-
Kjenner meg godt igjen. Jeg er også ekstremt trøtt, og for ikke å snakke om hukommelsen!
Tidligere følte jeg meg kvalm hvis jeg sovnet på dagtid, og det tok mange timer før jeg "ble meg selv", nå derimot kan jeg godt legge meg ned når som helst (ikke så ofte jeg får det til med minsten på 7 måneder men...).
Hukommelsen er et kapittet for seg. Tidligere så jeg på meg selv som oppegående og trengte sjelden skrive ned datoer/tider osv. Nå må alt ned på papiret. Har du glemt noe og blir minnet på det husker du det som regel også, men nå er det ting som er helt borte.
Har tatt ny dose av Levaxin i en og en halv uke nå, håper jeg snart merker bedring.
-
Sinne?
Sliter med sinne at jeg blir fort sinna for ingen ingenting men jeg klarer ikke stoppe det og samboern min blir veldig sliten av det for det jeg blir sinna for er jo ikke noe og bli sint på men hater være sånn har det noe med at man har lavt stoffskifte og hva kan hjelpe da ? Jeg vil ikke være sånn jeg vil ikke være sint og lei meg men glad og heller le :)
-
Det kan sikkert ha noe med stoffskifte å gjøre uten at jeg har lest noe om det. Merker selv at jeg blir irritert når jeg er kjempesliten. Mine nærmeste har ikke alltid like stor forståelse for at jeg faktisk er syk. Det er VELDIG irriterende.
Tror man kan bli sint av å være sliten, og kanskje ønske å gjøre en masse ting, men ikke klare det at det blir så stor gap mellom hva man klarer og hva man får utført.
Dessuten kan det være vanskelig for mange å akseptere at man er syk og ikke blir frisk tror jeg da.
-
Takker for svar det hjelper og vite at jeg er ikke alene :) Men jeg tror jeg er mer sint og lei meg og skal gjøre alt på en gang stresser noe sinnsykt rart jeg ikke ligger rett ut sånn som jeg holder på blir gal jeg snart. Redd meg selv for det føles som jeg ikke kan være i ro ennå jeg er helt utslitt det merker jeg jo men må liksom stresse.
Og da humøret svinger mye mer enn noen gang blir jeg redd og samboern min orker snart ikke meg mer ikke jeg heller orker meg selv mer.
Jeg vil ikke være syk men det er ikke jeg som bestemmer det Uff for det er da ingen som ønsker at de var syk :,(
KLEMZ
-
Lenge siden du har målt stoffskiftet ditt siden du ikke klarer å være i ro mener jeg.? Det kan jo være at det er litt for høyt, men det vet jeg ikke.
Klem tilbake til deg også.
-
Hei er ikke så lenge siden jeg har målt det og da sa de stoffskifte lå i det normale området men litt lavt
KLEMZ :)
-
Jeg ble også veldig fort irritert for alt mulig da jeg var skikkelig dårlig. Nå er jeg bedre, men det er akkurat som det har blitt en dårlig vane, så jeg er fremdeles raskt ute og slenger med leppa. Ikke noe hyggelig for noen parter.
-
Hei Lilja :)
Jeg ble kjempe sint, irritert og lei meg da jeg var på mitt sykeste. Nå snart 1 år på noenlunde rett dose Levaxin kjenner jeg at mitt normale humør er på vei tilbake. Kanskje det vil bli slik for deg også når du har funnet en deose som holder deg på et høyere nivå??? Jeg trodde ikke jeg ville bli bedre, men jeg er jo så absolutt det :D
Klem til deg!!! :D
-
jeg tror det med sinne er ganske vanlig,men det betyr at vi faktisk selv aktivt må gjøre noe med sinnet vårt.jeg kan bare snakke for meg selv:
jeg er ofte irritert,lei meg,fortvilet osv,noe som har ført til store krangler med mannen min.mannen min er tålmodigheten selv.
jeg har bestemt meg for å ta ansvar for min egen irritasjon,jeg må da tenke litt hver gang jeg blir irritert faktisk,Før jeg viser irritasjonen min.
jeg synes ikke det er riktig å tillate oss å være sinte for bagateller og ødelegge stemningen i heimen,for så å skylde på stoffskiftet.
vi må heller forklare de nærmeste hvordan det fungerer inni oss,og SAMTIDIG ta ansvar for eget sinne.
vi som har småbarn må være ekstra bevisste på dette,forde vi er faktisk rollemodeller for dem,hvis vi kan legge sinne på sykdommens kappe vil det si at sinne for bagateller er en akseptabel væremåte,og det er det jo IKKE.
er ikke sinne ofte kamuflert sårhet?slik er det med meg iallefall.prøver nå å vise mer av sårbarheten min,istede for å lage det om til sinne.
jeg mener ikke her å såre noen eller kritisere noen negativt,mener bare at det er vi selv som har ansvar for vårt sinne,hvis sinnet ikke kommer av noe fryktelig andre gjør eller sier.jeg selv blir VELDIG urolig av krangling,og irritasjon som fører til krangling skader faktisk MEG SELV.
håper ikke noen blir
sinte på meg her nå.he he he
-
Hei
Det du skreiv er bra det er mye av det som stemmer :) Så her blir ingen sint vettu he he he :)
Derfor jeg er mye sint er for at jeg har flere sykdommer jeg sliter med og da jeg ikke når mine mål og ser det da så er det mye assa stemmen min kan høres veldig sint ut men jeg er bare sliten og veldig lei meg at meg er det noe galt med som ikke får til det jeg vil.
Men nu er en ny uke jeg skal være litt snillere med meg ikke trene så mye som forrige uke det ga ingen ingen resultat bare at jeg var mer sliten og lei meg så det nytter ikke gjøre sånt det var en slitsom uke. Denne uken håper jeg at det ikke blir så slitsomt :) Redd kommer jeg til og være men håper og slippe være utmattet :)
Takker for mange bra Svar :)
GODKOZ