Influensa eller bare symptomer på for lav dose?
Det går jo så mye svineinfluensa rundt om nå :wink:
Men jeg har nå gått på halv dose Armour ( 1 grain) de siste 3 ukene pga problemer med å få tak i medisin. Diskuterte dette med legen min og kom frem til at alternativet var Levaxin, noe jeg nekter å ta pga store bivirkninger. Så da ble vi enige at det beste var å prøve å strekke de tablettene jeg hadde igjen lengst mulig.
Har følt meg tiltagende tåkete i hodet, hukommelsen svikter og sliter med å holde ut en hel arbeidsdag. Utrolig frustrerende, ettersom jeg var i så fin form før denne medisinkutten. Har nettopp begynt i ny og trivelig jobb, så jeg vil jo gjøre en god innsats (og inntrykk) i prøveperioden.
Var hos legen på fredag og hun foreslo halv sykemelding uten at jeg tok opp det. Men da trodde jeg at jeg skulle få kjøpt medisin på lørdag og at jeg skulle bli "meg selv" igjen forholdsvis raskt.
I går ble jeg ganske slapp utpå dagen. Og fikk litt "feber-følelse". Småfrøs, hadde vondt i muskler. Vondt i hodet (det har jeg forøvrig hatt konstant de siste ukene etter medisinkutt), såre øyne og mer tåke-hode-følelse. Sammen med tungpustethet. Det er slitsomt å puste inn.
I dag er jeg hjemme. Ikke noe særlig feber-følelse, men vondt i kroppen, superslapp og tungpustet. Sammen med hodepinen, og klarer knapt å konsentrere meg om noe.
I går regnet jeg med at det kanskje var influensa. Men kan det være stoffskiftet som setter meg helt ut?
Hva tenker dere?
Minstemann skal ha med en liten kammerat hjem i morgen, og hvis det er influensa bør jo det besøket utgå. Strengt talt så orker jeg ikke besøk uansett sånn formen er nå, men skal vel kunne klare å ta meg sammen de få timene.
Er litt usikker på hva jeg skal gjøre.
Sv: Influensa eller bare symptomer på for lav dose?
For meg som nettopp har gått gjennom en periode med undermedisinering, høres dette ut som hypotyreosesymptomer. Jeg hadde det meste av det du ramser opp, Bambi!
Og ja, det kjennes ut som en influensa.
Har du fått bestilt naturlig tyroksin på nytt, Bambi? Det haster jo nå!!! Du bør ikke gå sånn lenge, du kan fort bli veldig syk (senilliknende, glemmer ting, du kan bli en livsfarlig bilkjører etc)
Kjære venevink11
Alle symptomene er typisk lavt stoffskifte:!: Har trodd i lengre tid at det var influensa jeg holdt på å få, men det er stoffskiftet som har gått på trynet.
Du må skaffe deg mer medisin (thyroid) øyeblikkelig, men først og fremst må du opprettholde den dosen du hadde da du var bra ellers så kommer du til å gå på en kjempesmell:shock: Du må ikke tro at du kan klare å opprettholde formen med halv dose, det går bare ikke.
Snakk med legen din om resept på Erfa Thyroid det er det samme som Armour og er også på registreringsfritak, se link i forumet.
Hvis du først møter veggen så vil det ta lang tid igjen før du er i nærheten av formen du hadde!!
Jeg er kanskje streng nå men dette må du ikke tulle medvink11
Jeg har resept på Erfa og det er bestilt. Men det kommer jo ikke på dagen dessverre :wink: Fikk vel bestilt på torsdag sist uke. Tok laaang tid og måtte bytte apotek for å i det hele tatt få bestilt noe.
Jeg hadde egentlig inne en bestilling på noe som apoteket TRODDE var medisin, men viste seg å være noe kosttilskudd-greier. Skal ringe og mase mer i morgen om hvor de ligger an med bestillingen.
Siven: Jeg måtte kutte til halv dose for å strekke de få pillene jeg har igjen så langt som mulig. Fant ut at litt medisin i litt lenger tid var bedre enn normal dose i kort tid og så bråstopp på nulldose i lenger tid.
Hvis apoteket holder det de lovet har jeg nok til halv dose inntil det. Har 6 tabletter igjen :wink:
Jeg trodde forøvrig ikke at jeg ville merke det SÅ godt ved å kutte. Dvs det har gått rimelig greit inntil i går.
Det mest slitsomme er tungpusten. Sliter både når jeg er i ro og i bevegelse. Hodet kan man liksom "koble ut".
Uff da!! Stakkars degkram1
Håper dette ordner seg fort for deg, jeg vet hvor galt det kan gå så jeg mener det vel altså:)
Lykke til davink11
Jeg tok det slett ikke ille opp, tvert i mot er jeg veldig glad for gode svar :)
Nå er jeg veldig, veldig glad. Og samtidig litt småfrustrert over apoteket.
Jeg gikk nemlig innom lokalapoteket her for å forsikre meg om at de faktisk hadde bestilt Erfa. Ble liksom ikke helt overbevist etter 6-7 oppringninger sist uke fra apotekeren med spørsmål til meg. Så klok av erfaring så må jeg sjekke opp ;)
Og etter en goood stund så sier de plutselig at de har jo en boks Armour liggende der :shock: Greit nok bare i 1 grain, men det blåser jeg i nå. Men HVORFOR kunne de ikke sagt det på torsdag da? Så hadde jeg kanskje sluppet noe av den nedturen jeg har nå.
Mistenker at det er en boks de bestilte til meg i vår, men at vi da fikk tak i 2 grain-styrken. Og så har den blitt liggende.