Sv: Får ikke Liothyronin...
Hadde du hjertebank før du begynte med Levaxin?
Jeg tror også det er lurt å øke Levaxindosen før du prøver Lio. Du går jo nå på en liten dose.
Hjertebank hos meg er i forbindelse med doseøkning, og går over når kroppen blir vant til ny dose.
Hjertebanken ble helt borte da jeg sluttet med Lio, men må understreke at det var et misforhold mellom Levaxin- og Lio-dosen.
Har nå begynt med armour - med 50 mkg levaxin i tillegg. Hmm... når du sier det; jeg har ikke hatt hjertebank etter jeg begynte på det. Tror ikk eArmour vil gi deg hjertebank. Armour kan ikke gjøre ting verre enn Levaxin og Lio.
Finn noen artikler her på forumet. En om Armour, og en om kombinasjonsbehandling. Ta disse med til legen din og spør om hun vil lese dem, så kan dere samarbeide om dette. Siden hun innrømmer hun ikke kan mye om dette, hjelper det ofte å komme med faglige begrunnelser, og noen leger synes det er greit å få ny informasjon, og det beste var om dere ble enige om å finne ut av dette sammen med hjelp fra forumet og artikler.
Hei!
Ja, jeg hadde hjertebanken før jeg begynte med Levaxin, men det blir værre med opptrapping av levaxinen.
Legen tror det har å gjøre med at Hashimotos kan gjøre at kjertelen varierer litt i om den virker og ikke virker før den tilslutt ender med å ikke virke.
Slik at man har perioder med for høyt stoffskifte før det blir lav igjen.
Videre sa hun at disse symptomene på høyt, som uro, hjertebank, skjelvinger etc. kan henge igjen ganske lenge etterpå.
Stemmer nok bra at jeg har fått altfor lite levaxin som du sier.
Får håpe at jeg merker en bedring nå når dosen skal økes.
Veldig intressant at du ikke har fått hjertebank av Armour.
Det er jo absolutt en mulighet dersom det ikke bedrer seg.
Hei Carro
jeg begynte på Armour i begynnelsen av mars. Har Hashimotos, operert bort halve kjertelen, om resten av den virker vet jeg ikke. Jeg merker litt hjertebank etter jeg har tatt Armour, men det er ikke mye! Jeg har hatt angst tidligere, så dette er bare blåbær!
Og det gir seg ganske raskt, i løpet av en halv time eller noe sånt virker det som om hjertebanken forsvinner. jeg deler dosen i to, mest på morgenen. det går jo an å dele dosen i både to, tre og fire. Ved mange doser vil jo en eventuell hjertebank bli temmelig liten. Jeg tror nesten jeg får mer hjertebank av en dobbel kaffe latte enn Armour.
Og det er jo til å overleve!
Ellers så har det skjedd mye med meg på denne perioden siden 6-7 mars da jeg startet på Armour. Jeg har overskudd på kvelden! Jeg kan ikke huske hvor mange år siden jeg hadde det! Og jeg føler meg våken når jeg våkner om morgenen. Tidligere hadde jeg en slags hangover som lå som et teppe til langt ut på formiddagen. Følte meg ikke utvilt selv om jeg sov hele natta.
Og jeg er jo varm! Passe varm. varme hender, varme føtter. Ikke småfrossen.
Jeg er vedlig glad for at jeg startet med Armour. kanskje hadde det fungert like bra med syntetisk T3, jeg vet ikke.
Jeg syns bare at det er kjempefint å lese om andres erfaringer med de forkjellige hormonpreparater som er på markedet - og jeg ønsker meg bare mange fler - jo fler jo bedre for OSS !
Jeg syns det er en totalt feil vei de er på, som vil vanskeliggjøre markedstilgang og salgsutsikter for nye preparater. Det er bra for oss, og tåpelig å prøve å forby.
En gang - håper jeg - så vet vi mer om hva som er best for oss.
La oss prøve å finne det ut !
En ting med hjertebank og Armour! Jeg drikker kaffe ca 2 1/2 time etter tablettinntak. Jeg lurer på om det blir en slags dobbelteffekt av litt hjertebank fra Armour pluss en stor kaffedose. Så jeg skal teste ut å flytte kaffen litt mer midt på dagen. For akkurat etter kaffen blir det faktisk litt mye hjertebank. Sånn var det ikke før med kun Levaxin!
Jeg merker bare evt. hjertebank hvis jeg har ørepropper/sov i ro. Da hører jeg det oppe i hodet.
Føler meg bedre på Armour enn Lev/Lio. Armouren har ikke løst resten av problemene, men jeg er i hvert fall ikke en zombie lenger.
Lio ga meg svære kviser. Etter at jeg sluttet med Lio og begynte på Armour i tillegg til Levaxinen, er huden min nå så å si perfekt.
Prøv å øk Levaxin. Hvis ikke det hjelper, ta Armour i tillegg. Hvis det er helt umulig å få tak i, så prøv med Lio, men med svært små doser. Kanskje bare en kvart tablett to ganger daglig. husk at T4 synker litt ved bruk av Lio.
Eller bestill Armour på nettet å ta det selv. Jeg ventet for lenge med å begynne på Armour, fordi jeg prøvde alt det andre først. Så syntes jeg liksom det var litt skummelt siden ingen av legene var med på Armour. Men bare man begynner på det er det så mye lettere å finne ut hva som er best.
Og siden jeg nå også har begynt på det, er det lettere å få fastlegen til å skrive ut resept på det. (Det var en annen lege som ga meg resept på det).