Så fint at det gikk bra. :D
Printable View
Så fint at det gikk bra. :D
Hei
Idag tok Psykologen test på meg om jeg kan ha ADHD og på den testen hadde jeg det.
Skal til Nevrolog eller hva det heter og finne ut om jeg kan ha det :,( Og da blir jeg kansje litt sint inni meg for hvorfor har ingen sjekket det ut før ennå jeg har sagt hvordan jeg er uff
Hva slags medisin får jeg da var no på L men husker ikke navnet og gjør den at jeg er roligere da ?
GODKOZ
jeg er ikke ekspert på dette, men omgås faktisk flere som har fått denne diagnosen, noen barn og noen voksne.
etter hva de sier de som går på medisin, så gjør det at de får "ro i sinnet", aldså ikke blir roligere, men klarer å konsentrere seg, klarer å sortere tankene uten å bli distrahert og frustrert hele tida. :roll:
desverre er det mange som ikke får denne diagnosen før i voksen alder. ikke for at jeg håper at det er flere som har det nå enn før, men fordi jeg vet hva de sliter med de stakkars menneskene som må gå hele barndommen og ungdomstida med sykdommen, men uten rettigheter, hjelp, tilrettelegging og forståelse fra resten av samfunnet. :(
håper du har nytte av medisinene du får og at du får det bedre med deg selv.
Hei :D Forhåpentligvis får du det bedre på medisin, men jeg vet at i opptrappingsfasen KAN du oppleve å bli mer "sårbar". Noen opplever at de lettere begynner å gråte. Min erfaring er at dette er forbigående og forsvinner i løpet av ca 1 uke. Dette kommer selvfølgelig an på hvilken type medisin du får, men det er svært vanlig å få Concerta eller Ritalin.
Ellers er jo håpet at du skal få en bedre livskvalitet. Mange er jo motorisk urolig, andre sliter med mange inntrykk på en gang eller usammenhengende tankerekker. Uansett hva det nå måtte være så er vel felles for de fleste med ADHD at konsentrasjonen "ikke er helt optimal" :wink:
Ønsker deg lykke til :)
Hei
Takker for svar :) Ennå vet jeg jo ikke før om en stund om jeg kansje har den sykdommen da.
GODKLEMZ
Ønsker deg lykke til med behandlingen dersom du har ADHD.
Klem
Takker for det :)
KLEMZ
Det kan være veldig greit å få diagnose på ADHD, da forstår man bedre hvorfor man reagerer sånn og sånn.
Det er noen spesialiter som prøver Efalex istedenfor Ritalin. Med Ritalin får man en dundrende hodepine og det føles eom for mange kopper kaffe.
http://www.femina.no/php/art.php?id=299441 har en beskrivelse av tre typer.
Det fins en forening et sted for kvinner med ADHD , Får lete etter siden....
Her er det en side for ADHD-foreningeo Oslo så lenge...
http://www.adhd-oslo.no/INDEX2.HTM
Forumet er fullt av spam, men nederst så finner men innlegg. Det er link til en interessant hjemmeside der bl. a.
http://www.aikios.net/
Hei og takker for mange fine linker :) Jo mer jeg leser jo mer ligner det på meg som jeg er nå og var som barn uff blir litt redd om jeg har ADHD uff da kommer jeg til og føle meg mer dum tror jeg :,( Jeg mener ikke andre med ADHD er det men jeg orker ikke mer Sykdommer nå takler det ikke kansje :,( Blir sint om jeg har ADHD og ingen har forstått det før :,( Og jeg kunne fått hjelp tidligere
KLEMZ
Velkommen i gjengen...
Jeg har vært til utredning for depresjon m.m. i flere år. Stoffskiftet mitt ble oppdaget ved en tilfeldighet av psykologen idet jeg insisterte på å ta utvidede blodprøver...
Jeg fikk i sommer diagnosen ADHD. Et slag i trynet, men allikevel er det godt å få vite hva som er feil.
Har startet opptrapping på Ritalin, men føler meg ikke helt bra. Er for tiden helt sykemeldt på grunn av opptrappingen og humørsvingninger
Dessuten begynnte jeg på levaxin i sommer så det er mange ting som spiller inn samtidig...