Jeg fikk bare tak i erfa jeg og begynte med det.. Gav blaffen i ft3 og levaxin.. Men da måtte jeg overtale legen selvsagt..:roll: Det er jo en prosess det også.. Men prøv!!xx4
Printable View
Jeg fikk bare tak i erfa jeg og begynte med det.. Gav blaffen i ft3 og levaxin.. Men da måtte jeg overtale legen selvsagt..:roll: Det er jo en prosess det også.. Men prøv!!xx4
Oki. Men det er jo et enormt papir berg som man må igjennom? Har jo lest om alle problemene med å få andre typer medisin enn lev. Skal jeg få overtalt noen av legene her, til å akseptere andre alternativer må jeg nok dope de ned...!
Men - kram1 til deg og
Ikke et papirberg; på noen måte.. Legen bare skriver ut resept på samme ark som man søker om registreringsfritak.. Det er liksom resepten og hele greia som leveres på apoteket. Tar like lang tid å skrive ut for legen som en resept ellers.
Sorry, feil fjes i overskriften; skulle være :)Får ikke redigert det :)
Hva er bedre med Erfa enn Armour og de andre?
Kan ikke du bruke korrekturlakk til å fjerne "red face" og erstatte det med :) ?
kram1
Har klint på korrekturlakk nå; men det er akkurat som om redfacen flytter på seg rundt på skjermen og utenfor hele tiden...:p
Jeg vet ikke hva som er best ift erfa og armour.. På meg virker Armour sterkere enn erfa selv om erfa visstnok regnes som mere potent (ifølge balder og compani)..hjertflag1
150µg er ikke noen voldsom dose for en voksen mann. Jeg regner med at du har Hashimotos eller atrofisk thyreoiditt. Med T4 på 18 er det fremdeles rom for å øke dosen. Du kan godt skru T4 opp til nærmere 22, altså toppen på referanseintervallet. Noen må også over
Og så må du få målt T3. Bare få legen til å skrive det på rekvisisjonen. Du har ikke så voldsom glede av T4 før det er omdannet til T3, så det er viktig å vite om omdanningen fungerer. Hvis T3 ikke kommer ut over middels når T4 er blitt høy, da bør du virkelig vurdere Liothyronin (syntetisk T3) i tillegg - eller Armour/ERFA o.l. (naturlig, forholdsvis høyt T3).
Hmm det var snodig. Kanskje det hjelper å kline på lakken over hele skjermen? :lol:
Oki. Så Erfa er bra for potensen mao?
Sorry, klarte ikke å dy meg! :D
...men skjønte poenget ditt! :)
Ikke? Da målingen ble tatt, gikk jeg på 75µg+1/2 75µg tablett. Det blir vel 100µg skulle jeg tro. Det som er snodig, er at da jeg begynte på lev, forsvant depresjonen, angst, og alt annet dritt; men så plutselig, var jeg tilbake på nullpktet. Det var vel i fjor vinter at det skjedde. Da gikk jeg på 50µg. Så prøvde jeg å øke til 75µg, men dog uten resultat. Effektet uteble. Effekten har uteblitt selv om jeg har økt til 150µg. Det er slitsomt å ha det slik. Med en evig mørke hengende over hodet.
Jepp, T3, du.... Min nye fastlege mente at T4=T3, og ville ikke prate om det. Tror neppe det noe vits å spørre om å få måle den. Neste gang jeg skal til han, tar jeg med hagla!!!!
Men nå i kveld, har jeg byttet til en annen fastlege, for n'te gang. Han jeg var i dag oss, er i fra Øst-Europa, er vanskelig som fy! Det sier de andre som også har vært hos han.
Og de "legeskretærtøttene" vet jo ikke hva slags blodprøver for stoffskifte man skal ta. Men rek var lurt. Virke som at jeg må gå til legen hver gang for å ta blodprøver, noe som egentlig skulle være unødvendig.
Lurer på hva jeg skal gjøre for å overbevise en vanskelig j æ v e l....
Tror jeg avstår fra å kommentere potensen, skratt skratt. Men ingen tvil om at stoffskiftet virker på LIBIDO, det er utlagt, kjønnsdriften.
Halvannen tablett blir 112,5µg. Matematikk var kanskje ikke yndlingsfaget?
Det høres gammelkjent ut. Endogen depresjon heter det på fint. Jeg hadde det topp på 50 en stund, så måtte jeg opp på 75, og så dabbet det av - men ikke så mye. På 100 var det bare solskinn. Angrer som en hund nå på at jeg lot meg snakke ned til 87,5. Ingen tvil om at det to tingene henger i hop.
Efaringen min nå er at dosen stadig må opp til du endelig når stabil dose fordi det er så mange andre vev i kroppen som våkner og vil græbbe til seg noe. Mørketida hjelper vel neppe på heller - godt mulig du må ha litt mer bare for det. DU SPISE VEL TRAN! som farmor pleide å si.
Dummeste jeg har hørt. Da ser han ikke hvem som har problemer med å få opp T3.