Helsevesen eller alternative behandlingsformer?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gutt_81
Jeg har brukt 30 tusen på de siste 3 årene på homopati, brukt 6500 kr på paracitt og candida kur, 15.000 på lightning process, 10-15.000 på private klinikker, 10.000 på oftebro. Jeg har hatt nedtur på nedtur, så derfor er jeg blitt litt kritisk til ting så lenge det ikke er i det offentlige tilbudet. Mulig jeg som er blitt paranoid, men vil bare vise på dette eksemplet at når man blir syk blir man desperat og prøver alt, koste hva det koster vil. Men Når jeg ser på linken Anisa la ved her, så ser jeg jo at det er noe i det denne artikkelen handler om. Er veldig spent på om thomas føler han blir bedre av dette, og jeg håper like mye som dere andre. Innlegget ovenfor her var ment som å spørre ikke ment å være gledesdreper, skape dårlig humør, eller gjøre Anisa oppgitt:roll:
Hei Gutt
Skjønner ikke helt hva du mener, har du fått så mye hjelp av det offentlige helsevesen da ? Du har da vel ikke startet med alternative behandlingsformer med en gang tenker jeg. Homeopatien den fungerer, og såvel candida-problematikken som også parasitt- problemer er vel utbredt i mennesker med dårlig immunsystem.
Så hvorfor skiftet du over til private foretak hvis du virkelig fikk hjelp i det offentlige ??
Skjønner ikke det,
dessuten ville jeg si at når man har problemer med binyrene, så er det ikke ensbetydene at man må ha for lite kortisol i kroppen. For lite kortisol betyr ar man tipper over til Morbus Addison. Jeg for min del hadde det motsatte. For mye kortisol i kroppen - og Cushing syndrome- ( dette er man også kaller måneansikt - fordi man blir hovent , oppsvulmet i hals nakke og ansikt) Når man har et overskudd av kortisol i kroppen må man for guds skyld ikke tilføre enda mer kortison. Legen min ville absolutt prøve en 10 dagers kur med prednisolon ( den svakeste kuren som finns ) på meg pga lungeproblemer. Jeg fikk store smerter i hals nakke- området og hovnet opp enda mer etter dette.
Jeg for min del vil vegre meg for resten av mitt liv å ta noe som helst som inneholder kortisol. ( dette er ikke naturlig - men et syntetisk stoff som brukes )
Først da jeg startet med den indiske urten ashwagandha ( som balanserer og harmoniserer kortisolnivået i kroppen ) fikk jeg mitt normale utseende tilbake og hevelsene forsvant igjen.
Så, man må vite i hvilken retning man tipper - om man har for mye- eller for lite kortison i kroppen, før man starter med å bruke kortisonpreperater.
Sv: Lavt stoffskifte og mangel på kortison
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
queenie
Hei Gutt
Skjønner ikke helt hva du mener, har du fått så mye hjelp av det offentlige helsevesen da ? Du har da vel ikke startet med alternative behandlingsformer med en gang tenker jeg. Homeopatien den fungerer, og såvel candida-problematikken som også parasitt- problemer er vel utbredt i mennesker med dårlig immunsystem.
Så hvorfor skiftet du over til private foretak hvis du virkelig fikk hjelp i det offentlige ??
Hehe, uff da tror alle misforstår meg. Altså jeg er enige med alle her. Offentlige helsetjenesten er tragisk på mange måter, MEN jeg har møtt mange kvakksalvere gjennom privat. Grunnen til jeg gikk over til private sektorer, er blant annet at en stund sa fastlegen det bare var angst (når stoffskifte prøvene mine var normale, etter jeg slutta med levaxin). Så når jeg endelig kom meg til en psykolog, fikk jeg beskjed om at angst var ikke mitt problem. Så fikk jeg en ny fastlege, som jeg klarte å få meg henvist til en privat ME-klinikk som gav meg diagnosen. Men jeg har enda en søknad fra januar til aker sykehus for utredning som jeg enda ikke har fått svar på.... sier jo litt .
Jeg har ikke sagt at jeg fikk hjelp i det offentlige, overhodet ikke. Men jeg sa bare, at jeg synes man skal være kritisk til private leger som vil gi deg medikamenter vanlige leger ikke skriver ut (eller vil skrive ut). Og jeg spurte bare om det stemte det tanta mi sa, noe jeg fikk svar på ikke stemte.
Ser du nevner homopatien den fungerer... jeg er totalt uenig. Bare placebo effekt hele greiene. At et apparat som du sitter i skal kunne gå inn å styrke hver enkelt celle osv, er jo bare tøv. Jeg var så desp av å bli frisk at jeg kastet bort masse penger på det tullet. Det fine med en homopat er at de snakker ut med deg om problemene dine, og får deg til å tro de kan kurere dem (placebo).
