundt 4 grain (240 mg) erfa. Som jeg har nevnt før, har jeg dessverre klart å gå underdosert i hele sommer og nå i høst. It's a long way to go, og jeg ble sykemeldt opgiv1, men nå får jeg bare ta tiden til hjelp.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
BeritM
Da har jeg vært hos fastlegen og introdusert han i den "alternative" stoffskiftebehandlings-verden. Gikk bra det. Jeg konfronterte han med at jeg har binyretretthet og at det t.o.m. står på Levaxinpakken at binyrene anbefales sjekket før oppstart av Levaxin. Han unnskyldte for at han ikke hadde testet binyrer før oppstart av Levaxin og sa at ingen leger dessverre gjorde dette.
Videre syntes han det var "meget interessant" dette med Erfa Thyroid. Han lovte til og med å skumme gjennom STTM- boka, som jeg ga han et eksemplar av:) Cortef hadde han aldri hørt om men var også positiv til dette.
Jeg spurte om han følte seg truet av alt dette han ikke kunne så mye om, men det gjorde han ikke.
Så jeg puster lettet ut. Da var i alle fall den bøygen i boks! Nå gjenstår det å øke erfadosen sakte men sikkert. Uten at jeg kan si det med sikkerhet allerede nå, regner jeg med at jeg må opp i rundt 4 grain (240 mg) erfa. It's a long way to go, og jeg ble sykemeldt opgiv1, men nå får jeg bare ta tiden til hjelp.
Godt gjort! xx8
Jepp, sakte men sikkert tror jeg er godt å ha som "overskrift" framover.:)
Jeg var også hos min nye fastlege, og fortalte ham veldig saklig og nøye om behandlingen min med Erfa osv.. Han sa rett ut at alt dette hadde han ikke tid til å sette seg inn i, til stor irritasjon hos min arbeidsgiver. Jeg, syns det er kjempefint at arbeidsgiver reagerer, men det virker som om arbeidsgiver er mer utålmodig enn meg oppi dette her..:|
Det er langt opp til 4 grain Berit, men det SKAL gå!!! xx4
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Jeanette78
Det er langt opp til 4 grain Berit, men det SKAL gå!!! xx4
Jepp, det skal gåxx9 Mulig 4 er for mye men jeg vil ha en ft4 på minimum 15-16, og nå er den på 8, så det må jo litt til for å komme dit, tenker jeg!
Så kjip fastlege du har. Kanskje du skal vurdere å bytte? Går jo ikke an å si at han ikke orker å sette seg inn i det....!! På den annen side- om du får han til å skrive ut Erfa og du kan ta blodprøver der innimellom, så trenger man jo egentlig ikke noe mer....
Ivrig den arbeidgiveren din må jeg si. Du er vel veldig trengt og savnet da:) Min arbeidgiver reagerte stivt jeg nevnte sykemelding. Ikke veldig mange som driver med sykemeldinger og sånt sledrianeri i den bransjen, nei....:lol: Men det blåser jeg langt i akkurat nå.