Leger må ikke unnskylde seg...
Jeg kom over denne artikkelen i sted:
http://www.abcnyheter.no/node/89115
Sitat:
Ulrik Hegnar, advokat og leder for en kontrollkommisjon, mener at fagfolk som krenker pasienter, ikke skal be om unnskyldning:
- Businessmenn og fagfolk sier aldri unnskyld. Det er å be om erstatningssak. Hvis folk vil ha en unnskyldning, får de bli katolikker og reise til Sør-Europa, uttalte han til VG i fjor (06.04.08).
Neivel... det er kanskje derfor jeg ikke hører noe fra den legen jeg har bedt komme med en unnskyldning overfor meg?
Jeg anbefaler virkelig også å se det Brennpunktprogrammet artikkelen viser til, om bruk av tvang i psykiatrien, for det var forferdelig. Mange av de legene vi går til, er vel av den "samme skolen" som disse psykiaterne, antar jeg.
Sv: Leger må ikke unnskylde seg...
Men alt fungerer kanskje motsatt når det gjelder "psykiatriske pasienter - står det i artikkelen.
Og det har det vel gjort siden lenge før Juklerødsaken, som var den første jeg kjennte som gjorde anspråk - det nyttet jo ikke.......
En kan mene at psykiatribehandling har gått en lang vei siden lobotomeringen av - i det vesentlige Taterene, men alvorlig talt !
De vil liksom unnskylde seg med det - men det holder bare IKKE !
Stå på å krev din selvfølgelige rett Sonja !