-
Jenter har litt høyere hvilepuls, men de som trener kondisjon har omtrent samme som gutter.
Jeg pleise jo å sammenlikne litt før og etter Armour - det glemte jeg (tenk at!)
Levaxin påvirket hverken morgentemperatur eller hvilepulsen min.
Armour påvirker begge.
Dette er jo lett å påvise - lett å måle for en tallfreak.
Hvorfor gjøres det ikke ?
-
hos meg er det foreløpig motsatt.
lewaxin gav meg høy puls , svettetokter, og HODEPINE.
med armour kjenner jeg ingenting, bortsett fra bedre form :lol:
-
Er ikke helt lett dette - ingen er like og det beviser vel nok en gang at vi må være forsiktige med å tro nettopp det.
-
Kan det tenkes at jeg også burde prøve armour...???
Hvis ikke så har jeg selv begynt å tenke me.
-
Hormonforholdne må nok være tilstede enten du skal bruke Levaxin eller Armour.
Hvis noen måneder uten tilskudd av stoffskiftehormoner gjør at man ser at du får for lite, så kanskje........
-
Et annet spørsmål, kan det å øke eller gå ned på dosen kjennes i kjertelen?
Har hatt en del vondt foran på halsen både ved økning og nå ved nedtrapping.
-
Trenger råd /hjelp.
Ut fra egen erfaring: ubetinga- JA..... Siste gangen har det heller ikke sluppet taket igjen. Hatt den sviende og "trange" halsen 24 timer i døgnet i snart et år nå......
-
Jeg skulle likt å se blodprøveresultatene fra før du ble satt på Levaxin.
-
Dette var prøvene mine før jeg startet på levaxin:
Fri T4 16 (8-20)
TSH 1,48 (0,2-4,5)
Fritt T 3 5,7 (4-6)
B 12 527 (150-650)
Revmatoid Faktor 31
Kortisol 436
-
De ser da bortimot perfekte ut.
På hvilket grunnlag ble du satt på Levaxin? Symptomer alene?
Blodprøver flere ganger og at tallene har beveget seg i feil retning?
Mange skulle nok ønsket seg din lege siden han er rundhåndet med å prøve Levaxin, men det høres ut som om det kanskje er bomskudd i ditt tilfelle, spesielt med tanke på symptomer som tyder på overdosering.
Jeg får hjertebank både på for høy og for lav dose, men det er likevel en forskjell i andre ting, uten at jeg kan påstå det har vært lett å lære seg forskjellene.
For all del, ikke slutt uten å avtale med legen, bare så jeg har sagt det, sånn for ordens skyld. :!:
Men det høres ut som om dere bør revurdere den beslutningen, og kanskje titte i andre retninger. Er binyrene testet?
Er skjoldbruskkjertelen din sjekket med ultralyd for å se etter knuter?
Hva med jernmange? Er ferritin målt? B12 mangler du nok ikke, ser det ut til, selv om den prøven kan lyve uten å støtte seg til f.eks homocystein.
Er det ikke også sånn at magnesiummangel kan gi harehjerte? Noen som vet? Lite sannsynlig, kanskje, men verdt å sjekke?