-
Hei
Tar du antidepressiva i tilegg? Jeg lurer på om jeg skal be legen om jeg kan trappe ned på dem for de medisinene virker ikke da jeg har like rar oppførsel for det. Jeg føler ikke de virker og har prøvd andre før og jeg har bare blitt værre.
Blei du bedre av Medisinene du fikk mot ADHD er du roligere og klarer konsentrere deg mer ?
Jeg tar også Levaxin 150 mg , Cipralex 10 mg som er da antideppresiva.
-
Det er en del spennede på nett om voksne og ADHD.
http://www.aftenposten.no/meninger/deba ... 229002.ece
http://www.psykiskhelse.no/artikkel.asp?id=1350
I USA går de nå på en helt annen medisin, som overhodet ikke har bivirkningene til Ritalin, det er den nye medisinen mot narkolepsi som de bare bruker på narkolepsi her i norge ennå. Husker ikke i farten hva den heter. Modenafil var det visst.
Og det er noen ganger innlegg om hypothyreose og ADHD på utenlandske forums.
-
Også er det jo det med kosten og ADHD,at en skal holde seg unna kjappe energibomber.
På fengselet her har de startet med ett prøveprosjekt på de insatte, de har kuttet ut ris og poteter, og gir de f.eks bønner istedet.
Dette er for å prøve å gi de mer B-vitaminer, noe som skal gjøre de roligere. Har ikke fått høre om hvordan prosjektet går, men det er jo litt å tenke på.
-
Hei
Ja kosten har nok noe og si og men spiser ikke så mye av poteter og ris mest potet men merker ikke at jeg blir bedre om jeg kutter det ut men :)
Jeg håper ikke jeg har ADHD jeg uff blir redd men jeg ser at det er så myyyyyyye som stemmer på meg der uff :,( Blir spennende hva han mannen finner ut om jeg har det eller ikke. For den testen Psykologen tok er ikke nok til og gi en Diagnose men den testen sa jeg hadde ADHD. Så jeg er spent om en mnd da jeg kunne få time og får vite etterhvert resultat.
Imårra skal jeg til legen ta ny stoffskifte prøve og prate litt om de angstablettene om jeg kan trappe ned på dem for de virker ikke tror jeg uff er ikke sikker heller blir redd usikker hva jeg burde.
KLEMZ
-
bare for å si en ting. alle de jeg kjenner har et godt og normalt liv...
et par har hatt noe problemer i oppveksten, som i begge tilfellene skyldes manglende diagnose og mangel på forståelse av omverdenen.:(
det er ingen grunn til at du ikke skal ha et normalt liv med en eventuell ADHD diagnose.
ikke sykeliggjør deg selv fordi du kanskje får en diagnose. alle de tingene du mestret med glans før du fikk vite dette, vil du fortsatt mestre på samme måte, eneste forskjellen er at nå kanskje du vil mestre flere ting...
egentlig er dette en kjempepositiv ting!:wink:
du vil også ha en meget god forklaring om det finnes situasjoner du ikke mestrer like godt(?). da er det kanskje lettere å få forståelse for det? :wink:
(jeg aner ikke om du har slike situasjoner aldså, men noen har det...)
ville bare si dette for at du ikke skal se på en diagnose som noe skremmende... det kan være en god ting å få satt navn på en sykdom :D
-
Litt fra meg
Psykologen min er urolig for meg men jeg forstår egentlig ikke hvorfor synes hun overdriver jeg da :,(
Hun spurte om jeg ville legge meg inn men jeg takker nei, hu ville veie meg men jeg ville ikke ja ja.
Hun er redd da jeg ikke har hatt mensen på 2 mnd og at Kalium er lavt og stoffskifte mitt. Men hun ringte jo legen og hun sa det var ikke fare.
Men jeg er sliten, gått ned i vekt og spiser litt men ikke nok og trener hardt og jeg kan ikke sykle i 90 min hver dag men 40 min har vi blitt enige om men hva skjer da jo sikkert vekta går opp uff så redd og dum man kan være :,(
KLEMZ
-
Lilja,
Jeg synes du skal ta imot den hjelpen, jeg! Du høres ut som om du ikke har det noe bra for tiden og er slapp og i dårlig form - så grip det med begge hender! :!:
-
Jeg synes også du bør ta imot all den hjelpen du kan få, Lilja.
Klem til deg.
-
Alle skriveriene dine de siste ukene forteller meg at du seriøst bør vurdere å takke ja til tilbudet.
Har du vært innlagt for dette før, sånn at du kan mene noe om hensikten og effekten?
-
Hei
Nei har ikke vært innlagt før har fått tilbud da også men jeg vil klare det selv, og de gir meg sjanser til det for jeg har jo bevist at jeg klarer også :)
Men ser hun at jeg ikke gjør noe og at jeg går mer ned blir det kansje Tvang og det vil jeg ikke så det skremmer meg :,( Så kansje bra man sier det så man passer på at det ikke skjer.
Men er ikke fare sånn for hun ser jeg får i meg mat selv om det er for lite, men hun er redd for meg for jeg trener for mye og hun ser jeg ser ikke bra ut. Så hun har kansje rett og være bekymret.
Men jeg vil jo prøve få det bedre men så er det redseln uff jeg har klart før hvorfor er jeg mer redd nå ja ja.
Klemz til dere alle fra Lilja :)