Urolig i kropp/psyke og deprimert/på gråten
Hatt litt pause jeg nå og latt ting gå sin gang...man blir sliten og lei av legestyr og bare det å være her inne noen ganger....
Sist jeg skrev hadde jeg jo fått beskjed av en kirurg på Aker om å slutte med Levaxin fordi blodprøvene var normale som jeg har hørt for n'te gang....
Gått helt greit siden da, men siste 3-4 ukene har jeg vært så utrolig urolig i kroppen!!! Jeg greier ikke slappe av inni meg og tankene bare raser rundt i vill fart. Jeg har humørsvingninger fra halvtime til halvtime, og greier ikke ha en stødig eller rasjonell tankegang om noe som helst. Jeg blir frustrert!! Og man har jo en jobb, man har jo kjæreste, man har jo ting og tang i hverdagen å forholde seg til....det er slitsomt når man føler seg helt PMS 30 dager i måneden...!! Det er liksom skikkelig tungt å smile nesten, hvis dere skjønner....går rundt i et slags vakuum og det er så rart når jeg egentlig har det ganske så bra. Jeg stresser og uroer også voldsomt for småting som KANSKJE kan skje, sånn har jeg kanskje alltid vært, men nå har det virkelig tatt helt av. Jeg krisemaksimerer så innmari frem i tid at jeg blir helt sliten av meg sjøl. Det er irrasjonelt og kjemperart.....
Lest masse her igjen idag og søkt på 'urolig', 'deprimert', 'overdosert'....
Blir så forvirra ang meg sjøl, har jo tenkt nå siden sist at jeg skal forholde meg til at jeg IKKE har stoffskifteproblemer og heller prøve andre ting som å rydde opp i div ting (ikke masse problemer altså...) og å spise sunt og normalt, knaske jern og magnesium og tenke at det må være prevansjonen jeg ikke tåler samt takle livet som best jeg kan....men jeg blir jo bare mer og mer deprimert og på gråten!! Og jeg er da ei helt normal jente og har bra, trivelig jobb og god kjæreste og alt som er.....nå om dagen går jeg liksom og vurderer hver time om forholdet med kjæresten er rett for meg eller ei, det svinger fra time til time og tankene slutter aldri...herregud hva skjer?!??! Bytte fra p-piller til P-ring har ikke hjulpet nevneverdig....
Og det er ikke psykolog jeg trenger.......
Har byttet fastlege nå, men ikke vært hos hun nye enda. Jeg er så lei av å forklare meg.....
Men nå MÃ… jeg gjøre noe. Tenkte nå å bråslutte på Levaxin for å forsøke kickstarte halv kjertelen min evt - kanskje har jeg overdosesymptomer som jeg lurte litt på her en stund?? Jeg sa vel i forrige innlegg at jeg skulle slutte på Levaxin den dagen, men jeg har ikke tørt og går fortsatt på 100 mcg om dagen.....tenkte at alt må være i orden i livet mitt og være litt ovenpå før jeg skal tørre å slutte helt. Sånn vil jeg også tydeligere kjenne om jeg evt blir i dårligere form ved å hoppe av, tenkte jeg...... Jeg får se....
Håret går det nå greit med - ikke unormalt avfall og har heller ikke hatt det på lenge, men jeg klør en del på kroppen igjen i perioder og jeg svetter sinnsykt om natten. Enda jeg egentlig er frossenpinn. Oppleves vel egentlig som at jeg fortsatt er kald inni meg, men er veldig varm utenpå.
Jeg orker ihvertfall ikke gå rundt å være så svak som nå, jeg gråter av den minste hverdagslige utfordring, og jeg skal IKKE gå på en smell nå. Jeg kan ikke forstå annet enn at det er noe galt et sted.... Kan da ikke dumpe kjæresten og bli sykmeldt fra jobb bare fordi jeg har humørsvingninger og depresjon og det som verre er som kommer av noe fysisk.........
"Du må ikke tenke så mye!!" hører jeg ofte..... Nei, kunne man bare skrudd av!! Det går jo av seg selv - jeg VIL jo ikke gå rundt å tolke og analysere og stresse oppi huet.......
Hoff!!!!
Er lov å klage litt.......... :cry: