jeg er ikke sint,jeg er bare veldig veldig skuffet.
Jeg er ei kvinne på 40 år, lykkelig gift og 4 barn i alder 4-14 år. Fekk påvisst struma og høgt stoffskifte i febr. 2008.
Har fått Neo Mercazole og Emconcor(hjertemedisin) og skal nå trappe ned med NM til neste kontroll i september.
Etter ein bra periode har jeg nå fått tilbake ein del symtomer bl.a. indre skjelving, mere hjertebank, hodepine,svimmel, dårlig med søvn lys- og lyd ømfintleg m.m.Hva er årsaken og vil nedtrappinga med NM føre til forverring?
Er det noen som har samme erfaring og kan gi et godt råd?
Mvh Sandra help1 vedikke1
Sv: jeg er ikke sint,jeg er bare veldig veldig skuffet.
Mitt råd er at du tar en blodprøve før du velger å trappe ned. Da kan du i hvertfall se om stoffskiftet er på vei opp og da vil det være feil å trappe ned på NM slik jeg ser det. Ring behandler og si at du ønsker en blodprøve før du starter nedtrapping.
Har tatt blodprøver like før jeg vart 'dårligere', de var fine. Skal ta nye prøver i august og skal trappe ned ytterligere/helst slutte til(da har jeg brukt NM i 1,5 år). Står på 1 tablett nå. vedikke1
Hvor lenge er det siden du tok blodprøver sist da?
Av egenerfaring vet jeg at stoffskiftet i retning høyt kan gå relativt fort. Men det er selvsagt helt opp til deg om du vil sjekke det med en blodprøve før du starter nedtrapping. Skyldes symptomene dine økning i stoffskiftet vil de antagelig forsterkes eller i hvertfall vedvare ved nedtrapping.
Hei, siste prøvene er tatt 11.06.09. TSH:2 FT4:14,8 FT3:5,8. Så desse er helt fine.Ca. 20. juni kom problemene snikende på nytt. Fekk først 'prikker' i høyre delen av ansiktet og deretter skjelving spesielt når jeg skal sove,svimmel hodepine m.m. (FT3 og FT4 har vært i midten av normalområde hele tiden men TSH var på 0,32)I desember var verdiene TSH:3,1 FT3:6,8 og FT4:16,6, da følte jeg meg ganske bra, men det er i etterkant du merker dette best. xx6