Hei jeg pleier ikke ta tablettene den dagen jeg skal ta blodprøven men etterpå gjør jeg det :)
Jeg handlet Bonaqua med smak :) Det er kansje bedre ?
Høy TSH er ?
Klemz
Printable View
Hei jeg pleier ikke ta tablettene den dagen jeg skal ta blodprøven men etterpå gjør jeg det :)
Jeg handlet Bonaqua med smak :) Det er kansje bedre ?
Høy TSH er ?
Klemz
Høy TSH er lavt stoffskifte altså.
Takker så mye for svar :)
Lilja :D
TA KONTROLLEN!
Bestem du, hva du vil, før de gjør det. Hvis du bestemmer deg for hva du vil før de kommer med opplegg til deg, kan du insisterer på at du vil dette. Men da må du ha bestemt deg først for å virke overbevisende - både overfor dem og overfor deg selv for å klare dette. Husk hvis du ikke vil bli en kasteball i deres system hvor de bestemmer, må du komme dem i forkant. Og det kan vel se ut til at du kanskje ikke slipper unna? Ikke vær et offer - vær en bruker av de systemene som finnes til å få til det du ønsker. Så ser du heller på hindringene og hva du kan gjøre med dem. F.eks. få lappen og bil for å slippe buss. Det er vel også noen som har fått lappen via attføringsopplegg, i alle fall før i tiden. Sosialen? Hvis dette er et viktig ledd for å få deg ut i arbeid. Eller drosje de verste dagene, bussen de bedre dagene? Legg hodet i bløt. Pønsk ut muligheter og kom med alternativene til dem, ikke vent på at de kommer med kravene til deg.
Egen bedrift - dyrepasser for folk som er på ferie? Dette er tanker jeg går med selv - hadde jeg bare vært litt friskere. Ikke bare for å tjene penger, men for å få ned "nå-skal-vi-på-ferie-så-vi-kaster-katta-i-containeren" - mentaliteten. DA er man avhengig av bil da - må kjøre land og strand rundt for å komme hjem til folk for å lufte og mate dyrene. Man kan slå denne tjenesten sammen med å ta inn posten for folk, vanne blomstene, skru litt lys av og på for at huset ikke skal se forlatt ut m.m. For mange er kanskje for gjerrige til å betale for å "bare" få passet katten. Her må du finne deg en pris pr besøk eller timepris, samt kjøring. Kjøring vil vel også kunne trekkes fra på skatten.
Moped? Sykkel? Noen av dagene? Moped, sykkel, buss, drosje.... Flere muligheter slik at hindringen kan bli til å leve med Lilja? Flytte nærmere det arbeidsstedet du får - mange folk gjør det. Kanskje du kunne brukt et motiveringskurs til å begynne med?
Lag deg din egen pakke av: Hva vil jeg? Hvilke muligheter og ressurser har jeg? Hvilke begrensinger har jeg? Kan jeg ta i bruk hjelpemidler for å kompensere for noen av begrensningene?
Ta livet ditt tilbake, kjære venn. OG LEV DET!
Takk, baremei, det er farlig å si slikt - nå får jeg blod på tann. Og det kan likesågodt bli noe helt villt jeg får uttrykt i villfarelsen :oops: Men tusen takk.
Og god natt til deg, Lilja, nå er jeg på beina, vet du ;)
Her er mine Prøveresultater fra 27.11.06
Jeg forstår ikke så mye av dette her jeg uff ja ja :)
Har senebetennelse i armen må få i meg mer proteiner for senene mine strever uff i hele kroppen vis jeg forsto legen rett :,(
B-EVF,(hct) Fraksjon 0.43 M
B-Glykosylert H % 5.3
B-Hemoglobin G/DL 13.7
B-Leukocytter 10**9/l 5.4
B-Trombocytter 207
S-ALAT U/L 42
S-Albumin G/L 41
S-ASAT U/L 29
S-Ferritin ug/l 46
S-Folinsyre nMOL/L 16.9
S-Fosfat mMOL/L 1.15
S-FT3 pMOL/L 3.9
S-FT4 14.9
S-Glukose mMOL/L 5.3
S-GT U/L 14
S-HDL-kolestero mMOL/L 1.3
S-Kalium 4.6
S-Kalsium 2.11*
S-Karbamid 6.1
S-Kolesterol 3.4
S-Kreatinin uMol/L 59
S-LDL-Kolestero mMOL/L 1.8
S-Magnesium 0.87
S-Natrium 143
S-Prolactin MU/L 301
S-Magnesium 71
S-Natrium 143
S-Prolactin MU/L 301
S-Protein G/L 71
S-Triglycerider mMOL/L 0.71
S-TSH mlE/L 0.07*
S-URAT umol/l 255
S-Vitamin B12 pMOL/L 869*
Hei
Vanligvis tar man ibux i en periode for senebetennelse, fordi det senker prostaglandiner som har med betennelser på denne måten å gjøre. Naproxen virker på samme måte. Idrettsfolk tar til pg med ibux før anstrengende trening av den grunn.
Bio-sport vil gjøre det samme med prostaglandinene men på en annen måte.
Ser du har lavt calcium. Det er totalt kalcium, da er normalt mellom 2,15 og 2,50. Ionisert calcium ville vært mer nøyaktig. Hva er din PTH og vitamin D? vet om en som har veldig høy PTH og lavt calcium fordi vitamion D er 60, referanseområdet er ofte ned til 50, men ipraksis så må man ah vitamin D på minst 80 nmol/l eller mer før PTH synker og calcium går opp. (PTH stiger fordi calcium er lav)
Hvis du ikke får blodprøver på vitamin D, kan du allikevel øke inntaket, ta et par vanlige kalciumtabletter fra matbutikken som har vitamin D i tillegg. Man får ikke overdose på den måten heller, i Tromsø gir de forsøkspersoner 150µg om dagen og det er 5µg i tablettene. 50µg er øverste anbefalte dose hvis man leter etter det, de skriver ofte 5µg eller 7,5 µg.
Din langtidsblodsukker er ikke lav, heller normal, du har bevis på at du ikke har sultet.....jeah. (B-glykolysert H %)
hct, det er hematokrit, man kan se om noen er dehydrert hvis den er høy. Vet ikke hva fraksjon her betyr.
Leukocytter er litt høye, men det hender rett som det er pga. en infeksjon eller inflammasjon.
Albumin: normalområdet er fra 37-48, du har ikke lavt albumin og trenger ikke å dytte i deg mer protein enn du gjør av den grunn.
Leverprøver er bra.
Ft4 er bittelitt lav samtidig som TSH er lav, jeg tror at du kanskje hadde en infeksjon på gang når de tok prøvene og trenger en til prøve når du ikke har noen infeksjon.
Påe den andre siden så har jeg også en lav TSH når ft4 er midtveis opp, så du kan også være slik.
Jeg antar at det er prøver etter doseøkning, ditt siste ft4 var jo på 13 tror jeg.
Hva tror du selv? Hvordan har du det?
nora
Hei
Takker for svar :)
Jeg har ikke mer på arket enn det jeg skreiv :) Jeg har det ok er sliten og mye trøtt men funker :) Humøret kan være rart opp og ned sinna for det minste men det vet jeg ikke om er Lavt Stofskifte mitt men kansje andre ting he he :)
Jeg går hos en Psykolg som er ekspert på ADHD for og se om jeg kan ha det, det tar 4 timer ta en sånn test så da må jeg til han mannen fire ganger sikkert tror det er det de mener :)
Jeg har vondt i armen og andre steder i kroppen hvor det er sener for jeg trener for hardt og feil :,( Sa legen da at jeg behøver mer Protein bygge muskler viss ikke jeg får i meg det av Pulver eller annet så måtte jeg få sprøyta det inn i kroppen :,( Uff ja ja Kroppen min har det nok ikke topp. Kroppen har sagt hei jeg er Utbrent for lenge sia men hode vettø det er ikke helt med der den er helt på jorde :)
Det er nok noe som skjer med kroppen da man trener for hardt og ikke spiser bra nok assa får i meg noe men ikke bra nok.
