Fiberrik og Rugsprød (eller hva det heter - Rugflatbrød) ;) Husk masse, masse vann og gjerne te. Ikke drikk Cola!
Printable View
Fiberrik og Rugsprød (eller hva det heter - Rugflatbrød) ;) Husk masse, masse vann og gjerne te. Ikke drikk Cola!
Jeg har begynt og ta 125 mikrogram ,Levaxin men om morran er jeg helt ødlagt assa øynene er så tunge og få opp og føles som jeg er i koma uff. Så har jeg merket litt i hjerte litt til og begynne med. Burde jeg øke dosen var noen som sa de hadde blitt deppa av så lite jeg tar og jeg vil ikke være deppa for nu føler jeg meg bedre og psykologen sa idag du ser bedre ut og alt er forandret liksom at jeg ser gladere ut da :)
Så er det ofte jeg klarer og klemme fingrene mine i døra eller og skjøre meg på fingrene he he er det noe man gjør da man har lavt stoffskifte eller er jeg bare uheldig he he :)
Hei Lilja :D jeg tar "bare" 75 mg. 100 - 125 mg er normaldose for de fleste med denne sykdommen. At du kjenner litt uro og litt i hjertet er i hvertfall vanlig for meg. Hver gang jeg øker får jeg det. Hos meg forsvinner det i løpet av noen dager :)
Når man har økt med dosen da Levaxin til 125 mg så føler jeg meg ikke helt topp med den dosen bør man øke da og hvor mye skal man øke for og kjenne det er bedre ?
Jeg er mye sliten og sånn ennå snufs og vet ikke hur jeg skal prøve meg og jobbe føler det er et press og jeg har det ikke så bra for tiden :,( Men hvordan si at man klarer ikke da at og jobbe makter jeg ikke jeg vil ikke ha på meg at ja du er giddasløs, lat, du bare vil ikke du snufs :,( Det er ikke det er bare jeg har det ikke bra og er for mye sliten nå :,( Men hvordan få lege/Psykolog til og forstå det.
Det var litt bedre enn stund så føles det som jeg er så for mye sliten uff :,(
Hei Lilja :D
Det er ikke sikkert at du skal øke dosen selv om du er sliten. Noen ganger må tiden fikse det tiden har rasert i kroppen. Jeg har hatt Levaxin siden oktober i fjor, men jeg er ikke bra enda. Men jeg merker allikevel bittesmå forandringer hele tiden (til det bedre). Vær optimistisk Lilja. Løpet er ikke kjørt enda selv om det kan virke slik av og til. Har snakket med flere som er helt symptomfrie nå som brukte lang tid på å bli det. Mange har brukt 2 år på prosessen.
Når det kommer til lege/psykolog: Jeg ville ha printet ut mange artikler til legen og psykologen om hva sykdommen er og hvordan den utarter seg. Kanskje de forstår mer da :) Marker det som ligner på deg og din tilstand, slik at det er lettere for dem å sile ut.
Hei
Og takker for svar :) Jeg håper det blir bedre etterhvert. Men det er mange som sier at på den lave dosen som jeg gikk på 100 mg da så ville de også vært mye sliten og deppa og øke er bra men ikke vet jeg da. Nu har jeg fått 125 mg men vi har snakket om 150 mg så håper jeg får prøvd det også :)
Jeg har også en tante som har lavt stoffskifte og hun var til Ultralyd av kjertelen og utredning eller hva det heter og de fant at det var for lavt der med noen tall da.
Det jeg lurer på min lege har sagt flere ganger jeg får ta ultralyd men det blir jo aldri liksom hvor mye skal en mase før man får vite eller hjelp uff :,( Jeg og vil vite hva som er galt med min kjertel og litt mer om alt av sykdommen :)
Du får legge press på legen. Du maser ikke det er hans jobb å gjøre det. :D Og har han sagt at du bør dra til ultralyd så ikke gi deg!
Det kan godt være du trenger mer enn 125 µg, men det er en helt vanlig dose for hypo-folk. Prøvesvarene vil vise om du bør øke eller ikke :)
Hei Anne Ma
Takker så mye for dine gode svar setter stor pris på det at noen svarer og du svarer alltid takk :)
Håper det går bra med deg ?
Godsommer kooooooooooz
Hei Lilja :D
Jeg er noe bedre etter nedturen med halveringen av dosen, men er mye dårligere enn jeg var da den ble justert. Det går bra med meg egentlig. :D Jeg er i godt humør og har det bra med meg selv. Det er bare kroppen som ikke har det bra liksom. Jeg tror jeg er heldig som har så lite utslag på psyken og de andre kognitive funksjonene.
Det eneste som er litt fustrerende er at planene mine for høsten ikke ser ut til å kunne realiseres. Jeg tenkte jeg skulle forsøke meg på attføring, men nå er jeg for dårlig til det pga dosereduksjons-eksperimentet. Jeg får bare prøve å være tålmodig ;) Skal på møte hos trygdeetaten snart. Jeg har gått ut den vanlige tiden med medisinsk rehablitering. Vi skal diskutere fremtiden.. Kan bli spennende.
Ellers er legen min på gli når det kommer til T3 tilskudd ved siden av Levaxinen. Vi skal forfatte et brev sammen og sende det til Thyreoidea Poliklinikken på Aker. Og se om vi får noen svar angående videre behandling. Skal prøve å få inn et spørsmål om Armour også :) Tror legen min trenger bekreftelse på at han ikke gjør noe dumt i forhold til medisineringen. Og det har jeg ingen ting imot. Bedre å gjøre tingene ordentlig enn å ikke gjøre noe i det hele tatt :D
Sånn ellers er vel livet som vanlig tenker jeg. Er vel i bedre humør enn jeg har vært på noen år! Tror det har "gått opp for meg" at jeg er bedre. At jeg har mer å gå på og at det ikke forsvinner i tomme luften. Jeg har 100% sikkert fått en diagnose, noe som gir meg ro, og da titter den vanlige Anne Ma opp. Da kan jeg slappe av og humøret kommer. Solen har tittet frem fra skyene og den går ikke bort igjen ;) Selvfølgelig vil det komme tunge dager og stunder, men jeg er over det verste tror jeg, helt realistisk :) Og det er ganske deilig følelse.
Hei igjen :)
Så fint det går bra :) Håper også det andre ordner seg etterhvert det gjør det nok. Ønsker deg lykke til :) GODKOZ