Sv: Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010
Første dag på 120mg. Nede til en gammel dose jeg har fungert på før. :) Så langt ingen energiforskjell, men det forventet jeg ikke. Det er dessuten fridag, så jeg har stått mest ute i et blomsterbed med bakenden i været.
Jeg kom forresten på et par ting til jeg skal holde øye med... Håravfallet. Det har nemlig roet seg kraftig etter hyporøytingen, så om jeg begynner igjen så vet jeg at jeg må bruke blodprøvearket fort. Det samme gjelder for det "å sette væske i feil hals"... Jeg drakk mye i vrangt før jeg be medisinert. :?:
Etter at jeg (for snart et år siden) begynte med målrettet magnesiumtilskudd (leste at hashimoto's-folk er magnesiumtapere) så har jeg begynt å se antydning til lunula på peke- og ringfingre igjen.
(Jeg fikk i en periode kalsium-/beinbruddspanikk og tok kalktilskudd. :roll: Det var tett - og helt feil for meg. Etter 14 dager fikk jeg en vedvarende, lavnivå men vond, forstyrrende og irriterende smerte innenfor øret i enden av kjevebeinet. Det var umulig å vite om det var hodepine, mellomørebetennelse eller tannpine. :cry: Etter nok et par uker kom jeg tilfeldigvis over enn artikkel som beskrev at kalsium kan fortrenge magnesium og at for store kalsiumtilskudd ved magnesiummangel vil forverre muskelspenninger. Jeg stoppet ASAP kalktilskuddet og gjenopptok litt høyere magnesiummengde... og etter 2 dager var tann-/hode-/ørepinen borte... :oops:)
Jeg tror altså bestemt at dette har sammenheng i min kropp. Jeg har forsøkt forskjellige typer magnesiumtilskudd, men det er vanskelig å finne noe som tas godt opp (les: ikke magnesiumoksid) og som har høy diarreterskel (i motsetning til magnesiumklorid). Så langt kjører jeg på 1 magnesiumcaps (500mg -> 125% av -klorid, -citrate , -aspartate og -succinate) og 1 magnesiummalat daglig (ca 40% til). Dette tåler magen min fint. Nå skal jeg prøve epsomsaltbad og vil bare tipse om at siden det anbefales 200g til et bad blir helsekost-epsomsalt grisedyrt... Derimot kan man (om man ikke vil kjøpe 25kg hos Felleskjøpet) prøve http://www.bryggselv.no/ . Til 69,- pr kg er det den fineste prisen jeg har funnet.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Jeg har forsøkt forskjellige typer magnesiumtilskudd, men det er vanskelig å finne noe som tas godt opp...
Har du set denne https://www.stofskifteforum.dk/showt...l=1#post112355 ? hjerte1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Jupp. Jeg har lest den og flere andre artikler om emnet. Har ikke merket problematiske virkninger av den -aspratatbiten så langt. :) Og blandingsproduktene fungerer bedre på meg, så så langt virker det som at den positive virkningen overstiger eventuell negativ virkning. Men jeg droppet Now sine magnesium caps på grunn at oksidinnholdet og på grunn av at de ikke ville angi hvor stor del av produktet som var oksid. (Da mistenker jeg at det var mye...)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Men jeg droppet Now sine magnesium caps på grunn at oksidinnholdet og på grunn av at de ikke ville angi hvor stor del av produktet som var oksid. (Da mistenker jeg at det var mye...)
Jeg bruger denne fra NOW som er store hvide softgels med flydende indhold (Magnesium Citrate, Glycinate og Malate). Har ellers prøvet lidt af hvert, og denne virker "roligt" dvs. uden at jage mig på tronen hver anden time (har "energisk" mave/tarm :mrgreen: ).
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Jeg bruger
denne fra NOW som er store hvide softgels med
flydende indhold (Magnesium Citrate, Glycinate og Malate). Har ellers prøvet lidt af hvert, og denne virker "roligt" dvs. uden at jage mig på tronen hver anden time (har "energisk" mave/tarm :mrgreen: ).
Den har jeg ikke sett før. :) Skal ha den i bakhodet ved neste bestilling.
Så langt er energien bra. Jeg har holdt på i hagen og/eller bedrevet lett trening dagene side reduksjonen. Har stort sett vært på farten hele tiden. Men mai-august har vært mine gode måneder i flere år, så ... jeg får bare se.
Jeg blir like glad hver gang jeg leser at noen av dere har en god periode der man faktisk virker, nesten like glad som når jeg selv har noen gode dager.
Håper sommeren vil gi mange gode dager til både deg og alle oss andre som er stoffskiftesyke kram3
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
smgj
Det der var meg, før jeg fikk behandling for stoffskiftet... Og meg nå om jeg tar på meg "for mye" (Og det trenger ikke å være "nye" objektivt sett, bare at det oppleves som "for mye"). Jeg har aldri riktig fått tak i hva dette er, om det er binyrer eller om det er stoffskiftet, eller noe annet. Jeg tror egentlig ikke at det er stoffskiftet direkte (men kanskje indirekte via "noe annet") for min del.
http://www.youtube.com/watch?v=NOAgplgTxfc hjerte1
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Pingvinen
Jeg blir like glad hver gang jeg leser at noen av dere har en god periode der man faktisk virker, nesten like glad som når jeg selv har noen gode dager.
Håper sommeren vil gi mange gode dager til både deg og alle oss andre som er stoffskiftesyke kram3
Osse (fra) mig. kram3
Ellers alt vel?