Når stoffskiftet er for lavt
Når stoffskiftet er for lavt, har man da lettere for å bli syk av virus, bakterier og andre ting?
Jeg spør fordi jeg nå har slitt siden påsketider med diverse. Først flere uker med skulderproblemer pga urinsyregikt, dernest flere dager med diare (egentlig min egen feil, jeg vet jo at jeg får diare etter at jeg ikke har spist på lenge, for når jeg er deprimert spiser jeg ikke, og det skjedde denne gangen). Deretter nå snart tre uker med en kraftig forkjølelse (veldig moro med feber på de varmeste dagene...), og nå som jeg fremdeles hoster har jeg fått diare igjen - men nå må det være virus eller annet som er årsaken til den. Jeg vet jeg har en TSH på 2, hvilket er altfor mye for meg. Så at stoffskiftet har blitt for lavt igjen er det ingen tvil om. Jeg venter på å få Armour, men må klare meg med Levaxin så lenge. Bruker nå 3 stk a 100 av levaxin.
Sv: Når stoffskiftet er for lavt
Jeg hadde også en masse slike problemer, og ikke minst, tanker rundt løsninger som aldri ble noe av - da jeg gikk på Levaxin.
Håper det hjelper deg å komme på Armour Sonja !
Sv: Når stoffskiftet er for lavt
I fjor, også rundt påsketider, fikk jeg plutselig en rekke infeksjoner, som urinveisinfeksjon et par ganger, forkjølelse som ikke gikk over, svært kraftig halsbetennelse og et par andre småting. Jeg har aldri vært utfor en sånn sykdomsperiode før, og jeg tror at det var i dette tidsrommet jeg også utviklet hypotyreose, så jeg ser ikke bort ifra at det var en sammenheng. Samtidig må jeg nevne at jeg akkurat hadde begynt å jobbe tidlig om morgenen i tillegg til å studere, og fikk ikke den søvnen jeg trengte. Jeg gikk også ned flere kilo. Nå har jeg også mye problemer med diare som deg, uten å vite hvorfor.
Anti-TPO fremdeles ute av kurs
Ja, så fikk jeg bekreftet i kveld hva blodprøvemålingene viste i juni. Anti-TPO er fremdeles såpass ute av kurs at den ikke er målbar, den er ennå så høy at den sprenger måleskjemaet. De vet ikke hvor høy den egentlig er, bare at den er over 1000. Det var den forrige gang den prøven ble tatt også, for 12 år siden da jeg fikk diagnosen. 12 år på thyroxin har altså ikke hatt noe å si for den prøven. Ikke rart jeg er syk.