ME" egentlig ER Hypotyreose!!!
http://www.dagbladet.no/2009/08/20/n...vekst/7725212/
Jeg syntes det er tragisk at ingen vet at ME" egentlig ER Hypotyreose!!!
Jeg kontaktet Dagbladet i natt!
Sv: ME" egentlig ER Hypotyreose!!!
Thomas,
Jeg satt faktisk å tenkte den tanken ,når jeg leste denne artikkelen tidligere i dag. Det minnet så sterk om min datter. Selv om hun er medisinert "riktig" , fungerer hun ikke 100% :?. Går 2'dre året på videregående, men redusert skolehverdag, har fri hver onsdag,slik at hun får hvile(sove) denne dagen.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
ThomasWH
Jeg kontaktet Dagbladet i natt!
Kan du poste her hvad du skrev til Dagbladet, Thomas?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
amo
Selv om hun er medisinert "riktig" , fungerer hun ikke 100% :?.
Hvordan medicineres din datter, Amo? vink11
Hei vink11
Min datter tar 4x400 mg og 2x 600 pr uke..
Det er mye, men hun bruker også P-piller og det tar jo vekk noe av virkningen av Levaxin'en
Vel - ME er nok ME Thomas.
Man man er ute å definerer i svært generelle vendinger, og har bruk for mange prøver og symptomer for at man skal komme inn under en ME.
Det jeg tror du er inne på, og som jeg vil støtte, er at hypothyreosen i sine mange former - feilaktig blir hensatt i andre diagnoser. Som Feks ME - psykiatri, hypokondri og i arbeidslivet og samfunnet ellers, som ren å skjær latskap.
Jeg ser slett ikke bort fra at mange som har fått en ME-diagnose k a n ha en hypothyreosevariant istedenfor - eller i tillegg.
Men da har man jo fått en feil diagnose.
Til mammaen med det store hjertet, vil jeg si at om din datter medisiners for hypothyreose, og behandlingen ikke virker tilstrekkelig godt - så ville jeg klage, helt til det blir gjort noe.
Om det er slik at hun ikke er blitt bra på et år eller så, ville jeg foreslå å spørre legen om hun kan få prøve Amour Thyroid.
Det hjalp meg.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
amo
Hei vink11
Min datter tar 4x400 mg og 2x 600 pr uke..
Det er mye, men hun bruker også P-piller og det tar jo vekk noe av virkningen av Levaxin'en
Det er meget. Virkelig meget. "Fradrag" for p-pillerne kan overhovedet ikke være så stort, så det kan forklare de store doser og den ringe virkning. Har din datter aldrig været tilbudt Liothyronin i tilskud til Levaxin? I det mindste som en prøvebehandling?
n`Finn har fuldstændig ret: mamma med det store hjertet xx4
Etter å ha leste lenge/mye på forumet, har jeg klart mange nye spørsmål til legen, når vi kommer dit.
Hun har ikke fått noe annet tilbud en levaxin, og som dere helt sikkert skjønner, økes den til stadighet.:?
Men det er kanskje på tide ,og finne andre alternativer.SOm hun vil få en mer "normal" ungdomsstid, og kanskje få orden på vekten.
Slik at mor og datter slipper så mye frustrasjon