µ Hmmm så enkelt altså! Takk for tipset!
Har ikke tenkt på at dyr kan være hypo!! Betyr det du skriver at jeg ikke skal være redd for å øke dosen? Nå er jeg ganske mye større enn en hund selv om jeg måler bare 165cm over bakken. 8)
Printable View
µ Hmmm så enkelt altså! Takk for tipset!
Har ikke tenkt på at dyr kan være hypo!! Betyr det du skriver at jeg ikke skal være redd for å øke dosen? Nå er jeg ganske mye større enn en hund selv om jeg måler bare 165cm over bakken. 8)
Hvis du ser på www.legemiddelsiden.no så er DDD definert døgn dose for levaxin 150 µg.
Men det kan godt være alt for mye for mange.
Så det er individuelt.
Noen trenger 300µg.
nora
Kan jeg spørre deg Nora hvor mange år du er medisinert og om du ennå ikke har funnet riktig dose? Går det opp og ned selv om man på et gitt tidspunkt tror man er på plass? Det er så mye jeg ikke forstår ennå.
Sitter her og er ganske deppa. Solen skinner og det er varmt ute og jeg er invitert til venner. Men alle sommerklærne jeg kjøpte i fjor er for små. Var et lite "sjokk". Burde ikke være det, men jeg har ikke tenkt så langt.
Dette siste var bare et hjertesukk... :(
:oops: Var meg. Falt ut igjen. Noen som vet hvor lenge vi er innlogget når vi ikke bruker maskina??
:kremt:
Altså - ikke for å være egen... Men har dere sett hva denne tråden egentlig heter? :peker:
:wink:
Da går jeg videre med loggingen min, jeg. :D
Fortsatt bra effekt av lakrisrot, men jeg kunne nok ha trengt en dose til i dag. Det har vært kanonvarmt i Bergen i dag, og i tillegg styrte jeg noe voldsomt i går med å vaske og rydde hele huset - og sovnet ikke før i 6-tiden. Ble vekket like før 10 - da kom gullgutten min hjem fra ferie! :D
Har vært på farten i hele dag, derfor ble det bare én dose på starten av dagen. Etter noen timer begynte jeg å føle meg ganske matt - og fikk vondt rundtomkring, ble litt svimmel osv. Så jeg vil tro at en dose nummer to kunne vært på sin plass. Nå er det blitt for sent... Tør ikke ta noe på kvelden, for ikke å risikere nattesøvnen. Så nå får jeg heller bite tennene sammen og holde ut småvondtene - og starte på ny frisk i morgen!
På mandag skal jeg til legen igjen. Må ha med sønnen min, det kan bli en utfordring... Som om jeg ikke har problemer nok i utgangspunktet med å samle tankene og legge fram klagemålene mine, liksom! Og denne timen blir litt 'skjebnesvanger', tenker jeg - jeg må velge hvor mye jeg vil informere om tingenes tilstand, og vurdere hvilken effekt det får. Skal jeg fortelle at jeg har vært hos en annen almenlege (på Omnia) - eller la vær? Skal jeg fortelle at jeg har fått henvisning til endokrinolog - eller la vær? Skal jeg fortelle at jeg har prøvd hydrokortison og lakrisrot - eller la vær? Skal jeg fortelle at jeg har fått time på Balderklinikken - eller la vær? Osv. osv.
Alle disse vanskelige valg...
Sorry kris hvis jeg har vært med å spore av. Ikke meningen og jeg beklager :cry: blir litt vanskelig å holde retningen. Skal skjerpe meg. Lykke til hos legen :D
Takk skal du ha, Yvette! :D
Kris- det var en som skrev her i det gamle forumet at hun hadde kjempebra erfaring med den kvinnelige legen sin. Legen var helt med ang. hormoner og binyrer. Under kan skje.
Kanskje snakke om Balderklinikken?
nora
Er dette noe for deg kris? Kanskje du har den allerede?
http://forum.lavkarbo.no/showthread....9191#post89191
Ja, du har rett, nora - under kan skje... Så jeg får tviholde på optimismen til det motsatte er bevist...
Og Yvette; takk for link! Må si jeg ble litt mindre optimist etter å ha lest der - det ser jo ikke ut til at selv 'spesialister' på binyresvakhet pleier å skrive ut hydrokortison her i landet... :? Lurer fremdeles på den emigrasjonen til Danmark, altså, der ser det jo ut til at det er vanligere å bruke hydrokortison siden det er et vanlig reseptbelagt legemiddel der (og i Sverige).
Jeg har bestemt meg for følgende strategi i morgen: Jeg vil skrive noen sider som legen min kan lese mens jeg er der - en lur ting både fordi jeg har med treåringen, og fordi jeg vet av erfaring at jeg bare får sagt en brøkdel av det jeg har tenkt selv om jeg har laget huskelapp... Der vil jeg ha med en del av det jeg har lagt inn i binyretråden min her, spesielt det Shames og Durrant-Peatfield har skrevet (de er jo doktorer, må vite). ;) (Jeg tar med boken til Shames også, så kan jeg tilby legen å kopiere ut hele kapitlet om binyresvakhet dersom han er interessert. Kanskje jeg tar med noen andre artikler også (Durrant-Peatfield?) - fortrinnsvis fra legetidsskrifter på nett...) Og jeg vil skrive opp alle symptomer og tegn jeg selv mener tyder på at jeg har problemer med binyrene - og også at jeg har forsøkt selvbehandling med hydrokortison(-salve!) og lakrisrot med dramatisk god effekt. Tror ikke jeg gidder å informere ham om at jeg har tusket til meg hydrokortisontabletter - og tror heller ikke jeg gidder å informere ham om timer hos andre leger eller henvisning til endokrinolog. Det får jeg eventuelt gjøre avhengig av hva de timene fører til.
Så har jeg et klart mål i morgen; og det er å enten få ham til å skrive ut hydrokortisontabletter - eller å gå god for at jeg bruker lakrisrot; og det vil jeg i så fall at skal stå i journalen min. Skjer ingen av delene, tror jeg rett og slett at jeg sier fra der og da at jeg ikke vil ha ham som fastlege lenger... Så får jeg heller finne en annen - det kan vel vanskelig bli verre...? :roll:
Dersom han går med på et av alternativene, tror jeg jamen jeg skal presse videre og be om B12-sprøyter også - i det minste få tatt en sånn MMA-test. Er ikke trygg på at jeg får i meg nok.
Høres dette ut som en bra slagplan, dere? :D
:begynner å skrive: