Fritt fram for pillekjøp på nettet
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=586962
En endring i apotekloven åpner for netthandel med legemidler, også de med resept. Man kan også få tilsendt piller fra utlandet som er reseptbelagte i Norge.
Endringen i apotekloven går på forsendelsesmåte av legemidler.
- Tidligere har hovedregelen vært at det ikke har vært lov å sende legemidler i posten. Nå er det det, og dermed gir det muligheter for netthandel, sier legemiddelinspektør Jørgen Huse i Statens legemiddelverk til Bergens Tidende.
Den såkalte Doc Morris-dommen i EU-domstolen, som slår fast at det enkelte land ikke kan forby personlig innførsel av reseptfrie legemidler, er en av grunnene til endringen i apotekloven.
Sv: Fritt fram for pillekjøp på nettet
Fint å poste sånnt når en kommer over det Vigdis !
Slik jeg ser det :
Jeg var ikke engang klar over at det ikke var lov å sende legemidler i posten !
Så det er vel en tilpassing til dagens adferd - nå er det endelig lov å gjøre det vi alltid har gjort.
Hurra, jeg er ikke lenger en lovbryter, og har ikke vært det et helt år uten å vite det !
http://www.regjeringen.no/upload/HOD...foreningen.pdf
Snart blir det lov å ta vare på sin egen helse også !
Det var kanskje denne EØS loven, Don Morris dommen som gjorde at du kunne kjøpe D3 i sterk utgave fra Danmark og ikke utenfor EU? Da gjelder det å samle adresser innenfor EØS og formidle hvor vi kan kjøpe det vi trenger! Hvor får vi melatonin, Thyroid, gode og sterke vitaminer etc?
Jammen på tide at det skjedde noe,
Da er det jo plutselig mye som blir lettere!
Jo, det blir nok litt lettere. Men det må presiseres nok en gang at dette gjelder kjøp innenfor EU/EØS området. Så mange steder det handles, ligger jo utenfor.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Det var kanskje denne EØS loven, Don Morris dommen som gjorde at du kunne kjøpe D3 i sterk utgave fra Danmark og ikke utenfor EU? Da gjelder det å samle adresser innenfor EØS og formidle hvor vi kan kjøpe det vi trenger! Hvor får vi melatonin, Thyroid, gode og sterke vitaminer etc?
Ja, dette var en god nyhet:D Er det noen som har funnet frem til noen gode adresser : )?