Det noen burde forske på, er om det er fordi de er leger, fordi de er damer, eller rett og slett summen av dem. Leger vet man i det minste ofte hva man kan forvente fra, mens kvinnens logikk fremdeles er et stort mysterium help1
Printable View
He he :lol:
Regner med at du mente mannelige leger (...Leger vet man i det minste ofte...). :)
Bra at det ikke er bare meg som ikke skjønner meg på kvinner....!! :lol:
Her skulle det stått noe manns-sjåvinistisk, men jeg tror jeg står over :p
Det er vel det som er litt av det spennende med disse rare, søte vesenene. De fungerer som vandrende random-funksjoner, der man mater dem med informasjon, venter litt, og så får ut noe helt annet, og ofte ulogisk, igjen xx1
fanx: opgiv1 griner11 :shock: help1
Det er neppe random, snarere det at man mangler oversikt over de relevante variablene.
nenex:
hehe...
Menn:
Variabler: ingen
Funksjon: logikk
Input->logikk->Output
Damer:
Variabler: variabelt
Funksjon: (logikk%variabelt antall variabler)^x (x = ukjent, antakelig vis en funksjon av posisjon i månedlig syklus)
Input-> "logikk" -> y (y ukjent resultat av x puttet i en pose sammen med "logikk" og ristet hardt)
xx8
Kanskje du fikk de symptomene fordi du trappa opp for fort? At bivirkningene ville slutta hvis du gikk lenge nok på samme (høyere) dose?
Noe jeg tenkte på når det gjelder antidepressiva: Kan man FÅ lavt stoffskifte av det? Jeg hadde nemlig ikke hypotyreose før jeg gikk på zoloft.
Ja, det er meget mulig, at jeg fikk for fort opp i dose str. Syntes jo ikke 75 og 1/2 µg hadde noe virkning, så da begynte jeg med 2 stk ei uke? etter på.
Nei, man kan ikke få det, av å bruke antidepp medisiner. Men man kan få sykdommen, enten fra arveligfaktorer, annen sykdom, fødsel, osv. Så du skal ikke være redd for det!
kram1
Vi er enkle vi menn! :cool: Men skal man forstå seg på kvinner, må både ordbok og leksikon fram!!! :lol: he he he
Sikke en mega-afsporing, Helgemann (and friend). Hva` med at fortsætte f.eks. her? :mrgreen:Sitat:
Vi er enkle vi menn! :cool: Men skal man forstå seg på kvinner, må både ordbok og leksikon fram!!! :lol: he he he
Sitat:
Noe jeg tenkte på når det gjelder antidepressiva: Kan man FÅ lavt stoffskifte av det?
På wikipedia står det: " Litium-behandling og behandling med amiodaron kan også utløse hypotyreose."Sitat:
Nei, man kan ikke få det, av å bruke antidepp medisiner
Så vidt jeg vet brukes litium til å behandle psykiske lidelser. Men om det er litium i vanlige antidep-medisiner vet jeg ikke vedikke1
Nå... man kan udvikle en falsk hypothyreose af Zoloft (og visse andre antidepressanter). Men hvis lægerne begynder behandle den "falske" som den var ægte, kan det næsten ikke andet end mislykkes... eller blive værre? Effects of long term treatment with sertraline (Zoloft) simulating hypothyroidism in an adolescent.
Ellers: "Visse stoffer kan forårsage ændringer i koncentrationen af thyreoideahormoner i blodet, selv uden kliniske tegn på dysfunktion eller patologi i skjoldbruskkirtlen. Bortset fra den velkendte sammenhæng mellem depression og hypothalamus-hypofyse-thyroid (HPT) akse, og virkningen af selektiv serotonin reuptake hæmmere (SSRI) på skjoldbruskkirtlen, er hypothyroidisme en sjælden bivirkning ved behandling med SSRI. Alligevel er det konstateret, at Escitalopram /Lexapro, Cipralex, Seroplex, Lexamil, Lexam m.fl.) kan have potentiale til at fremkalde hypothyreose uden signifikante kliniske tegn og symptomer. Derfor bør muligheden for udvikling af en SSRI-induceret asymptomatisk hypotyreose tages i betragtning af de behandlende læger." (Kilde)