Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
1000 tak Eirin! hjerte1
Og 1000 tak Anisa for en kæmpe indsats! hjerte1
Jeg har søgt på produktet på Google under UK men fandt ikke noget, jeg umiddelbart var tryg ved...!
Update
Det lykkedes mig i går at få fat på lægemiddelstyrelsen igen, selvom jeg sad med drop i armen hos lægen - denne gang med en fra selve den afdeling, der vurderer produkter - og nu siger de igen, at de har frigivet hele min sending.
Jeg har det ikke godt, fordi jeg har sovet meget dårligt i nat og vågnede med højt cortisol og heftig "influenza".
Jeg er imidlertid meget fortrøstningsfuld, fordi min krop nu på trods af det høje cortisol begynder at kræve mere thyroid!
Jeg blev rent faktisk mere rolig, da jeg tog mine 60 mg. i morges, så kroppen ER ved at vænne sig til en ny og bedre thyroid-cortisol balance. Jeg bliver således nok ikke nødt til at sænke min dosis thyroid men kan derimod nok øge den, når jeg igen får kørt "Sleep Tonight" ind... :)
Inden længe bliver jeg så nok nødt til at forholde mig endnu mere aktivt til infektioner - igen...
God dag til jer! hjerte1
Rigtig god dag til dig Luuna!hjerte1
Jeg håber for dig, at du snart modtager dine varer - du fortjener ikke alt det bøvl, og jeg er virkelig chokeret over, hvad du har været udsat for!
Håber det vil fortsætte at gå godt med Thyroid!!vink3
Mange tak for det Sharon hjerte1
Det skal nok gå - tror, jeg får mine varer om et par dage.
Mange tak Mod! :)
Jeg magter nok ikke at læse en hel bog på svensk p.t., men den ser meget spændende ud, og jeg er interesseret i at lære mere om sammenhængen mellem mitokondriefunktion og thyroid hormoner... :)
Vigtig bog!
Update
Milde himmel... Så har jeg langt om længe fået et brev fra Post Danmark om, at mine varer er ankommet til posthuset.
De blev frigivet af Lægemiddelstyrelsen d. 6. januar :shock:
I mellemtiden har jeg nået at få det en smule bedre, selvom jeg nu er helt udmattet og har problemer med infektioner - en rask DHL-mand kom flyvende op ad trapperne (og bankede ihærdigt på døren til jeg vågnede :wink: ) i går onsdag med to stk. Sleep Tonight bestilt hos iHerb i weekenden xx8 og i dag har jeg restitueret indendøre.
Jeg forsøger forsigtigt at øge min thyroid-dosis til 105 mg...
xx8 Hvor gode nyheder!! Håber, at du hurtigt vil komme dig fra tilbageslaget og slipper for lignende udfordringer lige foreløbig! Det er jo ikke sådan noget, du skal bruge din sparsomme energi på!
Mange tak kære Sharon hjerte1
Jeg håber virkelig også, at jeg kan komme til at bruge mine kræfter mere konstruktivt nu vink11
Low dose Naltrexone?
For et par måneder siden skrev Anisa følgende, efter at jeg havde offentliggjort, at jeg må tage mere end 30 forskellige tilskud (lige nu er jeg f.eks. stoppet med to for min mave-slimhinde, og så går det galt :cry: ):
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Det er ikke så lidt, men hvad med at teste et lægemiddel, til en forandring? kys1
Og jeg svarede:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Luuna
Kommer tid kommer råd! Der er mange ting, jeg endnu kan gøre, og LDN er en af dem! :) hjerte1
Først gælder det imidlertid at få
det basale bragt i orden, og ud over søvn, ernæring (herunder optimering af mitokondriefunktion) og behandling af mere generelle og specifikke infektioner/inflammation, så skal jeg simpelthen have hormondelen kørt bedre på plads.
Noget af det geniale ved Teitelbaum er, at han er ajour med den internationale forskning og meget anerkendende overfor sine kolleger.
Her er første del af tre artikler med titlen
"30 Top Tips for Treating CFS & Fibromyalgia When All Else Fails".
Og her er bl.a. LDN nævnt :)
Status er, at jeg jo er godt i gang med thyroid nu (der mangler stadig noget på andre hormoner), at det i en vis udstrækning lykkedes at slå infektionerne så meget ned, at jeg ikke lægere dagligt var plaget af "feber" og "influenza", mens det dog blev/bliver provokeret af f.eks. en gåtur på 10 minutter
- men at disse nu igen er ved at tage mere magt og plager mig dagligt... :cry:
Desuden må jeg sige, at det var lige vel optimistisk at skrive, at der endnu var mange ting, jeg kunne gøre. For det er der - bare ikke i Danmark :cry:
Det ser dog ud som om, at Naltrexone fremstilles på Skanderborg Apotek, og måske skulle jeg tale med min holistiske læge om at give det en chance?
