-
Onsdag 16. desember
vink11
I dag her jeg hatt det koselig med å være sammen med to små barn,
den ene min lille barnebarn pike på 5,5 år, og den andre mitt lille
bonusbarnebarn på 2,5 år.
Foreldrene ville på julehandel, så jeg fikk være barnevakt. Vi var først her hos meg, og det gikk ganske så bra. Vel, om man ser bort fra pølsebiter,
klementiner, og hele og halve kjeks utover gulvet. :D
Godt man har hund, som spiser det meste, men ikke klementiner da.
Og det blåser friskt og godt her nå, det durer i pipa og jeg skulle ha fyrt
opp, om det ikke var så sent. Men jeg fryser ikke.
Tenker jeg snart skal finne sengen og være uthvilt til en ny dag.
Har dere hatt en fin dag?
vink11
-
Sv: Onsdag 16. desember
Jeg har også hatt en helt ok dag :) Ungene lot meg få sove lenge i dag. Jeg er så heldig at jeg har bestemoren deres boende i hybel hjemme hos oss. Så jeg kan jobbe natt og sove lenge samtidig som jeg vet at ungene mine har det trygt og godt. Men etter at de fikk xbox 360 på rommet var visst det en bedre barnevakt enn bestemoren.. hehe.. Jeg sto opp idag og lagde meg kaffe og tok meg en lang dusj mens ungene ryddet litt på rommet sitt. Så koste vi oss med mat og satte igang og male på lyskrukker som ungene skal gi bort i julegaver :) Er innmari koselig å sitte sammen med ungene slik :) Så var det duket for Jul i svingen. Det er den beste julekalenderen jeg vet om. Jeg syntes lille Nure er så søt og han er jo til å spise opp.. Klara også... hun er nydelig.. Også har du Marvin da.. alle elsker vel han :lol:
Før jeg måtte dra på jobb spiste vi pizza og så på jul i tøyengata.. altså.. det ble rene lørdagen på meg i dag :) xx4
Koser meg nå på jobb. Har nettopp sett en film og lest litt i et ukeblad. Metningsmåler og pulsmåler som jeg skal passe på er i stykker. Så jeg må ta pulsen manuelt noen ganger i løpet av natten selv. Er jo ganske ok å nattevakt for et lite barn. :) Er lykkelig for at jeg har denne jobben xx6
God jul alle sammen!
-
Hørtes veldig koselig ut! hjerte1
Men, kan jeg spørre hvor du jobber? Altså sånn generelt, ikke akurat hvor..:?:?
Syns det er koselig å lese litt om hverdagen til andre, ikke bare om sykdom og medisiner, selv om det er til stor hjelp for oss alle.
Takk for at du delte! xx9
-
Ser nå at du har skrevet mye i bloggen, jeg kan lese meg opp der jeg!
xx9
-
Dagen har vært stille, med bare noe huslige aktiviteter i et bedagelig tempo.
På kvelden svingte jeg meg rundt og bestemte meg for å ta i bruk noen av de kremene jeg har gått til innkjøp av for min ekstremt tørre hud "overaltomkring". Inntil i kveld har de nemlig fungert som pynt på badet, men nå har de i stedet gjort nytte for seg :) Så her har det vært oljebad, smøring og kuring av hår. Deretter bar det rett i pysjen.
Jeg laget et godt kveldsmåltid som jeg koste meg med i tussmørke med tente stearinlys. Så knapt hva jeg spiste, men visste jo hva jeg hadde laget og godt smakte det :wink: Når jeg deretter var riktig så god og mett, glemte jeg oppvasken og ringte min gode mamma og tilbragte noen timer med henne i telefon.
Nå venter sengen (også den "nyoverhalt") på meg. God natt til dere og ha en god torsdag alle sammen.
-
Koselig bidrag, Eirin! Godt at kremene kom til nytte,
vi må bare bli flinkere til å ha dager hvor vi tar vare på kroppen,
også utvendig. kram1
-
Åh.. det hørtes nydelig ut Eirin.. Det skal jammen jeg gjøre en dag og.. Noe av det beste som finnes er nystekte grove rundstykker, ost og en kopp te i tussmørket syntes jeg.. Det spiste jeg alltid som barn når jeg og mamma hadde kosekveldene våre :) *mimrer*
-
I går dro jeg først til Asker for å kjøpe julegave til min far for min mor. Hun har akkurat kommet hjem fra sykehuset der hun har vært i nesten tre uker, fordi hun har komplikasjoner med diabetes. Hun har sår under den ene foten som ikke vil gro, blodmangel og jernmangel (har fått tre blodoverføringer) og diverse annet. Derfor kan hun ikke gå noe særlig og kommer seg ikke ut selv, så jeg får hjelpe til med julegavene.
Etter det var jeg hjemme og slappet av litt, før jeg laget en fruktblanding jeg skulle ha med meg på julebord. All den tid jeg har drevet eget firma har jeg spøkt med at det som er trist med å jobbe for seg selv, er at man sitter alldeles ensom på julebordet.
Men det er jo ingen sak når kundene mine steller til julebord!
Så jeg var på fest i går kveld og hadde det kjempehyggelig! xx6
Dette året har vært forferdelig slitsomt med tanke på helsa, jeg synes faktisk jeg fortjener å kunne ha det hyggelig og kose meg jeg også. Så jeg nyter de stundene jeg kan! Jeg merker jo at de tunge og triste tankene ligger der hele tiden, de er oppe ved overflaten og vaker en gang i blant. Men hittil i desember har jeg klart å flyte på en mer positiv bølge, med tre julebord, en julelunsj og ikke minst filminnspillingen jeg fikk være med på.
-
Det er koselig i disse førjulstiderhjerte1
Til Bellissimo; Du skulle hatt min hund på besøk skjønner jeg, han er gal etter klementiner, det er helt sant:lol: Litt spesiell kar, men veldig snill og godhjerte1
Jeg klarte å få kjøpt noen julegaver i går og var svært fornøyd med det:wink:
I går kveld sjekka vi over litt julepynt og sånt i tillegg til å høre litt på juleplater og fyre opp kongerøkelsen og mange lys. Datteren min var ikke hjemme så det ble sen middag bestående av blåskjell og ett glass vin. Det var veldig koslig med bare mannen min og meg for en gangs skyldkaer1
Så var det planlegging av den videre julehandelen og festligheter i julen. Vi gleder oss til mange fridager sammen med lange lunsjer og middager med alle i familien.
Kos dere alle sammen og ta godt vare på dere selvhjertflag1