FT4 ikke kommer over 16, mens TSH har sunket til under 0,02
Hva gjør man når FT4 ikke kommer over 16, mens TSH har sunket til under 0,02?
Etter 1,5 år med Levaxin, er jeg like sjuk - om ikke verre - enn før jeg startet opp med medisiner. Er villig til å prøve hva som helst for å bli bra og komme i jobb. Denne tolmodigheten alle snakker om at jeg må ha, er snart slutt.
Når blir jeg bedre? Hjelp!
Fikk diagnosen Hasimotos for et og et halvt år siden. Startet med levaksin og økte gradvis til 150 mcg/dag. fT4 kom seg opp til 18 (og TSH på 0.6), og jeg følte meg mye bedre om ikke helt i toppform. Gikk tilbake til full jobb.
Men så dalte begge verdiene sakte men sikkert - fT4 til 15 og TSH under 0,02. Fastlegen økte da levaksin med 25 mcg 2g/uka. Dette hjalp absolutt ikke. jeg var elendig og tårene satt SVÆRT løst (for å si det slik). legen min valgte nå å henvise meg til en spesialist på fylkessykehuset for å se om han kunne finne ut noe hun hadde oversett. Samtidig ble jeg 100% sykmeldt.
For å gjøre en løang historie kort: Beskjeden fra spesialisten var å redusere Levaksin "fordi TSH var altfor lav".... Har redusert gradvis. TSH rikker seg ikke, og fT4 går selvsagt ned.... Jeg er i elendig form. Orker ingenting og gråter mye.
Hvordan skal jeg bli bedre? Skal til legen igjen fredag. Har noen noe råd om hva jeg skal be henne om?