Lurer på om noen har prøvd NeOpuntia® siden det er en raklame inne på denne siden. Er det virkelig noe for oss med lavt stoffskifte, og funker det?
Printable View
Lurer på om noen har prøvd NeOpuntia® siden det er en raklame inne på denne siden. Er det virkelig noe for oss med lavt stoffskifte, og funker det?
Hej LillePus vink11
Det er Google som vælger hvilke reklamer skal vises hos hver enkel bruger, afhængig af hvor i verden computeren står, så jeg har ikke set denne reklame, men har googlet efter NeOpuntia.
De skriver i reklamen: "Ny studie beviser fettbindende egenskaper! 1 gram NeOpuntia har i en in-vitro studie vist å kunne binde seg til 19 gram majones, 11 gram smør eller 9 gram olivenolje i ett måltid, altså ca 150-200 kcal. På to-tre måltider om dagen, tilsvarer det faktisk 0,5kg fett i uka - som man enten kan gå ned eller hindre at man legger på seg."
Men det er ikke kostfedt, som feder og hvis NeOpuntia fjerner det fedt man har spist i måltiderne - tilbage står alle kulhydraterne fra måltidet, som kroppen netop forbruger til både at skaffe glukose til musklerne og hjernen og til... at lagre som fedtdepoter i kroppen igen. Kroppen kan ikke forbrænde fedt uden tilførsel af kostfedt og hvis man gerne vil af med overvægt - er det ikke gennem en fedtfattig kost at man opnår det. Det er sukker, brød/bagværk, pasta og hvide ris man skal begrænse permanent, for at opnå et varigt vægttab.
Hvis ens kost indeholder mere fedt og protein i forhold til kulhydrater - vil man tabe sig. Hvis det er omvendt - mere kulhydrat i forhold til fedt og protein - vil man ikke tabe sig. Som jeg ser på det, er NeOpuntia vældig praktisk hvis man spiser masser fedt og jeg mener masser. Spiser man derimod normalt dvs. uden at overspise - vil NeOpuntia fjerne fedt fra den spiste mad og tilbage i tarmene vil stå kulhydraterne, som kroppen alligevel vil lagre omdannet i fedtdepoter og man har intet opnået. vedikke1
Noget andet, men vigtigt for stofskiftesyge er, at ved konsekvent fedtfattig (og saltfattig) kost vil det før eller siden gå ud over binyrerne, da de ikke kan fungere uden, hvis det fortsætter længe nok.
Okey. takk for et lærerikt svar... :D
Selv tak. Nogen gange svarer jeg på meget mere, end der var spurgt om. :oops: Men lige netop det med fedt-forskrækkelsen, som har ødelagt mange menneskers hormonbalance og vitaminstatus, og så tillige spurgt på et stofskifteforum - fik mig til at skrive et "engageret" svar af bekymring for, at du måske selv overvejer at blive "fedtfattig". hjertflag1