Det er godt du kunne le av det da :lol:Sitat:
En gang sa en av stikkedamene og det var ikke for å være morsom en gang " Ã… nei er det deg igjen!" Jeg klarte ikke holde meg , jeg begynte å le.
Printable View
Det er godt du kunne le av det da :lol:Sitat:
En gang sa en av stikkedamene og det var ikke for å være morsom en gang " Ã… nei er det deg igjen!" Jeg klarte ikke holde meg , jeg begynte å le.
I følge min far ler jeg ofte når folk ikke oppfører seg som de skal. Min form for humor. Jeg kan le av det meste.
De første årene jeg hadde prob m stoffskiftet(var hyper) fikk jeg valium og vival før jeg skulle ta blodprøver, men de hjalp ikke :oops: , jeg var så redd at de virket ikke før etterpå, for da klarte jeg å slappe av...
Og nå går det så greit att jeg kun trenger å holde meg for ørene mens de holder på. Ganske flaut å være 34 år og på gråten for ei sprøyte, men akkurat når det skjer er jeg ikke det minste flau, kun frøktelig opprørt!!! :oops: :oops:
jaja, har alltid trodd at den værste sykdommen jeg kan gå er diabetes, men jeg tror att denne sykdommen kommer tett oppunder, hvertfall når det gjelder SPRØYTENE!!!!! :oops: :oops: :oops:
Jeg tar blodprøver ca hver 6-8 uke og har gjort det de siste 3 årene. Må si jeg begynner å bli vant til disse stikkene nå....
Cathrin, du spurte om andre prøver som kan være lurt å få tatt.
Jeg vil anbefale
B-12
Hemoglobin
Ferritin
(ferritin skal helst være minst 50-70)
Vitamin D, den typen som heter 25-hydroxy-vitamin D (den andre, aktivert vitamin D må fryses og er ikke nødvendig egentlig)
Kanskje ionisert calcium og PTH (tas ofte sammen med vitamin D)
Vitamin D har en del å gjøre med om vi hjar det bra, og noen som har hypo-symptomer og normale blodprøver trenger bare å få opp sitt vitamin D. Skal være minst 80 nmol/l-100nmol/. Se også nyere artikkel i legetidsskriftet av Moan.
Takk for svar Nora. :D
Til Finn
Takk for at du ville dele dine erfaringer. Jeg sluttet med Levaxin i 1 uke og merket ingen forskjell. Da var jeg så heldig å få kjøpe en boks Armour av en som bruker det selv. Jeg har også bestilt det fra utlandet. Det er litt innviklet for jeg må bestille det når jeg får lønn og må betale før de kan sende det. Legen min vet at jeg har bestilt fra utlandet og han er ikke blid. Det er mot hans råd. :twisted: Jeg driver og finner min dose og tar nå 60 mg. Det virker som om det var en veldig stor dose du begynte på eller.? På boksen jeg har står det fra 60-180 mg. Jeg har regnet ut at jeg trenger ca. 90 så jeg tenkte å øke til det så får jeg se. Håper virkelig det hjelper for det er jo dyrt dette da. :D
Håper du forteller hvordan Armour virker da og om de er bedre enn Levaxin :) Håper du blir bedre :) Viss du blir det kan du jo si det til legen og han burde forstå hvorfor du ville prøve :)
Armourbrukere melder om veldig forskjellige erfaringer. Fra dem det ikke passer for til dem som får et nytt liv.
Mange av de siste melder om nedturer etter en tids bruk, men de fleste Armourbrukere har vært felibehandlet med Levaxin i en årrekke og fått en masse symptomer. Disse har ofte nytte av å la dosen inneholde 25-50µ Levaxin og resten Armour.
Det er ikke så mange som går rett på Armour, så du får ikke så mange å dele erfaringer med.
Det er også mange som reagerer på Armour sitt innhold av T3 - noen trenger det virkelig, mens det kan bli for mye for andre. Disse kan jo prøve å dele opp Armourdosen og ta den siste delen om ettermiddagen eller kvelden. T3 virker etter en time og varer bare i noen få timer sies det. Jeg merker stor forskjell på virkningen av Liothyronin og Armour slik at Armourvirkningen ikke er så intens og varer lenger.
Mine erfaringer med Armour er så gode at jeg bare ønsket at jeg fikk det tidligere, helst helt til å begynne med. Jeg hadde også NULL virkning av Levaxin den første tia. Det var først da jeg prøvde å slutte med den at jeg forsto at jeg måtte ha den. Men derfra fikk jeg det bare verre og verre, og det mener jeg ville vært unngått med Armour - eller en blanding - eller noe annet !
Hvorfor skal Norske helsmyndigheter avskjære oss fra en masse produkter som andre land ser på som formålstjenlige ?
Norske myndigheter har neppe noe med det å gjøre, for eksempel kan man se at narcanti er avregistrert og myndigheten kunne ikke gjøre noe.
For diskusjonen om individuell blå resept, kan man kanskje gå til http://www.kunnskapssenteret.no/
en av de omtalte stuntene de har begått er at alle må prøve å switche til de billige antihistaminene, og må kanskje ha blodprøver og timer hos spesialist. http://www.aftenposten.no/helse/article1331415.ece
Men de sier poenget er ikke å få alle på billigmedisiner, men mer helse ut av hver krone.
Da kan jo Thyreoidum og Armour komme inn, at man får mer helse.