Jeg har dog læst en patientberetning, hvor vedkommende har erfaret det, som jeg frygter lidt: At det ikke er en god ide at starte på medicinen, mens infektionerne endnu raser?
Antibiotika kunne måske også være en mulighed igen, selvom jeg helst vil være fri... Jeg har problemer nok med min mave, og nu (efter start på Thyreoid) er min lever lige ved at komme sig...
Jeg tænker videre...
Update
Jeg har lige oplevet noget, der er så mærkeligt, at jeg nærmest ikke kan tro på det, men det har gjort så stort indtryk på mig, at jeg har brug for at dele det...
Sommetider gør jeg noget, som man kan vælge at kalde dumt eller vedholdende afhængigt af, hvordan man ser på det - og i går aftes gik jeg i infrarød sauna igen.
Jeg har ikke kunnet gøre det det sidste års tid, fordi min temperatur stiger i lang tid bagefter, men da jeg kunne tåle det, fik jeg stor bedring af det, når reaktionerne havde lagt sig, så nu ville jeg se, om ikke det kunne gå.
Desværre gik det galt igen, og i dag har jeg haft heftig "influenza" (selvom muskelsmerterne og trætheden i går blev markant lindret af thyroid og Adrenal Stress End!)...
I forlængelse af indlægget herover og nogle af de første indlæg her i tråden, så kan jeg godt blive noget desperat. Hvad er der galt, og hvad skal jeg gøre ved det?
Da jeg udvidede min egenbehandling efter Teitelbaums protokol og blandt meget andet kom i behandling med antibiotika, blev det bedre, men det er stadig en af mine største udfordringer, og jeg er ked af, at det nu tager til igen.
Når jeg nu ikke kan blive ordentligt testet, er en anden mulighed jo at "resonere baglæns": Hvad har virket bedst på netop dette?
Svaret er Metronidazol, der er et antibiotika, der virker mod anaerobe bakterier men også parasitter.
I sommeren 2011 købte jeg nogle dråber, der består af udtræk af malurt, nelliker og sort valnød mod netop parasitter. Min feber tog bare til og til, og som et forsøg smed jeg produktet i min "kurv" i en shop, hvor jeg alligevel skulle have nogle andre varer.
Jeg var omtåget og noget desperat, jeg havde ikke fundet ud af, hvor det var bedst at handle, og jeg kan ikke engang huske, hvor jeg har købt dem...
Siden fik jeg Metronidazol, så jeg tog aldrig hul på dem...
Jeg har tænkt og tænkt, og i dag var jeg virkelig i vildrede. Uden at forvente nogen virkning overhovedet åbnede jeg flasken, dryppede bare tre dråber i et glas vand og drak det. Umiddelbart efter blev jeg svimmel, fik en smule hjertebanken og trak vejret noget hurtigere
- men den brændende fornemmelse på panden tog af, og jeg blev lidt mere klar i hovedet :shock: :shock: :shock:
Det virker helt vanvittigt! Standarddosis er 10 - 20 dråber 3 gange om dagen, men det anbefales at trappe op. Derfor kun tre, og det var sørme også en kraftig reaktion :shock:
Umiddelbart kan det jo synes at være en allergisk reaktion, men selvom jeg overhovedet ikke aner, hvad jeg skal tro, så har jeg rent faktisk læst beretninger fra en med borreliose (de kan ofte heller ikke få ordentlig behandling) om lignende reaktioner på koncentrerede urter...?
Well. Det kan være tilfældigt, og der skal meget mere til, før jeg tør håbe! Men nu fortsætter jeg med dråberne, hvis jeg kan tåle dem - og så vil den bedste behandling nok være at kombinere med Metronidazol. I Danmark er det kun infektionsmedicinske afdelinger, der kan udskrive andre midler, der virker mod den slags infektioner :mad: I USA ville jeg kunne få lige netop de ting, der passer til mig - inklusive noget der hedder Quinacrine som en imperisk kur for at teste, om det handler om parasitter, der er ufatteligt svære at teste for.
Jeg har fundet noget om produktet her:
http://shop.toolsforhealing.com/Clar...bc-clarkia.htm