Gratulerer så mye! :D
Printable View
Gratulerer så mye! :D
Gratulerer så mye !
Jeg krysser fingrene for at alt går bra denne gangen !!
Håper det snart blir min tur...
Jeg fikk et barn i desember 1997 og hadde absolutt ingen oppfølging av min hypothyreose. Jeg gikk på samme dose som tidliger (har det ennå). Eneste jeg måtte endre var medisinen for høyt blodtrykk. Jeg krevde ikke noe, for jeg viste ikke....
Fikk en datter 1 mnd før tiden med keisersnitt. Hun var 2530 og 44,5 cm...Alt bra...men hun hadde noen merkelige skjelvinger/sitringer i armene og i undeleppe. Var til barnelege med henne (ca 2 mnd gammel) men ingenting unormalt fantes.
Nå lurer jeg på om hun kanskje var født med høyt stoffskifte? :shock:
Noen som vet om hun har større risiko som barn å utvikle denne sykdommen ettersom jeg gikk på mesisiner under svangerskapet?
Kan fortelle at jeg året før jeg ble gravid med henne, spontanaborterte (eller fosteret stoppet i utvikling og det ble tatt utskrapning).
Nei, hun har ikke større sjanse enn dine andre barn til å få sykdommen. Man skal egentlig øke levaxindosen ved graviditet. Barnet blir ikke negativt påvirket av medisinen :)
Jeg mener å ha lest en eller annen gang at liothyronin i kombinasjon med Levaxin kan hjelpe mot brain fog (kan være ønsketekning). Jeg bruker kun Levaxin nå og er gravid, så jeg skal uansett ikke eksperimentere med medisiner før etter jeg har født.
Mine verdier er bra nå, men jeg sliter så innmari med hukommelsen, det tar på psykisk, merker jeg. Håper veldig at det finnes noe som kan hjelpe :?
Tror ikke at en kvart tablett liothyronin er noe farlig i graviditeten. Mange trenger ikke mer enn det.
Jeg ville først sett på blodprøvene, på ft4 og ft3. De stemmer også under graviditeten. Hvis ft3 er noe lav, kan det være logisk å begynne med liothyronin.
Jeg personlig må ha ft3 minst halvveis opp, ellers mister jeg bilnøklene i samtlige butikker jeg er innom den dagen, osv.
nora
Heisann
Jeg begynte med liothyronin i kombinasjon med Levaxin for fem dager siden. Tar nå daglig 100µg Levaxin og 10µg liothyronin (tok før dette 150µg Levaxin daglig). Når kan jeg vente noen positiv virkning av dette? (hvis jeg er så heldig å få opplevde en positiv vikning....).
Jeg er veldig plaget med brain fog, har store konsentrasjonsproblemer, tåler lite støy, er veldig nedfor til tider osv. Dette kommer i tillegg til at jeg er trøtt og sliten, kroppen verker og jeg føler meg aldri uthvilt.
De siste dagene har jeg begynt å verke mer i kroppen, blitt veldig stiv i nakke/skuldre, har hodepine og ledd-/muskelverk. Kan dette ha noe å gjøre med at jeg har begynt med nye medisiner?
Jeg savner så veldig å ha litt overskudd og begynner å bli ganske deprimert pga formen, må jeg innrømme. Jeg har to sønner (4mnd og 2,5 år) så litt energi ønskes hjertelig velkommen....
Heisann Thyr,
Det tar nok noen dager, kanskje opptil ett par uker før du merker at det er virkning. Det tok meg i alle fall noen uker, kanskje en måned før jeg begynte å merke forskjell. Men stor forskjell merket jeg ikke før etter 1 til 1.5 år.
Så du må ha litt tålmodighet :) Mulig du også må gjennom noen doseøkninger før det blir optimalt.
Jeg startet sakte men sikkert i Mars 2005, med 12.5 microgram, i dag er jeg på 125. Dette har gått trinnvis ettersom kroppen måtte venne seg til å ha nok hormon igjen, samt ettersom behovet for mer økte.
Siv Cathrine
Jeg regnet nok ikke med noen virkning enda. Blir bare litt bekymret ettersom jeg føler med dårligere for hver dag, særlig dette med vondt i muskler og ledd, slike plager har jeg ikke hatt før de siste par månedene. Men det er godt å høre at det kan fungere iallfall:) Man blir jo litt desperat...
Man blir superdesperat. Spesielt siden man antaklig sloss hardt for å få hjelp. Så får man endelig hjelp og en diagnose, også håper man at man skal bli bedre med en gang. Uheldigvis er det ikke slik for stoffskifte pasienter. Men det er håp! Jeg har blitt mye bedre det siste året! Har fremdeles problemer her og der, og akkurat funnet ut at jeg har matintoleranse også. Alt i alt så har jeg endelig funnet ut av puslespillet, men må fremdeles pusle litt :)
Har du også sjekket for B12 mangel? Dette kan også være en årsak til mye smerter i muskler og ledd. Jeg begynte med Pilates og litt fitness for å hjelpe til med dette (samt sprøyter med B12) og har det mye bedre i muskler og ledd. Men det er langt igjen til paradis :)
Stå på, og vær tålmodig, så skal du se at ting blir bedre :)