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
gutt_81
Hehe, uff da tror alle misforstår meg. Altså jeg er enige med alle her. Offentlige helsetjenesten er tragisk på mange måter, MEN jeg har møtt mange kvakksalvere gjennom privat. Grunnen til jeg gikk over til private sektorer, er blant annet at en stund sa fastlegen det bare var angst (når stoffskifte prøvene mine var normale, etter jeg slutta med levaxin). Så når jeg endelig kom meg til en psykolog, fikk jeg beskjed om at angst var ikke mitt problem. Så fikk jeg en ny fastlege, som jeg klarte å få meg henvist til en privat ME-klinikk som gav meg diagnosen. Men jeg har enda en søknad fra januar til aker sykehus for utredning som jeg enda ikke har fått svar på.... sier jo litt .
...................................
Skjønner hva du sier.
Du kan da vel halvveis stryke med før de begynner å reagere, dette er et typisk norsk fenomen. Uforsvarlig spør du meg.............
Private leger - og jeg skjønner hvem du sikter til - blir ofte ganske så kostbart - de skal tjene grovt på områder der det offentlige helsevesenet svikter totalt. Det finnes gode og mindre gode leger blandt disse også-
......................
Ser du nevner homopatien den fungerer... jeg er totalt uenig. Bare placebo effekt hele greiene. At et apparat som du sitter i skal kunne gå inn å styrke hver enkelt celle osv, er jo bare tøv. Jeg var så desp av å bli frisk at jeg kastet bort masse penger på det tullet. Det fine med en homopat er at de snakker ut med deg om problemene dine, og får deg til å tro de kan kurere dem (placebo).
......................
Er overhodet ikke enig med deg når det gjelder homeopati. Homeopati er anerkjent i de fleste land verden over ( men ikke i Norge da ) Det finnes også her homeopater som er gode- og noen som er mindre flinke. De har mange midler å velge til - og det er ikke alltid så enkelt å velge riktig med en gang. En ting er i hvertfall sikkert ! Det er utrolig mange som har har fått stor hjelp av homeopatisk behandling og det gjelder ogsåm barn og dyr. Det er dessuten ingen som har dødd av homeopatiske midler enda - noe som er det stikk motsatte når det gjelder legemidler.
jeg jobber med meget avansert testutstyr som baserer på TCM (kin. akupunkturlære - og akupunktur er anerkjent verden over ) og ved hjelp av dette utstyret kan man måle effekten av hvilken som helst medisin / naturmidler, vitaminer - hva enn det er for den enkelte.
Vi jobber på individuelt basis, dvs at selv om mennesker kan ha samme helseproblem, så betyr det ikke at de kan bruke samme midler for å løse problemene. Her kan vi også se hvor flott ( og uten bivirkninger ) homeopatiske midler fungerer, men forutsatt at du har fått riktig middel.
( og har du fått feil middel - så dør du under ingen omstendigheter av det - du vil bare ikke få effekten du leter etter ). Verre er det ikke.
queenie - Hvilket avansert testutstyr bruker du? Er det noe alle kan skaffe seg, eller er du utdannet innenfor dette feltet? Har du pasienter? Du har fanget min interesse!
Sv: Helsevesen eller alternative behandlingsformer?
Hei
Systemet heter Itronic / I-health og det er beregnet på terapeuter.
Dette krever en del kunnskap innenfor akupunkturlære for å kunne tolke måleresultater og grafikker - fordi vi benytter oss av meridiansystemet når vi tar målinger. ( Vi bruker meridian-start og endpunkter ved hender og føtter til dette ) Hele systemet er datastyrt. Fantastisk utstyr uten tvil, med utrolige muligheter for behandling i tillegg. Dette er ikke noe for privatpersoner, ville også ha vært alt for for kostbart for privatbruk - men det finnes en del terapeuter som jobber med det. Kan sende deg opplysninger på privat-mail om du er interessert å komme i kontakt med noen som jobber med det. Tror ikke det ville bli så veldig populært å drive reklame her inne.
Systemet mitt har hjulpet meg enormt da jeg ble syk selv, såvel med diagnosen som med behandling og uttesting av midlene jeg bruker. Jeg vet ikke hva det hadde blitt av meg uten dette.
At jeg er på full tur oppover igjen - har jeg ene og alene meg selv å takke for - min egeninnsats, div bøker fra USA som økte min kunnskap om problematikken, pluss midlene jeg fant frem selv til.
Ingen som helst tvil hva som hjelper.
Har mistet siste lille fnugg av tillitt til offentlig helsevesen når det gjelder denne typen helseproblemer.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
queenie
Tror ikke det ville bli så veldig populært å drive reklame her inne.
Hvorfor skulle det ikke blive populært? Kan man selv stå inde for og begrunde det man anbefaler - er man velkommen til at "reklamere" herinde, i forummet som jo hedder "Alternativ behandling" vink11
Her hedder det ikke reklame. Det hedder deling af erfaringer :mrgreen:
Helt enig med TeknikTeam, men jeg sendte deg for sikkerhets skyld en PM. :wink: