Vekta - trodde ikke mine egne øyne
Oi, oi, oi, ble tvunget opp på vekta av sønnen i dag. Han er så sur over at jeg kommenterer at han er blitt "litt tjukk" og bør passe på. (Han har ikke lavt stoffskifte, men han spiser bare junk-food.) Så feit som jeg er, så må jeg bare holde kjeft. Og fikk i alle fall ikke lov å si noe før jeg var tynnere enn han. Hm... "tror kanskje jeg er litt tynnere enn deg nå." Så da måtte vi fram med midler for beviser: Målbånd og vekt.
Uff, tenkte jeg, nå gir jeg vel opp. Frykter, men regner med ca 98 kg. Men jeg kunne ikke tro mine egne øyne: 93 kg!!! Hvordan er det mulig? Kjenner på tøyet at det er trangere enn da jeg var på 94-95 kg etter nyttår en gang. Har vært mye dårlig etter jul og fram til nå, så jeg har ikke orket å trene så mye + har ligget og sittet mye. Så jeg var sikker på at jeg hadde lagt på meg noen kilo. Og så er det dette med tøyet da. Men jeg tror kanskje jeg har funnet forklaringen:
Flesk fyller mer, men veier mindre enn muskler. Siden jeg ikke har orket å trene så mye, så har noe av det flesket jeg tidligere hadde gjort om til muskler blitt flesk igjen. Derfor kjennes buksene trangere, men vekta viser mindre? Eller kan vekta vise flere kilo forskjell fra dag til dag? Et par kilo, kanskje, men 4-5??? Uansett, i dag ble jeg GLAD!