Økte selv, fikk kjæft av legen! hehe
Jeg er 5 uker på vei nå, og kjente før helga at stoffskifte var fullstendig på tur og ville veier.
Jeg kjenner symptomene nå! Så jeg økte dosen selv fra 50 til 75 mg. Jeg har også lest at når man blir gravid
skal man øke dosen med 50%
Hva er vitsen å bli lav å kanskje abortere fordi man skal vente på blodprøver?
Men han sa jo at jeg bare kunne fortsette på 75, men gjorde det veldig klart at det
er blodprøver vi går etter, og ikke formen.
Jeg har hatt fastlegen min i årevis, han vet ALT om meg, og jeg syns han er flink, MEN
jeg føler ikke at han kan noe om stoffskifte.
Blir glad for betryggende svar om dere som har hatt flotte svangerskap.
Er jo litt bekymret, man leser om hjerneskader osv. Men dette handler vel om ubehandlet stoffskifte?
Tsh var 0,99 sist. Aldri vært så bra før. t4 er bare på 13, så skulle nok fått den litt opp.
Tok nye blodprøver i dag, får svarene på de neste torsdag.
Re: Økte selv, fikk kjæft av legen! hehe
Noe er fullstendig galt her.
Jeg har aldri hatt problemer med å dosere selv. Jeg har den avtalen at det ligger et blodprøveskjeme med mitt navn på klart - det er bare å knakke på ruta og laben er klar innen få minutter. - Ikke mandag eller fredag.
Du - i den situasjonen din - deres - er det jo enda mer påkrevet med kontroll og oppfølging av profylaktisk oppfølging av doseringen !
Hadde ikke vært der ett minutt til jeg da !
Og du har jo gjort alt riktig - alt det legen burde gjort !
Pass på å følge opp videre lissi32 - og lykke til.
Du kan jo ta med artikkelen til E. Haug til legen din.
Der står det i klartekst at gravide SKAL opp, som du sier, 50% i medisindose!!
Og få målt fT3 også.
Lykke til.......
Ja føler meg ikke særlig trygg! Føler at jeg kan mer enn dette enn legen min!
Er redd jeg skal få for dårlig oppfølging så kommer nok til å takke ja til jordmor istedet for å fortsette hos han.
Ingen vits ser jeg.
Men den artikkelen? Link?
Da får legen bare kjefte alt han vil, det er din baby så der hadde eg ikke tatt noen sjangser.
Min prosedyre etter at de to blå strekene dukker opp er å gå rett til legen neste dag og få tatt blodprøver, hvoretter eg øker med 25 mikrogram per dag, mens eg venter på resultatene fra prøvene. Deretter er det blodprøver hver 4-6 uker og økning alt etter hva prøvene OG formen tilsier.
Det gik supert første gang :)
Tror jeg også hadde fått kjeft av legen om jeg hadde ordnet dosen selv, eller han hadde ikke likt det i alle fall.