Heia Lilja ;)
Jeg har jo fulgt deg ei god stund nå, og jeg er fullstendig enig med psykologen din. Jeg er ikke psykolog, men til gjengjeld har du kanskje fortalt oss mer her inne enn du har gjort til henne - og jeg synes at jeg i tillegg kan lese veldig mye mellom linjene hos deg. Eller egentlig ikke mellom linjene - du skriver det egentlig rett ut, men kamuflerer det litt. Men jeg mener å ha oppfattet en god del, og synes bestemt at du skal legge deg inn.
Etter min mening har din anorexia nå kommet fullstendig ut av kontroll, og du vet det jo, det ser jeg på det du skriver. Men husker du da på hvor farlig dette er? Kroppen kommer til å kollapse før eller siden, og det mest sannsynlig med at det ene organet etter det andre slutter å virke. Kanskje kan du aldri mer spise mat på vanlig måte mer hvis du ikke får hjelp nå. Det kan også godt være at du er i ferd med å bli ufruktbar.
Og husk igjen på at kontroll er bedre enn å være underlagt andre i så som tvang som du er inne på her. Du kan legge deg inn og samtidig klare det selv, men da får du hjelp hvis du ikke klarer det. Se på det som en slags trygghet/garanti.
Og redselen - bruker du nlp-oppskriften jeg fant til deg for å forsøke å kontrollere den? Ellers har nok mange av oss en god del redsel vi simpelthen blir nødt til å leve med i hverdagen. De med anoreksia har jo en enorm viljestyrke, for det må til for å klare å spise så lite og trene så mye - dette kan du bruke til å kontrollere redselen din med og til å hjelpe deg selv med istedenfor å skade deg mer. Hvis det er ekstra ille når du skal legges inn, så kan du sikkert få noe beroligende av legen til de første dagene.
Lilja, ta imot hjelpen :!: :D