Sv: Blodprøver og noen spm
For ikke at kapre tråden her i "Blodprøve-forummet" svarer jeg et andet sted. Du kan bare følge linkerne. :D
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Eirin
Jeg har akkurat hatt en urinveisinfeksjon som ble behandlet med Penicillin... Jeg har hanglet i ukesvis både pga urinveisinfeksjon og forkjølelse og disse resultatene på blodlegemer engster meg litt da et nært familiemedlem gikk bort i Leukemi. (...) Noen som kan komme med noe beroligende ord (er det bare mitt immunforsvar som fortsatt jobber litt etter flere ukers hangling)
Gyldenris mod blærebetændelse
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Eirin
Eller bør jeg nå begynne å ta jerntilskudd? Har noen av dere i tilfelle noen gode jernkilder/tilskudd å anbefale? eg har forsøkt et jerntilskudd tidligere og gikk konstant kvalm og med magesmerter. Dette vil jeg helst unngå :)
Naturlige kilder til jern vink11
Hei Eirin
Sannsynligvis henger blodprøvene dine litt etter i forbindelse med infeksjonene. de kan gjøre det selv om selve infeksjonen er kurert. Ved levkemi er tallene mye høyere enn dine. SR og CRP er normale, og det er bra. En stjerne (*) bak tallene betyr at de bare ligger like over referanseområdet. Hvis prøvene hadde vært mye for høye eller for lave, ville de blitt merket med > eller <
Ellers er grønne grønnsaker, som spinat og brokkoli fine jernkilder. De taes mye lettere opp av kroppen enn kunstige jernkilder
Takk til deg Anisa for god help. Det var mye nyttig og lærerikt i dine innlegg og linker. Takk også for beroligende ord med tanke på mine blodprøver som har gjort meg urolig.
Takk bittebitt for nyttig og beroligende informasjon rundt mine blodprøver, det var sårt tiltrengt. Jeg har hatt høye skuldre noen dager nå. Nå skal jeg senke de og nyte resten av påskedagene. Jeg er glad i grønne grønnsaker, men det ser ut til å ikke være så bra i store mengder :| Men fårikål og litt sommerkål må jeg ha. Og min wokede blomkål. Det ser jo ut til at litt er greit når det kokes/wokes.
En fortsatt god påske ønsker jeg dere og igjen en stor takk til dere begge vink11