I dag skjedde det igjen; jeg våknet opp med store hevelser over øynene, "såre øyelukk", og en hud som liksom foldet seg lagvis over øynene. Det ser ikke så bra ut (men heller ikke kjempedramatisk), men det svir, og det var ille nok til at jeg holdt meg hjemme.
Noen tanker om hva dette kan skyldes..? Har selv to ideer;
1) Oppdaget at jeg begynner å gå tom for armourpiller, så reduserte dosen fra 2,5 grain til 2 gr for et par dager siden.
2) Spiste sånn der "Pågen" lyst brød i går, rundt 300 gram. Ser at det er hvetemel og hvetegluten i. Kan det være en reaksjon på intoleranse ovenfor dette..?
Har jo treg fordøyelse i tillegg (kun kaffe og svisker får meg på do :eek: hehe..) og er plaget med at de 2 ekstra kiloene sitter rundt magen på en ellers slank kropp, til tross for stortsett sunt kosthold, MASSE trening etc. Kan dette også peke i retning av at det er hvete, eller gluten, som er synderen..?
Har også vært litt mentalt stress i det siste, går på et krevende studie, og ligger etter i lesingen for tiden, føler meg veldig sliten/ør/medtatt og mister konsentrasjonen under forelesninger. Fysisk har jeg mye energi til trening og venner men konsentrasjon og tilstedeværelse i egen hverdag er det verre med.
Når jeg våkner til helg, feks lørdag formiddag, vil jeg bare sove, sove. Samtidig som jeg ligger og erger for meg for at dagen forsvinner for meg og alt det morsomme jeg kunne funnet på.
Kan det være at doseringen er for lav..?
Kan dette med øyenlukkene skyldes helt andre ting..?
(rask oppsummering: jente 23, hatt lavt stoffskifte siden ca 16 år, tok tidligere levaxin, tar nå kun armour)
en fin dag ønskes alle!