Tidspunkt for inntak av medisin
Hei, jeg er 49 år - startet med Levaxin for snart ett år siden. Det har vært litt prøving og feiling mht til dose, men så vidt jeg forstår er det vel bare slik det er. Noen ganger ....
Imidlertid har jeg funnet mye nyttig info. her i dette forumet.
Er det noen i forumet har som har erfaringer i forhold til evt. oppdeling av dagsdose (f.eks. ta 50 mikrogr 2gg/dag eller 75 mikrogr 3 ggr/dag osv).
Jeg har hørt at noen tar sin medisin om kvelden (anbefalt av lege) - mens andre "må" ta sin på morgenen (også "bestemt" av lege).
Hva er bra/best? Hva er ikke bra?!
Fordeler og ulemper ?! Setter pris på synspunkter fra dere som er mer garvet i gamet 8)
Levaxindose morgen eller kveld?
Hei, meg igjen
Jeg har siden jeg startet med Levaxin tatt min daglige dose medisin om kvelden. Dette fordi ingen har fortalt meg når det er best å ta den, og fordi jeg har lest at den ikke skal inntas sammen med f.eks. jern, kaffe, te, melk. - Dette gjorde at det ble en selvfølge for meg å ta dosen på kvelden. Har også lest at levaxin har veldig lang (vet-ikke-hva-det-heter)-tid - jeg mener at det tar lang tid fra medisininntak til opptak i blod og virkning.
Noen som vet hvorfor de fleste av dere tar levaxinen på morgen?
Hvordan løser dere dette i praksis? - Jeg er avhengig av å spise en god frokost med både melk og te for å få maskineriet i gang før jeg går på jobb. Står nå opp 1,5-2 timer før jeg går hjemmefra. Føler det blir umulig å stille klokka enda tidligere for å få i seg levaxinen 1 time før frokost.
Dersom "virketid" (eller-hva-det-nå-heter) er så lang, har det i det hele noen betydning når dosen inntas? Har fått beskjed av legen å ta dobbel dose dagen etter, dersom jeg glemmer å ta det en dag.
Erfaringer og forklaringer mottas med takk! :)