-
Jeg måtte også opp i levaxin-dose etter start med liothyronin.
mange på nettet forteller om sånt.
Det er fordi ft4 går ned etter at amn begynner på liothyronin.
Dayan har skrevet en artikkel om det i http://www.hotthyroidology.com/ fordi endokrinologene ikke har vært obs på det. han og andre i Bristol hadde jo som kjent en studie med kombibehandling og ft4 gikk ned hos foesøkspersonene. det kunne vi på nettet fortalt ham før de startet studien.
(hørt detaljene fra en av hans pasienter. Han behandler dem med kombibehandling.)
http://www.hotthyroidology.com/editorial_135.html
-
takk for svar dere. Har allerede bestemt meg for å øke til 100 lev om dag+10 lio. kor lenge bør jeg vente før jeg eventuellt øke mer.meeeeget overfølsom.Det positive oppi alt det her e at nu kjenne æ godt forskjellen mellom hyper og hypo. trur n`Finn nevnte kløe i øyebryn for hyper følelse hos han,men hos meg klør jeg over hele kroppen nu når jeg er så hypo :evil:
-
Da skal du jo opp 50 µg ekstra per uke nå. I og med du er veldig var trenger du å stå på det noen uker. Vet ikke hvor lenge, det merker du selv.
Når jeg f.eks. økte fra 100 til 112,5 brukte jeg disse annenhver dag i 14 dager. Så har jeg gått på 112,5 i fem uker før jeg økte mer. Det blir en økning på 43,75 per uke. Men det er jo individuelt hvor mye man tåler.
:) fra Lisbeth
-
Hei Lisbeth Takk for respons. Prøver med 50 ekstra i uka ,så får jeg heller stå på det noen uker.Føler veeeeldig mye utålmodighet nu,for jeg vet at en plass innimellom doser og blodprøver ligger min rette form. :P
-
Hei alle sammen.Nu har æ brukt 100 lev + 10 lio i nøyaktig 10 daga.Forleden dag gikk det helt skeis,fikk ikke sove om natta,pulsen jaga,frys og svetter om en annen,surr i hue,trykk over kjertel og enorm heshet som ikke vil gi seg, i tillegg fikk jeg en slags sviende/brennende følelse på huden,spesiellt på armer og nakke. Regne med at det har med doseøkninga og gjøre,(øka totalt med 50 lev i uka)Føler meg ikke hyper så det e vel omstillinga da, for systemet som setter inn.Må vel gi det ei stund før æ gjør noe mer. :twisted: Ellers kan æ melde om nydelig vintervær,12 minus og stakkars mine kalde fingre og føtter,ha en fin dag da dere :lol:
-
Underdosert....
Hei har økt levaxin,14 dager siden.Fikk noen dager kor æ følte overdosering,men nu skrik kroppen etter mer.Spørsmål- tør æ øke bitte,bittelitegrann mer nu,eller bør æ vente noen uker til :twisted:
-
Hei Pusur! Hva mener du med at kroppen skriker etter mer medisin? At du har mange symptomer? Det er ikke det at kroppen reagerer på doseøkningen? Det tar jo lenger tid enn 14 dager før doseøkning blir stabilisert i kroppen, eller? Min store skrekk er overdosering og jeg har derfor økt veldig sakte og har ennå ikke hatt noen tegn på overdosering heldigvis. Min erfaring er at kroppen min trenger lang tid på å vende seg til doseøkning, ca. 8 uker, da merker jeg økningen positivt med mer energi, klarere i hodet, mm. Sist økte jeg 12.5 mcg pr dag.
Ønsker deg bedre dager.....................................bare gode!
-
mener selvfølgelig at æ e hypo.overdoseringssymtomer gikk over etter noen dager.Føler at æ står på samme plass som før doseøkning.økte bare totalt 50 mg i uka. :roll:
-
Vel pusur, det var det med klar tale da :)
Er ikke helt sikker på hva du mener gitt.
Hyposymptomer får man ved for lavt stoffskifte og for lav dose.
Symptomer man får rett etter en økning (få uker altså) er som oftest tilpassingsproblemer og det kan være verd å prøv å holde ut noen dager så kroppen får en sjanse til å tilpasse seg den nye dosen.
Man kan også få overdosesymptomer etter 6-8 uker. Min erfaring er da at dette ikke går over og at man like gjerne kan senke dosen til forrige dose med en gang. (to dager da)
Men det går inn at det er gått over - og bra er jo det :)
Man kan få en reaksjon på en doseøkning som går fort over og alt kjennes som før, men det er ikke godt å forklare årsaken til denne. Den egentlige doseøkningen får ikke kroppen før mye senere - 3-8 uker, og så skal jo cellene ta i bruk dette før vi egentlig kjenner det - står det i "boka".
Jeg kjenner endringen mye før og hva er det egentlig jeg kjenner da, er teorien feil ?
-
Ok her må ting inn med teskje :oops: så da mener dere at jeg skal holde ut en mnd til etter siste økning. ingen tegn nu på hypertendenser. Kanskje det er derfor at ting har svingt så inn i hampen :shock: ja at æ har vært for snar å justere medisininntaket.Uansett æ e glad for at dokk finns her inne :D :D