Jeg har længe fulgt med på dette forum, og det har været mig til stor hjælp og støtte i alle de situationer, hvor man kan føle sig alene og misforstået "ude i verden".
Jeg er 46 år, mor til tre drenge (mænd, faktisk!!) på 17, 19 og 27 år, og gift med en dejlig mand.
Jeg har levet med lavt stofskifte i 15 år, eller måske længere tid, men har i alle fald været i behandling med Eltroxin (Levaxin) i 15 år. Jeg er uddannet sygeplejerske, og har været så "dygtig" og autoritetstro, at jeg i mange år har taget for givet, at det der stod i mine bøger var korrekt - altså, at når man er i behandling med Eltroxin, og TSH er < 5, så er man rask!!! I mange af årene har jeg kæmpet med alle de symptomer som jeg ved at mange af jer kender:
en uforklarlig træthed, depresission, dårlig hukommelse, diffuse smerter i muskler og led mm. Og jeg har været i behandling med lykkepiller, og betalt formuer hos fysioterapeuter - og ingenting hjalp, for det var jo slet ikke sådan det hang sammen.
Ved et heldigt tilfælde, kom jeg ind på denne side for et års tid siden, og blev opmærksom på mange ting.
For det første at alle mine mærkelige symptomer, slet ikke er så mærkelige - de hører simpelthen sammen med at have et dårligt reguleret stofskifte. For det andet - og det er det vigtigste - at jeg er nødt til selv at tage ansvar for min behandling hvis jeg vil have det bedre. Og jeg har allerede taget fire vigtige initiativer:
-Jeg er begyndt at tage D-vitamin (tak til n´Finn for dine indlæg) i store doser, og kan nu efter en måned mærke at jeg har det meget bedre - især i muskler og led.
-Jeg har søgt et andet og mindre stresset arbejde ( håber at jeg får jobbet).
-Jeg har bestilt tid hos en privat endokrinolog som jeg håber vil være med til at prøve kombinationsbehandling. Skal se ham på tirsdag.
-Og - jeg har meldt mig som bruger her på siden, hvor jeg håber at jeg kan være til støtte for andre, samtidigt med at jeg selv bliver klogere.
Så tak til jer, kloge gutter og jenter herinde. dansk1