Tok nye blodprøver idag :) Jeg måtte stikke i begge armene blodårene ruller så hun i skranken ved Legekontoret fikk ikke en dråpe av meg :) Så sa hun jeg fikk gå på Sykehuset og der fikk de blod av meg i armen men hu måtte holde åra på plass :)
Spør dumt men hva kan en infeksjon eller inflammasjon være?
GODKLEMZ
Vond arm er en inflammasjon for eksempel.
Det med årene hender, noen har rullende årer.
Jeg så på blodprøvene at du har nok proteiner såvidt jeg kan se. Har sett lavere albumin hos andre, men de var syke.
Du har noe høy B-12, kommer det av tilskudd, eller er det bare sånn?
Jeg klarte ikke å strikke på flere år før jeg hadde blitt hypo og startet med levaxin og når jeg hadde tatt det noen år så klarte jeg fint å strikke igjen.
Jeg mener at du får mindre vondt når du har fått riktig dose levaxin noen måneder, din ft4 er ikke helt i øvre halvdel ennå tror jeg.
Mange andre har også fortalt om at vondtene ble bedre med riktig dose og tiden til hjelp.
hilsen
nora
Hei
Så bra da trenger jeg ikke mer Proteiner da men legen babler om det hele tia at viss ikke jeg får i meg det må jeg få en sprøyte med Proteiner i kroppen :) Hun tar på meg da og sier jeg må få mer muskler men om jeg ikke vil ha det da uff sånt mas fra henne. Ta proteiner bygge muskler. At det er bare sener på meg eller noe vet ikke hva hu mente.
Jeg tar B- vitaminer sånne røde tabletter :) Men det kunne jeg bare fortsette med :) Er det annet som kan gjøre at det er høyt ? Får i meg litt brød og knekkebrød tror ikke det er for mye av det men ikke vet jeg hvorfor det er høyt.
Jeg har rullende årer men hva kommer det av ?
Takker for at du forklarer litt for meg setter stor pris på det :)
Klemz fra Lilja :)
Hei, det med B-12 er ikke noe farlig i det hele tatt, fordi det ikke gjør noe. Noen på et annet forum lurte på om det hadde med tarmen å gjøre, at det er noe som er litt lekk av en eller annen grunn, mer i gata av alternative ting.
Det med årene, rullende årer gjør ikke noe.
Det med proteiner kan du jo spørre legen mer om siden jeg ikke kan svare mer, jeg synes prøvene ser bra ut men jeg kan se at senkningen var littegrann høy.
Egentlig skal man ha en prøve på senkningen når man er helt frisk for å finne ut hva ens normale tall er.
Enhver har nemlig sitt eget nivå. Noen har alltid et litt høyere tall.
Det er nemlig avvik fra sitt normalnivå som man skal tolke.
Det er mulig legen sa noe om hematokrit, det tallet som jeg ikke helt kunne kommentere, det sier hvor konsentrert blodet er. Min mor hadde en svak diabetes 2 og ganske mye utslag på hematokriten og legen satte henne straks på diett uten sukker og hun ble helt bra på dietten. (i hennes tilfelle kom det av at når blodsukkeret blir høyt, la oss si over 11 eller noe, da begynner nyrene å skille ut sukkeret og det følger mye vann med og da blir man dehydrert og hematokriten stiger . Hematokrit er den andelen de røde blodlegemer utgjør av blodvolumet.
Proteiner, ja man må ha en del hver dag, og man skal jo egentlig ha 20 g til hvert måltid, altså til frokost lunch og middag.
nora