vi skal passe oss litt for å stresse ,da lekker vi tyroksin.
Printable View
vi skal passe oss litt for å stresse ,da lekker vi tyroksin.
Det viste jeg ikke :) Jeg sa til Psykologen min det er vondt det stresse jeg det er som om noe klemmer opp i tinningen hele tiden og får liksom de samme klemmingen på hjerte det er ekkelt :,( Jeg håper det går bort det er ikke godt kjenne det hele tiden :,(
KLEMZ
Hvordan virker det når vi lekker tyroxin Skay?
Blir stoffskiftet høyere eller lavere da.?
Lilja
Jeg tror du er stresset fordi du er overdosert. Har skummet gjennom noen av dine siste innlegg, og du har flere symptomer på det.
Du snakker om at du veier 50 kg - noe under. Jeg vet ikke hvor mye, men du sa at du veide 52 kg for en stund siden. Jeg frykter at du overdoserer deg selv pga Anoreksiaen, så du har nok enda en god del vei å gå her. Det er veldig farlig det du driver på med, du kan bl.a. få hjertestans.
Det er en retningslinje på 1,6 - 1,7 mikrogram Levaxin pr kg kroppsvekt i Haugs artikkel. Hvis du veier 50 kg skal du ha 80 - 85 mikrogram om dagen. Hvis du veier mindre, skal du ha enda mindre.
Har nettopp vært litt overdosert i en liten periode selv, og jeg kjenner at det ikke er bra, hjertet jobber tungt. Er du overdosert, bør du kutte ut medisiner i noen dager, for så å begynne forsiktig igjen. Du kjenner det kanskje på hjertet om du må kutte igjen når du da starter opp igjen.
Jeg synes du skal tenke deg godt om...
Hei jeg liker ikke skrive hva jeg veier men sist Lørdag 48,3 kg var det da. Men hvorfor vet ikke legene om at de gir for mye medisin da ? Er sikkert derfor det stresset har kommet for det var ikke der før da jeg gikk på mindre dose.
Imårra tror jeg at jeg får resultater fra Blodprøver jeg tok for en uke siden så viss de og viser normalt så driter jo legen i meg og lar meg bare gå på den dosen jeg gjør hater det at de følger ikke med eller virker som de ikke bryr seg eller forstår :,(
Lilja, jeg tror du har helt rett - de forstår nok ikke. Jeg mener at det var i det ene foredraget som Anne Ma la ut link til at de sa at man ikke kunne forvente at legene skulle kunne så mye om stoffskiftet, for det var så mange andre sykdommer som de også skulle kunne noe om. Men derfor har vi også spesialister, og det er jo litt forskjellig hva de kan. Men det er også veldig forskjellig hva vi kan her inne på forumet, så du må selv tenke nøye gjennom det du gjør. Lære mest mulig om egen situasjon. Så må du forsøke å få overblikk/oversikt over det hele. Se sammenhenger. Det er så lett å falle i en eller annen grøft. Skjønner du hva jeg mener? Ikke bare vandre i en retning med mer eller mindre blind for øynene.
Legene er jo ikke guder, bare mennesker. Vi kan jo håpe at de lærer mer etterhvert om stoffskiftesykdommer, men jeg vet ikke jeg hvordan det vil gå. Dessuten er jo vi pasienter, også stoffskiftepasienter, vidt forskjellige - så det er nok ikke helt enkelt.
Ja, jeg tror stresset ditt hører til denne høye dosen for deg. Hvis du føler det ille, synes jeg du skal hoppe over å ta medisin til du får svarene på prøvene, evt bare ta 50 µg om dagen. Vær forsiktig. Det blir like ille å være overdosert som å være underdosert.
Legg ut svarene dine når du får dem, også referanserområdene ;)
Hei og takker for svar :)
Jeg skal legge ut resultatene da jeg får dem håper jeg får dem imårra da men først ska jeg ta CT av Bihulene gruer meg litt til det men det går nok bra he he :)
Nei forventer ikke at leger er guder det forstår jeg he he :) De kan nok bare ikke nok om sykdommer. Men håper de etterhvert kan forstå sykdommer bedre da :) He he :) At de er villige til og lære og kan prøve forstå :)
GODKOZ
Ja, det er viktig at de er villige til å lære og forstå, det er veldig sant.
Går nok bra med CT av bihulene. Forsøk å ikke grue deg så mye til ting, Lilja. Hvis noe er ubehagelig, og du har gruet deg i lengre tid - vel så har du det ille mens det ubehagelige pågår og i all den tiden du har gruet deg. Og hvis det nå ikke er ubehagelig - ja, så har du kastet bort en masse tid på å grue deg til ingen nytte. Vet at dette ikke er så lett alltid, men øv deg på det, så blir du nok litt bedre til det etterhvert. Finn på noe å gjøre når du begynner å bekymre deg veldig.
En riktig god kos til deg også, tullejenta ;)
Hei Stina :)
Det gikk bra idag på CT undersøkelsen det var ikke farligt i det hele tatt jeg må slutte og grue meg sånn ja :)
GOD DAG TE DEG OG ALLE ANDRE :)
Så flott!! 8) Det føles alltid bra å rydde slike ting av veien!!