Takker for Linken skal kikke mer på den imårra :) Nu sove litt :) NATTKOOOOOOZ til deg og takker så mye for hjelpen :)
Printable View
Takker for Linken skal kikke mer på den imårra :) Nu sove litt :) NATTKOOOOOOZ til deg og takker så mye for hjelpen :)
Hei Lilja. Jeg så programmet også, og har også lest noe lignende noen år diden, at man blir anorektisk av å spise for lite, og ikke av en psykisk sykdom (som ikke er funnet ennå, ingen har funnet den).. Noe å tenke på.
Synd at psykologene skal grave i noe som ikke er årsak til sykdommen.
Opplegget i Stockholm var å lære pasientene å spise normalt igjen ved hjelp av et dataprogram som de stoler på, de føler seg nemlig ofte lurt av mennesker. De vet ikke hvordan man skal spise normalt. Omtrent som når man har brukket et bein, da må man øve seg å gå igjen, slik er det med spisingen, man må lære seg å spise igjen.
Jeg har hørt at de eneste som har hjulpet anotektikere her i norge er NLP. Det er en slags psykologer som ikke graver i fortiden. Bare ser fremover.
Vet om en som fikk dekket behandlinger der.
Det fins også opplegg etter den kanadiske metoden i sverige(boken heter spiseforstyrrelsenes hemmelige språk eller noe sånt)
Hej Nora :)
Takker for bra svar :) Skulle gjerne ha vært hos en Psykolog som ikke graver i fortiden :) Takker for boktipset også :) Snilt av deg :) GODKOZ
kanskje det er best å lete etter en som driver med NLP og droppe han Freud.
Jepp :)
Lilja, tenkte på at du selvfølgelig ikke skal slutte med din psykolog, du har jo et opplegg der.
jeg tenkte at du kan prøve å spørre psykologen å hjelpe deg å oppnå ettellerannet, slik som for eksempel å klare å ta kjøretimer eller noe annet du vil, noe å se fram til. Noe mål slik som en annen her skrev før meg.
Psykologene vet en del knep og teknikker, hvordan man kan klare å komme videre. De kan ikke bare Freud.
Hei Nora :) Jeg skal ikke slutte hos Psykologen men synes hun jobber mye Freud jeg da he he :) Men hadde fint om hun kunne jobbet på en annen måte for meg :) Har sendt mail forklart litt men om hun leser de ja det vet jeg ikke får egentlig ikke sende mail :,( Og jeg savner det for jeg gjorde det meg han Forrige Psykologen min og det var fint for meg og jobbe sånn og han svarte men så var han litt eldre enn meg og kunne vell litt mer data enn hu jeg har nå som er litt eldre he he :) Gammeldags he he :) Synes jeg kunne fortsatt med mail jeg da :)
Ja skulle klart oppnå noe men jeg vil først oppnå bli frisk jeg :) GODKOZ takker for svar :)
Jeg vil ikke blande meg opp i hvilke avtaler du har med psykologen din, men utifra det jeg leser så er du usikker på om hun vil lese mailen din. Det betyr vel at dere ikke har satt opp avtale for hvordan kontakten skal være? Eller er det slik at du bryter den når du sender mail og derfor er usikker på om det du skriver blir lest?
Jeg har min fartstid hos psykolog, og jeg synes vel kanskje det høres litt for personlig ut med å kunne sende mail til psykologen sin? Jeg husker at jeg til tider skrev ned ting som jeg ville ta opp - bare for ikke å glemme det til timen. Og at jeg tok frem lappen eller papirene i timen. Vi får jo disse tilmålte 45 minuttene, og noe kontakt utover det er vel ikke vanlig? Jeg snakker da om vanlig timeavtaler. Jeg vet at det kan oppstå kriser, der man trenger øyeblikkelig hjelp. Det er vel noe annet?
Vel - bare min erfaring, og et lite tips til deg Lilja at du får klarhet i dette. Jeg tror det vil være lettere for deg hvis du kan være sikker på at det som du vil legge frem virkelig blir tatt på alvor.
Hvis du synes jeg blander meg for mye inn her, så beklager jeg. Det er ikke meningen, men det slo meg bare at du ikke helt vet hvor du har psykologen din. Og det er iallefall IKKE bra. Gjensidig tillit er helt avgjørende etter min erfaring iallefall. Og gjensidig tillit betyr at begge parter holder seg til avtalte spilleregler.
Om behandlingen er den optimale for deg er en helt annen diskusjon. Og det synes jeg du skal ta opp med henne ansikt til ansikt. Min mening. :wink:
Hei Yvette :) Det gjør ikke noe om du blander deg :) Det er sikkert ikke lov og sende mail og sånt men det var greit med han forrige det var hans forslag viss det kunne hjelpe meg på vei og det var hjelp. Så har sagt til henne nye at jeg savner den måten han jobbet på men sånn er det. Hun jobber på en annen måte. Jeg tror hun leser mailene menhar sagt hun ikke svarer så tror ikke jeg blir fengsla for at jeg gjorde det he he :)
Jeg er vell ikke helt trygg på hun nye Psykologen for jeg føler det er så mye om og om igjen og kommer ingen vei, hørt andre med min sykdom har holdt på i mange mange mange år da med det samme men man kommer ingen vei og jeg vil da ikke gå i mange mange mange år og ikke komme noen vei for jeg vil videre ikke tilbake i tid det hjelper ikke. Jeg må jobbe mot frisk og det livet som er nå :)
GODHELGKOZ
Det fins sikkert ulike måter som kan virke for ulike mennesker med spiseforstyrrelser. Det nytter nok lite å gå tilbake til fortiden når du ikke er interessert i det. Det får du bare fortelle psykologen din.
Koz :D