-
Hei jeg er Moxa
Heisann!
Dette virket som et utrolig allright sted, og jeg er glad for at jeg fant en plass med mange i samme situasjon som meg. Endelig noen jeg kan prate med som skjønner hva jeg føler og mener!
Jeg har ikke fått diagnose enda, men er "under utredning" og har "vært under mistanke" i flere år. Fra før av har jeg diagnosen fibromyalgi som jeg faktisk ble så og si kvitt etter mitt siste barn.
Grunnen til at jeg er under utredning er jo først og fremst alle mine symptomer. Men også pga resultatene på min siste blodprøve.
Kan forklare litt mer om ting senere, men nå skal jeg jo først og fremst presentere meg :)
Jeg heter egentlig Monica, er 28 år og har 3 barn i alderen 4 til 11 år.. alle 3 gutter :) Jeg jobber som pleieassistent for et funksjonshemmet barn og er da våken nattevakt. Trives godt i jobben, men jeg er jo ikke menneske de dagene jeg jobber.. Foruten nattevakt så drifter jeg også en egen nettside. Nå sparer jeg litt penger slik at jeg kan satse mer på siden, for jeg jeg mangler både tid og kapital til å gjøre alt alene. Drømmen er å ansette en som kan fungere som redaktør/administrator i lag med meg, slik at hjulene går rundt selv når jeg har mine perioder hvor jeg ikke orker noenting..
Jeg er også veldig glad i dyr. Jeg har 2 katter og både saltvanns- og ferskvannsakvarium.
Vel.. det var jo litt sånn brainstorming om meg.. Er det noe dere lurer på så bare spør i vei.. Nå skal jeg sette meg å lese masse her inne, for det er så mye jeg lurer på og ikke forstår.
Vi snakkesxx9
-
Sv: Hei jeg er Moxa
Hei Moxa!
Velkommen til oss! Det er mange her som både er og har vært i lignende situasjon som deg, så du er ikke alene. Det er mye å sette seg inn i, og faktisk kan man lære en del som legene ikke vet også. Det er lurt å skaffe seg kunnskap om sin egen sykdom, så stiller man litt sterkere.
Dessverre er det jo ofte slik for mange av oss med stoffskiftesykdommer at sykdommen stjeler energi fra oss. Det å drifte en nettside kan ta uhorvelig mange krefter, krefter som man ikke har når sykdommen herjer. Jeg kjenner jo godt til det. Jeg maktet ikke selv å drive dette forumet videre for et år siden, så jeg er veldig takknemlig for at andre overtok den daglige driften.
Jeg har også en pus, Småkatt heter hun:
http://www.xlpluss.no/hypo/pusen/Se%...20P1010054.JPG
-
Sv: Hei jeg er Moxa
Ja, det er faktisk ganske krevende å drifte et nettsted. Problemet mitt ble at jeg knyttet meg veldig til brukerne mine og ble veldig glad i dem. Problemene kom når det stiltes krav og klager høvet inn fordi jeg ikke klarte ting i det tempo som ble forventet av meg. Så da måtte jeg kutte ut nettstedet og ta et par måneders pause før jeg klarte å psyke meg opp til å ta et basketak igjen.. Og slik har jeg holdt på med nettsida mi i snart 9 år. Men jeg gir ikke opp, kan jo ikke la dette ta knekken på meg?
Har lest en masse her inne i dag og lært en masse allerede, og ikke minst har puslespillet mitt begynt å bli helt. Har slitt masse med halsbetennelser, bihulebetennelser, kraftige menstruasjoner osv opp igjennom årene, og aldri tenkt på at man ved lavt stoffskifte kan slite mer med slike ting.
Har fått svar fra n'Finn på blodprøvene mine, og nå er jeg i alle fall sikker på at jeg skal kjempe videre for å bli satt på behandling. Er usikker på hva som må til for å få behandling, men jeg skal i alle fall kjempe. Jeg har så mange av symptomene at jeg nesten blir mørkredd av å lese listen. Er jo nesten som å ramse opp livet mitt!! Så om jeg kan forminske disse plagene vil jeg få et helt nytt liv som jeg trodde var uvirkelig. Jeg følte meg rett og slett mislykket. Har ikke klart å fullføre skole eller noen ting, fordi jeg aldri husket det jeg leste og brukte veldig lang tid på å lese det jeg skulle.
Glad jeg fant dette forumet! Nå ser jeg lys i enden av tunnelen :)xx6