Sv: Hvordan opplever dere det?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Blondie
Det du beskriver høres for meg ut som hypothyreosesymptomer og ikke angst. Hvis du leser denne boka: "Hypotyreosen og meg" av Audhild Løhre, vil du se at hun beskriver akkurat det samme som du beskriver. Hun setter bare litt andre ord på det. Løhre er psykolog og jeg opplevde at hun ser hypothyreose problematikk i et psykologisk perspektiv.
.
Tusen takk for kjempegode råd Blondie
Jeg sitter her oppløst i tårer i dag etter å ha lest boka.
Det var som om jeg skulle skrevet boka selv.
Idag innser jeg fullt ut at jeg ikke er en psykiatrisk pasient
Hun forteller om at hun har problem med å kjøre fort med bil, akkurat som meg, legen sier jeg har angst for bilkjøring
Når jeg skal til sentrum kjører jeg en skogsvei, da kan jeg kjøre 40 km/t noe som noen dager kan virke fort nok, dette er angst for å kjøre den rette veien sier legen
Hun forteller om lys og lydømfindtlighet, akkurat som meg, legen sier det er angst for folkemengder
Hun klarer ikke lære, akkurat som meg, latskap sier nav
Svekket og vond muskulatur og ledd, akkurat som meg, liksomvondt sier legen
Idag innser jeg at jeg ikke er den late vrange vanskelige dama som nav sier at jeg er.
I dag forstår jeg hvorfor jeg har glemt, og gjort så veldig mange rare ting da jeg var i jobb
Idag er jeg bitter på alle som ikke har sett dette før, for alle som slengt dritt til meg for at jeg er lat, vrang, dum og ikke gidder å stå opp om mårran, ikke gidder å jobbe
10 forbanna år av livet mitt har legene ødelagt, noe som skulle bli de beste årene i mitt liv. Kanskje stifte familie, få en utdannelse, alt dette er ødelagt pga av de. Nå er det for sent.
Ja jeg går så langt at jeg legger skylden på legestand i Norge.
Jeg har ikke tall på hvor mange legen jeg har vært hos og ingen har sett dette
Jeg måtte selv be om blodprøve av stoffskifte
da legen ringte var det for lavt sa han, men forresten det var det 4 år siden også, sa han
Hadde jeg gått litt lengre hadde jeg nok fått symptom på lavt stoffskifte sa han, men det har jeg vel hatt i mange år kanskje sa jeg, Å sa han bare
Jeg er så bitter idag, jeg måtte bare ha en utblåsning og få tømt ut all frustrasjonen